تجمع در طبیعت پیگرد قانونی دارد/ممنوعیت حضور در پارک‌ها

 فرماندار ابرکوه با بیان این که بیشترین آمار مبتلایان و مشکوکان به بیماری کرونا در ابرکوه ناشی از مراودات خانوادگی است، گفت: هر گونه تجمع اعم از خانوادگی و غیرخانوادگی در باغ‌ها و منازل تهدید علیه بهداشت عمومی تلقی شده و پیگرد قانونی دارد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، محمد کاظمی‌نسب پیرامون ممنوعیت حضور در پارک‌ها و بوستان‌ها در روز طبیعت به منظور پیشگیری از انتقال کرونا، اظهار کرد: هر گونه تجمع اعم خانوادگی و غیرخانوادگی در باغ‌ها و منازل و برگزاری مراسم‌ها و دورهمی‌ها، تهدید علیه بهداشت عمومی تلقی شده و می‌تواند موجب تعقیب قضایی شود.

وی با بیان این که تا اطلاع ثانوی تمام پارک‌ها و بوستان‌ها تعطیل هستند، گفت: توقف خودروها در پارک‌ها، بوستان‌ها، حوالی رودخانه‌های فصلی، مراتع و اراضی ملی، ممنوع است و تخلف از این قانون موجب اعمال جریمه خواهد شد.

کاظمی‌نسب گفت: تردد به روستاهای شهرستان تنها برای ساکنان دائمی و همیشگی روستاها مجاز است و از ورود افراد غیربومی‌ها و غیر ساکن به روستاها توسط دهیاران و اکیپ‌های مستقر، جلوگیری به عمل خواهد آمد.

وی تأکید کرد: در راستای قطع زنجیره انتقال کرونا ویروس، تردد وسایل نقلیه غیربومی در شهرها و روستاها ممنوع اعلام شده و متخلفان از این قانون مشمول جریمه 5 میلیون ریالی و توقیف خودرو تا یک ماه خواهند شد.

فرماندار ابرکوه ضمن توصیه به شهروندان برای ماندن در خانه همزمان با روز طبیعت، گفت: سیزدهم فروردین ماه روز پیوند دیرینه ایرانیان با طبیعت و پایان جشن نوروز است که متأسفانه شیوع کرونا موجب شده تا روز طبیعت امسال، با سال‌های گذشته متفاوت باشد.

وی ادامه داد: ملت ایران بار دیگر با حضور در خانه در روز طبیعت، فرهنگ والای نوع‌دوستی و احترام به حقوق انسان‌ها را نشان داده، قدر نفس‌های خود و عزیزانشان را دانسته و اجازه نمی‌دهند این نفس‌ها به شماره بیافتد تا به‌زودی شاهد شکست کرونا باشیم.

وی اضافه کرد: تحلیل آماری مبتلایان و مشکوکین به کرونا در شهرستان نشان می‌دهد که بخش عمده این انتقال در مراودات خانوادگی شکل گرفته و موجب شیوع بیماری شده است لذا توصیه می‌شود خانواده‌ها مراعات کنند تا در موج دوم تعطیلی‌ها شاهد افزایش آمار بیماری نباشیم.

این مقام مسئول در پایان از تمام شهروندانی که در ۴۰ روز گذشته نهایت همکاری را با ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا داشته‌اند، قدردانی کرد.

ایسنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1064869

وب گردی

وب گردی