سرنوشت ادامه لیگ قهرمانان اروپا مشخص شد/ المپیک باز هم به تعویق می‌افتد؟/ یوونتوس به دنبال ستاره‌ای دیگر از رئال

با بسته خبری اخبار ورزش بین الملل با ما همراه باشید.

ایسکانیوز - هادی شاه مرادی/ حجم اخبار ورزش بین الملل بسیار زیاد است و دنبال کردن آن ها عملا برای علاقه مندان به این اخبار نیز وقتگیر خواهد بود. در پروژه ورزشی ایسکانیوز، می کوشیم تا با گلچین کردن اخبار فوتبال اروپا و سایر رشته های ورزش بین الملل، به شما این فرصت را بدهیم تا در وقت خود صرفه جویی کنید.

یوونتوس به دنبال ستاره‌ای دیگر از رئال

نشریه اسپورت در گزارشی مدعی شد سرخیو راموس خواهان تمدید قرارداد به مدت دو سال با رئال مادرید است، اما مدیران باشگاه هنوز در مورد عملی کردن خواسته راموس به قطعیت دست پیدا نکرده و خواهان تمدید قرارداد این بازیکن به مدت یک فصل دیگر هستند. در صورت عدم توافق، یوونتوس علاقه زیادی به مذاکره با سرخیو راموس و توافق با این مدافع باتجربه دارد. یوونتوس تابستان سال گذشته نیز برای خرید راموس وارد عمل شده بود که در آن مقطع توافقی حاصل نشد. در تابستان سال ۲۰۱۸، یوونتوس موفق شد یکی از بهترین بازیکنان تاریخ رئال مادرید یعنی کریستیانو رونالدو را جذب کند و حالا قصد دارد برای انتقال یکی دیگر از بازیکنان بزرگ این باشگاه یعنی سرخیو راموس اقدام کند.

سرنوشت ادامه لیگ قهرمانان اروپا مشخص شد

یوفا دیروز (چهارشنبه) در یک جلسه با ۵۵ عضو خود درباره بازی‌های باقی‌مانده لیگ‌های اروپایی و لیگ قهرمانان که به خاطر فراگیری ویروس کرونا لغو شده‌اند تصمیمات جدیدی گرفت.

یوفا اعلام کرد ممکن است همه بازی‌ها پشت درهای بسته برگزار شود؛ حتی فینال لیگ قهرمانان اروپا. اگر این اتفاق رخ دهد در تاریخ این رقابت‌ها بی‌سابقه خواهد بود. همچنین این سازمان احتمال شروع دوباره لیگ‌ها را در ماه‌های آوریل و می، بعید دانست.

بر این اساس رقابت ها تا ماه ژوئن برگزار نخواهند شد و تابستان ادامه بازی ها به انجام خواهد رسید. به همین خاطر برنامه فصل ۲۱-۲۰۲۰ هم تغییر پیدا خواهد کرد.

المپیک باز هم به تعویق می‌افتد؟

یوشیرو موری رئیس کمیته المپیک ژاپن پیشنهاد داد المپیک ۲۰۲۰ توکیو با یک سال تعویق بیشتر در سال ۲۰۲۲ برگزار شود. موری در این باره گفت: به نظرم خطر ویروس کرونا تا سال ۲۰۲۱ هم برطرف نخواهد شد و پیشنهاد من این است که تا سال ۲۰۲۲ رقابت‌ها به تعویق بیفتد. البته نظر نخست‌وزیر ژاپن برگزاری مسابقات در سال ۲۰۲۱ است.

المپیک توکیو قرار بود تابستان سال ۲۰۲۰ برگزار شود، اما فعلاً به تابستان سال ۲۰۲۱ موکول شده است.

ژیرو پاسخ حرف‌های عجیب بنزما را داد

بعد از کنار گذاشته شدن کریم بنزما، ستاره فرانسوی خط حمله رئال مادرید از تیم ملی کشورش، اولیویه ژیرو در تیم ملی جانشین او شده و در جام جهانی 2018 حضور داشت تا با پیراهن خروس‌ها جام جهانی را بالای سر ببرد. ولی کریم بنزما می‌گوید شکی وجود ندارد که بین او و ژیرو کدامیک فوتبالیست بهتری است. بنزما به این هم اکتفا نکرده و در یک ویدیوی لایو اینستاگرامی به ژیرو طعنه سنگینی زد و در مقایسه خود و ژیرو گفت که نمی توان ماشین فرمول یک را با ماشین کارتینگ مقایسه کرد.

در حالی که همه منتظر پاسخ ژیرو بودند، او به فوت وب گفت:« بله؛ من ماشین کارتینگ هستم ولی یک کارتینگ قهرمان جهان.»

اشاره ژیرو به کسب عنوان قهرمانی جهان با تیم ملی فرانسه در جام جهانی 2018 روسیه بود. تورنمنتی که کریم بنزما در آن حضور نداشت.

کاهش دستمزد بازیکنان NBA در صورت لغو لیگ

در حالی که وضعیت گسترش ویروس کرونا در آمریکا، هر روز ابعاد تازه ای به خود می گیرد، سازمان لیگ بسکتبال حرفه ای آمریکا (NBA) و اتحادیه بازیکنان (NBPA) مذاکرات مقدماتی خود را برای کاهش دستمزد بازیکنان در صورت لغو کامل لیگ، آغاز کرده اند.

گفت و گوهای طرفین با جدیت و فوریت در حال انجام است تا در صورت لغو مسابقات و توافق طرفین، حدود 25 درصد از مبلغ قرارداد بازیکنان کسر شود. اتحادیه بازیکنان روز 13 مارس با ارسال نامه ای به همه بازیکنان به آنها متذکر شد که در صورت لغو مسابقات، امکان پایبندی به تعهدات مالی برای باشگاه ها در قبال بازیکنان، طبق قرارداد وجود ندارد.

طبق گزارش ها قرار است به ازای لغو هر بازی، یک درصد از مبلغ قرارداد بازیکنان کسر شود. هر تیم تاکنون 64 یا 65 بازی در فصل 2019/20 NBA انجام داده است. تیم ها در فصل قانونی لیگ 82 بازی انجام می دهند.

نگرانی لیورپولی؛ کلوپ گزینه اول مربیگری مانشافت

فدراسیون فوتبال آلمان در پی استخدام یورگن کلوپ به جای یواخیم لو برای هدایت مانشافت هستند. نشریه «میرر» مدعی شد، آلمانی‌ها هیچ گزینه‌ای را برای تیم ملی‌شان بهتر از یورگن کلوپ نمی‌دانند و قرار است پس از جام‌جهانی ۲۰۲۲ او را جانشین یوگی کنند. قرارداد یواخیم لو تا پایان این رقابت‌ها با فدراسیون فوتبال آلمان معتبر است. البته حتی در صورتی که کلوپ نخواهد زودهنگام لیورپول را ترک کند، قرارداد لو باز هم تمدید خواهد شد تا شرایط برای حضور کلوپ روی نیمکت مانشافت فراهم شود.

گفته می‌شود یورگن کلوپ هم تصمیم دارد پس از انجام مأموریتش در باشگاه لیورپول، راهی تیم ملی آلمان شود و دوست ندارد این فرصت را از دست بدهد.

ادعای کاناوارو: سرمربی رئال خواهم شد!

فابیو کاناوارو اسطوره فوتبال ایتالیا که سابقه سه فصل بازی برای رئال را هم دارد امیدوار است بتواند به اروپا برگردد و در آنجا کار مربیگری را ادامه دهد. ستاره ایتالیایی شب گذشته در لایو اینستاگرامی با ایکر کاسیاس، ادعای جالبی را مطرح کرد.

او به اسطوره باشگاه رئال مادرید که اخیرا برای پست ریاست فدراسیون فوتبال اسپانیا اقدام کرده، گفت:« تو رئیس فدراسیون فوتبال اسپانیا خواهی شد و من هم سرمربی رئال. اینجا در چین روزهای خوبی را به عنوان مربی پشت سر می گذارم و بر تجربیاتم اضافه شده است. اینجا به خاطر دوران فوتبالم از من توقعات زیادی دارند و باید بگویم که حالا اعتماد به نفس بیشتری هم دارم. آماده ام که به اروپا برگردم. البته باید ببینیم چه خواهد شد؛ چرا که در چین از کار با من راضی هستند و تمایلی برای جدایی ام ندارند.»

پروتکل پیشنهادی لالیگا برای از سرگیری مسابقات

به گزارش رادیو کوپه در اسپانیا، لالیگا با ارسال پیش‌نویسی به باشگاه‌های این لیگ پروتکل پیشنهادی برای از سر گیری فصل جاری این لیگ را در اختیار آنها گذاشته است.

در این پروتکل پیشنهادی چهار مرحله برای پیش از شروع دوباره لیگ اعلام شده است. آماده‌سازی برای تمرین، تمرینهای انفرادی، تمرین در گروه‌های هشت نفره و در نهایت، تمرینهای عادی تیمی.

لالیگا اعلام کرده که پیش از آنکه فصل جاری بتواند از سر گرفته شود بازیکنان هر تیم دست‌کم به یک دوره پانزده روزه نیاز دارند تا بر اساس این برنامه پیشنهادی، خود را برای شروع مسابقات آماده کنند.

پروتکل تهیه شده از سوی لالیگا درباره تهمیدات مربوط به ممانعت از گسترش ویروس بین بازیکنان، بسیار سخت‌گیرانه است. از تیمها خواسته شده بازیکنان خود را تا حد ممکن در حالت ایزوله نگه دارند و تماس آنها با دیگر پرسنل باشگاه را در حداقل ممکن حفظ کنند. به این منظور تیمها باید در هتل‌ها یا در مجموعه‌های ورزشی در حالتی شبیه به قرنطینه قرار بگیرند.

علاوه بر این در پروتکل پیشنهادی لالیگا اعلام شده که همه بازیکنان، کادر فنی و خانواده‌هایشان و همچنین همه کسانی که با آنها در تماس قرار می‌گیرند باید به صورت مرتب تست کرونا بدهند. این پروتکل، افراد مرتبط با باشگاه‌ها را بر اساس اهمیت‌شان به دو گروه "با محافظت بالا" و "با محافظت متوسط" تقسیم کرده که هر گروه با تمهیدات ویژه‌ای محافظت خواهد شد.

کد خبر: 1064938

وب گردی

وب گردی