تکذیب سقوط پرسپولیس به لیگ یک توسط فیفا/ زمان شروع لیگ برتر از زبان وزیر ورزش/ شرط تراکتوری‌ها برای موافقت با لغو لیگ

با بسته خبری اخبار فوتبال ایران با ما همراه باشید.

ایسکانیوز - هادی شاه مرادی/ حجم اخبار فوتبال کشورمان بسیار زیاد است و دنبال کردن آن ها عملا برای علاقه مندان به این اخبار نیز وقتگیر خواهد بود. در پروژه ورزشی ایسکانیوز، می کوشیم تا با گلچین کردن اخبار فوتبال ایران، به شما این فرصت را بدهیم تا در وقت خود صرفه جویی کنید.

احتمال بازگشت مدافع استقلال با وجود فسخ قرارداد

نیکولای بودوروف نیم فصل دوم به استقلال پیوست و قراداد یک سال و نیمه با این باشگاه بست. این بازیکن بلغارستانی که دریافتی نداشته است، پیش از سال ۹۹ مهلت دو هفته‌ای به باشگاه استقلال داد تا بخشی از قراردادش پرداخت شود، اما به دلیل بلاتکلیفی باشگاه و نبود مدیرعامل این اتفاق نیفتاد. وکیل بودوروف در تاریخ ۱۰ فروردین ۹۹ در نامه‌ای به باشگاه استقلال از فسخ قرارداد یک طرفه موکلش با این باشگاه خبر داد. در مکاتبه مسئولان استقلال، بودوروف ابتدا علاقه‌ای برای مذاکره نشان نداد، اما وکیل او اعلام کرده که هر زمان پول بودوروف پرداخت شود این بازیکن حاضر است توافق جدیدی با استقلال داشته باشد و بار دیگر برای این تیم بازی کند.

گفته می‌شود قرارداد بودوروف برای نیم فصل ۱۲۵ هزار دلار بود که قرارداد سال دوم بر اساس توافق دو طرف تمدید می‌شد.

تکذیب سقوط پرسپولیس به لیگ یک توسط فیفا

دیروز خبری در یکی از خبرگزاری‌ها آمده بود که استقلال به دلیل پرونده‌های زیاد در فیفا به کسر ۶ امتیاز محکوم شده، پرسپولیس به یک لیگ پایین‌تر سقوط کرده و همچنین پروانه مالکیت تراکتور به دلیل اینکه زنوزی همزمان دو تیم دارد لغو شده است.

این موضوعی است که امیر مهدی علوی مدیر روابط عمومی فدراسیون فوتبال در توییتی آن را تکذیب می‌کند: هرچند موقعیت زمانی ، ١٣ فروردین نادرستی این گزاره را نمایان می‌کرد، اما به دنبال طرح پرسش‌هایی از بعضی از دوستان دپارتمان بین الملل فدراسیون فوتبال خبر منتشر شده در باره استقلال، پرسپولیس و تراکتور و ارسال نامه از سوی فیفا را تکذیب می‌کند.

زمان شروع لیگ برتر از زبان وزیر ورزش

مسعود سلطانی فر در خصوص ادامه برگزاری مسابقات داخلی و لیگ های ورزشی و لیگ برتر فوتبال در کشور عنوان کرد: منتظر هستیم ببینیم در هفته های آینده تا چه حد می توانیم شیوع ویروس کرونا را کنترل کنیم و تصمیمات ما متناسب با این قضیه است.

وزیر ورزش و جوانان افزود: ادامه برگزاری مسابقات در سطوح مختلف و بخصوص لیگ برتر فوتبال ایران تابع تصمیمات ستاد مرکزی مقابله با ویروس کرونا خواهد بود.

سکوت فیفا در برابر نامه مالی باشگاه پرسپولیس

چندی پیش باشگاه پرسپولیس چند روز قبل در نامه ای از فیفا خواستار این شد که با توجه به تحریمها و سخت شدن ارسال پول برای افراد خارجی، برای پرداخت مطالبات فرناندو گابریل و سرتن چوک از حسابهای بلوکه شده این باشگاه در این سازمان استفاده شود.

با توجه به اینکه این باشگاه تا 20 فروردین برای پرداخت پول گابریل و چوک فرصت دارد، سریع ترین راه پرداخت، برداشت از حسابهایش در فیفا است. مبلغ پرداختی پرسپولیس به این دو نفر روی هم 32 هزار دلار است.

فیفا هنوز جواب پرسپولیس را نداده و اگر تا 48 ساعت آینده پاسخی به این نامه داده نشود، مدیران این تیم باید برای تهیه و پرداخت این مطالبات اقدام کنند.

زمان انتخابات فدراسیون فوتبال مشخص شد

گفته می‌شود انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال با اصلاح اساسنامه مدنظر FIFA در شهریور برگزار خواهد شد. انتخابات فدراسیون فوتبال که قرار بود 25 اسفند برگزار شود لغو شد. مشکل اصلی انتخابات اساسنامه فدراسیون فوتبال بود که به تایید فیفا نرسیده بود و حالا قرار است انتخابات با اصلاح اساسنامه مدنظر FIFA در شهریور برگزار خواهد شود.

پرسپولیس بالاتر از استقلال در رده پنجم آسیا

آخرین رده‌بندی باشگاهی ایران و آسیا در سال ۹۹ و ۲۹ مارس از نگاه سایت فوتبال دیتابیس منتشر شد که تیم فوتبال پرسپولیس با ۱۵۷۳ امتیاز در رده پنجم آسیا و اول ایران قرار دارد. استقلال نیز در رده سیزدهم بالاتر از سایر تیم‌ها قرار دارد.

در این جدول الهلال عربستان، چونبوک موتورز کره‌جنوبی، الدحیل قطر و شانگ‌های SIPG چین در رده‌های اول تا چهارم قاره کهن جای گرفته‌اند.

روایت بیرانوند از روزی که اجازه نداد پرسپولیس قهرمان شود!

علیرضا بیرانوند در گفت‌وگو با برنامه اینترنتی پانوراما خاطرات جالبی درباره جلوگیری از قهرمانی پرسپولیس به زبان آورد و گفت: شرایط خیلی سختی در نفت تهران و قبل از دیدار با پرسپولیس داشتیم. قرار بود در نیم‌فصل همان سال به پرسپولیس بروم، اما یک اتفاقی افتاد که این انتقال انجام نگرفت. در ادامه‌ی لیگ، با پرسپولیس بازی داشتیم و آن زمان، استقلال تیم دوم جدول بود. ورزشگاه آزادی مملوء از جمعیت شده بود و همه تماشاگران می‌گفتند بخاطر اینکه قرار بود بیرانوند نیم‌فصل به پرسپولیس بیاید، ۱۰۰ درصد یک حرکتی به نفع پرسپولیس و قهرمانی آن انجام می‌دهد تا سال بعد در این تیم باشد، اما من پیش خودم گفتم بیرانوند مگر می‌گذارد پرسپولیس قهرمان شوند؟ حالا شاید تماشاگران پرسپولیس از این حرف من ناراحت شوند، اما واقعیت این است که اگر پرسپولیس قهرمان می‌شد که نمی‌آمدند سراغ بیرانوند! آن بازی اتفاقی افتاد که تمرکز خودِ علیرضا منصوریان هم بهم ریخته بود چون صحبت‌های تماشاگران استقلال که می‌گفتند بیرانوند جلوی پرسپولیس بازی خوبی نمی‌کند را به من گفت. آقای منصوریان در رختکن و قبل از دیدار با پرسپولیس به من گفت «علی تو را به خدا بازی خودت را انجام بده و حواست باشد»؛ واقعا اتفاق بدی افتاد و لیدرهای استقلال هم آمدند و گفتند تو را به قرآن بهترین بازی خودت را انجام بده.

استراماچونی، استقلال را بدهکار کرد!

باشگاه استقلال سال گذشته رقمی حدود ۱۶۰ هزار یورو به آندره‌آ استراماچونی پرداخت کرد تا این مربی دوباره به ایران بازگردد. البته که در نهایت او برنگشت و استقلال با فرهاد مجیدی قرارداد بست. با وجود اینکه گفته می‌شد پول استراماچونی را یکی از مسئولان باشگاه داده، حالا مشخص شده پول از حساب بانک مرکزی به حساب این مربی رفته. در دوران مدیریت فتح‌الله‌زاده، استقلال بخشی از این بدهی را به بانک مرکزی پرداخت کرد، ولی باید یک میلیارد تومان دیگر هم به آن‌ها بپردازد!

۲ پرسپولیسی در بین ۱۰ لژیونر تاثیرگذار آسیایی در اروپا

سایت kumparan در گزارشی به معرفی ۱۰ لژیونر تاثیرگذار آسیایی در فوتبال اروپا پرداخت که نام علی دایی و مهدی مهدوی‌کیا از ایران نیزبه چشم می‌خورد.

باید اعتراف کرد که آسیا قاره‌ای نیست که بهترین بازیکنان فوتبال را تولید کند. تاکنون هیچ فوتبالیستی از آسیا تاکنون برنده جایزه کلاس جهانی در حد توپ طلا نشده است. قهرمان شدن در جام جهانی هنوز یک رویا است. با این وجود همیشه استثنائات برای همه چیز وجود دارد. در کل بازیکنان آسیا به اندازه فوتبالیست‌های آمریکای جنوبی، اروپا، آفریقا یا آمریکای شمالی خوب نیستند. با این حال این به آن معنی نیست که بازیکنان آسیایی به هیچ وجه نمی‌توانند در مسابقات برتر فوتبال در سطح جهانی فوتبال بازی کنند.

شرط تراکتوری‌ها برای موافقت با لغو لیگ

مدیران باشگاه تراکتور چندبار با ارسال نامه به سازمان لیگ، خواستار تعطیلی بازی‌ها و لغو این فصل شدند، اما این موضوع نیاز به بررسی بیشتر و مجوز از سوی فیفا دارد. در ابتدا این طور تصور می‌شد که در صورت تعطیلی لیگ، چهار تیم بالای جدول می‌توانند مجوز حضور در لیگ قهرمانان آسیا در فصل آینده را به دست بیاورند، اما شایعات دیگری هم مطرح شده مبنی بر اینکه اگر لیگ در همین جا متوقف شود و فصل نوزدهم به پایان برسد، جدول رقابت‎‌ها پاک می‌شود و تیم‌ها بر اساس رده‌بندی فصل قبل، وارد لیگ قهرمانان آسیا می‌شوند.

در این صورت، تراکتور نمی‌تواند به لیگ قهرمانان صعود کند و به یکی از اهداف تعیین‌شده خود در ابتدای فصل دست یابد. به هر حال شنیده می‌شود تراکتوری‌ها فقط در شرایطی موافقت خود بابت پایان یافتن فصل را اعلام می‌کنند که سازمان لیگ با حضور آن‌ها به لیگ قهرمانان آسیا فصل آینده موافق باشد.

کد خبر: 1064926

وب گردی

وب گردی