دانشگاه آزاد تابع تصمیمات ستاد ملی کرونا است/ آموزش مجازی تداوم می‌یابد

سخنگوی دانشگاه آزاد اسلامی گفت:دانشگاه آزاد تابع تصمیمات ستاد ملی مدیریت کرونا است ولی تا زمان اعلام تصمیمات آن‌ها برنامه دانشگاه آزاد همچون دیگر دانشگاه‌ها این است که این ترم را به پایان برسانند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، احمد حیدری سخنگوی دانشگاه آزاد اسلامی درباره برنامه آموزشی این دانشگاه بعد از پایان تعطیلات نوروز گفت: دانشگاه آزاد تابع تصمیمات ستاد ملی مدیریت کرونا است ولی تا زمان اعلام تصمیمات آن‌ها برنامه دانشگاه آزاد همچون دیگر دانشگاه‌ها این است که این ترم را به پایان برسانند؛ یعنی آموزش تا زمانی که ستاد مدیریت کرونا اعلام کند به صورت مجازی پیگیری می‌شود و هنگام بازگشایی دانشگاه‌ها، بقیه‌ آموزش به صورت حضوری ادامه می‌یابد تا بتوانیم به نحو احسن ترم را به پایان برسانیم. طبیعتاً هر زمانی که دانشگاه باز شد از فرصت‌ها برای کلاس‌های عملی و آزمایشگاه‌ها استفاده می‌شود.

وی افزود: این دانشگاه از گذشته واحدی به نام واحد آموزش الکترونیک داشت که این واحد سالهاست که مشغول فعالیت است. بستر فعالیت این واحد فضای مجازی بود. تجربه برگزاری کلاس‌های مجازی، در دانشگاه آزاد وجود داشت اما طبیعتاً شرایط برای آموزش مجازی به صورت گسترده وجود نداشت.

حیدری ادامه داد: قبل از شروع سال۹۹ بیش از ۲۵۰ واحد دانشگاه آزاد کلاس‌های مجازی خود را آغاز کردند و روال هم این گونه است که هر واحد دانشگاهی مسئولیت آموزش دانشجویان خود را بر عهده دارد. هماهنگی‌های لازم انجام و یک پلتفرم مناسب ایجاد شد.

معاون امور مجلس و ارتباطات اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان این که «تلاش شده هر چه به صورت حضوری در کلاس‌های درس انجام می‌شد، در آموزش مجازی هم ادامه پیدا کند.» گفت: دو ویژگی جدید هم به این نوع آموزش اضافه شده که یکی از آن‌ها فعال بودن شبکه LMS است. علاوه بر آن، دانشجویان به صورت آفلاین می‌توانند بعداً درس‌ها را مرور کنند.

وی خاطر نشان کرد: دغدغه‌ همه‌ دانشگاه‌های کشور و به خصوص دانشگاه آزاد این است که در این ترم تحصیلی، واحدهای تئوری از طریق فضای مجازی برگزار شود. تلاش‌های خوبی هم شده و بعد از این تعطیلات به جد همه‌ی واحدهای کشور مجددا آمادگی لازم را دارند که کلاس‌ها را به صورت مجازی برگزار کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1064887

وب گردی

وب گردی