عدالت آموزشی از اولویت‌های آموزش مجازی در مدارس کانادا

مدیر آموزش انجمن مدارس تورنتو در بیانیه‌ای اعلام کرد:  استفاده از محیط‌های یادگیری آنلاین در کشور کانادا نباید باعث ایجاد شکاف بین دانش‌آموزان ممتاز و کم‌برخوردار شود.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، شیوع ویروس کرونا در کانادا بیش از 100 کشته بر جای گذاشته است. همچنین بیش از 9 هزار نفر تا کنون به این ویروس مبتلا شده‌اند. در چنین شرایطی مسئولان این کشور به دنبال معلمانی هستند که بتوانند آموزش آنلاین را در مدارس این کشور آغاز کنند.

انجمن مدارس ناحیه تورنتو (TDSB) در حال برنامه‌ریزی‌های لازم برای آموزش آنلاین به رهبری معلمان و منابع این نوع آموزش هستند. پیش‌بینی می‌شود مدارس تورنتو در 6 آوریل به دلیل شیوع بیماری همه‌گیر کرونا تعطیل شوند.

داگ فورد نخست وزیر کانادا در هفته گذشته اعلام کرد: «به احتمال زیاد دانش‌آموزان از 6 آوریل به مدرسه برنمی‌گیرند و آموزش‌های مدارس به روزرسانی شده و به صورت آنلاین در اختیار دانش‌آموزان قرار خواهد گرفت.»

جان مالوی سرپرست انجمن مدارس ناحیه‌ تورنتو گفت: «هیئت مدیره انجمن در تلاشند تا دانش‌آموزان بتوانند برای از سرگیری یادگیری بهتری داشته باشند. همچنین تلاش می‌کنیم ارتباط دانش‌آموزان با معلمان و همکلاسی‌هایشان حفظ شود.»

وی در این باره گفت: «با همکاری وزارت آموزش و پرورش، در حال تدوین برنامه‌ای هستیم که به صورت گسترده، معلمان را به دانش آموزان یا والدین آن‌ها متصل کند تا بتوانند از طریق سیستم گسترده آموزش آنلاین این کشور با یکدیگر در ارتباط باشند.»

مالوی در بیانیه ای در وب سایت TDSB اعلام کرد: «ما بسیار سخت کار می‌کنیم تا امکان دسترسی دانش‌آموزان به فناوری و اینترنت را فراهم کنیم تا بتوانیم در این زمان چالش برانگیز فرصت آموزش آنلاین را برای تمامی دانش‌آموزان کانادایی محقق کنیم.»

در بیانیه‌ وب سایت PDSB آمده است که هیئت مدیره انجمن مدارس تورنتو «دستورالعمل آموزش معلمان» را در تاریخ 6 آوریل 2020 مجدداً آغاز می‌کند تا پیش‌بینی شود که وزارت آموزش و پرورش کانادا تعطیلی مدارس را تمدید می‌کند یا خیر.

انجمن مدارس ناحیه تورنتو در این بیانیه اعلام کرد «هیئت مدیره در حال نهایی کردن طرحی به نام «برنامه یادگیری آنلاین و پشتیبانی از مدارس» است. این برنامه شامل اطلاعاتی در مورد نحوه ارائه مفاهیم آموزشی به دانش‌آموزان از مهدکودک تا کلاس دوازدهم، برنامه نویسی برای آموزش بزرگسالان به صورت مداوم است. این انجمن از دانش‌آموزان دارای نیازهای ویژه آموزشی و زبان آموزان انگلیسی پشتیبانی کرده و از دسترسی به کامپیوتر و اینترنت WiFi، سلامت روان دانش‌آموزان، منابع یادگیری آنلاین و غیره اطمینان حاصل می‌کند.»

براساس گزارش گلوبال نیوز، تا پایان هفته جاری برنامه «یادگیری آنلاین و پشتیبانی از مدارس» با دانش آموزان، معلمان و والدین به اشتراک گذاشته خواهد شد.

پیتر جوشوا مدیر آموزش انجمن مدارس تورنتو در بیانیه‌ای اعلام کرد: «می‌خواهیم اطمینان حاصل کنیم که استفاده از محیط‌های یادگیری آنلاین باعث شکاف بین دانش‌آموزان ممتاز و کم‌برخوردار کشور نخواهد شد، همچنین تلاش می‌کنیم راهبردهای یادگیری به صورت یکسان برای تمامی دانش‌آموزان فراهم شود.»

جوشوا در این بیانیه تاکید کرد: «در تلاش هستیم تا دسترسی عادلانه به فناوری را برای تمامی دانش‌آموزان تضمین کنیم. معلم کودک یا نوجوانان این کشور موظند تا پایان هفته از طریق ایمیل یا تلفن نیازهای فناورانه برای اجرای این برنامه را به خانواده‌ها اطلاع دهند.»

انتهای پیام/

کد خبر: 1064897

وب گردی

وب گردی