اعلام رنکینگ برترین فرنگی کاران جهان / احتمال تعویق مجدد المپیک توکیو/ بلاتکلیفی عجیب حامد حدادی در چین

با بسته خبری اخبار سایر رشته های ورزشی ایران و جهان با ما همراه باشید.

ایسکانیوز - هادی شاه مرادی/ حجم اخبار سایر ورزش های ایرن و جهان بسیار زیاد است و دنبال کردن آن ها عملا برای علاقه مندان به این اخبار نیز وقتگیر خواهد بود. در پروژه ورزشی ایسکانیوز، می کوشیم تا با گلچین کردن اخبار منهای فوتبال، به شما این فرصت را بدهیم تا در وقت خود صرفه جویی کنید.

المپیک باز هم به تعویق می‌افتد؟

یوشیرو موری رئیس کمیته المپیک ژاپن پیشنهاد داد المپیک ۲۰۲۰ توکیو با یک سال تعویق بیشتر در سال ۲۰۲۲ برگزار شود. موری در این باره گفت: به نظرم خطر ویروس کرونا تا سال ۲۰۲۱ هم برطرف نخواهد شد و پیشنهاد من این است که تا سال ۲۰۲۲ رقابت‌ها به تعویق بیفتد. البته نظر نخست‌وزیر ژاپن برگزاری مسابقات در سال ۲۰۲۱ است.

المپیک توکیو قرار بود تابستان سال ۲۰۲۰ برگزار شود، اما فعلاً به تابستان سال ۲۰۲۱ موکول شده است.

مسابقات ژیمناستیک قهرمانی آسیا به تعویق افتاد

رقابت‌های ژیمناستیک قهرمانی آسیا که قرار بود از نهم اردیبهشت در توکیو ژاپن آغاز شود به دلیل شیوع ویروس کرونا به تعویق افتاد. این رقابت‌ها یکی از مراحل گزینشی المپیک محسوب می‌شود.

فدراسیون ژیمناستیک ایران با اعلام این خبر افزود که کنفدراسیون ژیمناستیک آسیا و انجمن ژیمناستیک ژاپن به طور مکتوب به فدراسیون ایران، تعویق این مسابقات را اعلام کردند. همچنین فدراسیون ژیمناستیک ایران در اعلام کرده که چندین مکاتبه برای تعویق این رقابت‌ها انجام داده بود. هنوز زمان جدید رقابت‌های ژیمناستیک قهرمانی آسیا اعلام نشده است.

نجاتی: آماده المپیک ۲۰۲۰ بودم

علیرضا نجاتی یکی از ورزشکارانی است که موفق به کسب سهمیه المپیک شده است. ملی پوش کشتی فرنگی ایران درباره تعویق یک ساله زمان برگزاری المپیک توکیو عنوان کرد: خیلی دوست داشتم که امسال و هرچه زودتر المپیک برگزار شود چون بدنم خیلی سرحال بود. ای‌کاش المپیک در موعد مقرر برگزار می‌شد، اما هرچه هست، قسمت بوده و من تمرین می‌کنم آمادگی بدنی‌ام را حفظ کنم و با بهترین شرایط به المپیک ۲۰۲۱ برسم. اگر المپیک در سال ۲۰۲۰ انجام می‌شد هم آماده بودم، اما با این شرایط هم مشکلی بابت تمرین کردن و یا افزایش وزن ندارم و با تمرین و بدنسازی شرایط جسمانی‌ام را حفظ می‌کنم.

دستمزد ستاره‌های NBA هم کم می‌شود

رسانه‌های آمریکایی خبر از کاهش ۲۵ درصدی دستمزد بازیکنان حاضر در لیگ حرفه‌ای بسکتبال آمریکا NBA می‌دهند که این اتفاق در صورت لغو فصل صورت خواهد گرفت. اتحادیه بازیکنان حرفه‌ای بسکتبال هم این مسئله را با ارسال نامه به بازیکنان گوشزد کرده تا نتوانند اعتراضی در این مورد داشته باشند.

بیش از ۲۱۵ هزار نفر در آمریکا کرونا گرفته‌اند و با درگذشت بیش از ۵ هزار نفر، این کشور در وضعیت قرمز قرار دارد.

سعید معروف پاسور مورد علاقه رزنده

برونو رزنده کاپیتان تیم ملی والیبال برزیل و ستاره تیم لوبه ایتالیا، در گفت و گوی خود با سایت رسمی لیگ والیبال ایتالیا، تیم رویایی خود را انتخاب کرده است که سعید معروف کاپیتان تیم ملی والیبال ایران به عنوان پاسور مورد علاقه‌اش معرفی کرد.

اسامی بازیکنان حاضر در پست‌های مختلف تیم رویایی برونو رزنده به شرح زیراست:

پاسور: سعید معروف و ویلیام آری جونا

لیبرو: گربینکوف

دریافت کننده‌: لئال و انگاپت

مدافعان میانی: ساتکمپ و سیمون

قطر پاسور: سوکولوف

شرایط عجیب و بلاتکلیفی حامد حدادی در چین

حامد حدادی بعد از کنترل شیوع کرونا در کشور چین، با خواست مسئولان باشگاه نانجینگ راهی این کشور شد تا در استارت دوباره لیگ بسکتبال چین تیمش را همراهی کند. با اینکه مسئولان سوپرلیگ چین از احتمال شروع این مسابقات تا اواخر فروردین و نهایتا اواسط اردیبهشت ماه را داده بودند، بار دیگر دولت چین شروع مسابقات ورزشی را به تعویق انداخته است.

حامد حدادی که 10 روز قبل وارد چین شد، در روزهای پایانی قرنطینه 14 روزه به سر می برد و تصور می کرد که بعد از این دوران باید به تمرینات تیمش برود و آماده حضور در سوپرلیگ بسکتبال چین شود.

تاریخ برگزاری بازی های آسیایی جوانان مشخص شد

با وجود شیوع ویروس کرونا از چین این کشور سومین دوره بازیهای آسیایی جوانان را میزبانی خواهد کرد. این بازی‌ها قرار است به میزبانی شانتو نوامبر سال آینده برگزار شود. این میزبانی در سال ۲۰۱۹ به چین داده شد اما شورای المپیک آسیا روز گذشته تاریخ قطعی بازیها را اعلام کرد. بر این اساس مسابقات روزهای ۲۰ تا ۲۸ نوامبر سال ۲۰۲۱ برگزار خواهد شد.

مسابقات در ۱۸ رشته ورزشی دنبال خواهد شد. اولین دوره بازیها در سال ۲۰۱۱به میزبانی سنگاپور پیگیری شد و در سال ۲۰۱۳ نانجینگ چین میزبانی را بر عهده داشت. بازیها در سال ۲۰۱۷ قرار بود در سریلانکا برگزار شود که به دلیل برخی مسائل لغو شد.

لغو مسابقات تنیس دیویس کاپ و فدکاپ

بنابر اعلام فدراسیون جهانی تنیس، کلیه رویدادهای این فدراسیون بدلیل بحران جهانی کرونا تا ١٣ جولای برابر با ٢٣ تیرماه لغو شده است.

فرشاد صفتی سرپرست دبیرکلی این فدراسیون در مورد لغو مسابقات فدراسیون جهانی تنیس گفت: با توجه به اعلام فدراسیون جهانی، مسابقات دیویس کاپ و فدکاپ که قرار بود با حضور تیم ملی تنیس ایران برگزار شود، لغو شده است.

اعلام رنکینگ برترین فرنگی کاران جهان در اوزان المپیکی

رنکینگ فرنگی کاران جهان برای حضور در المپیک توکیو به شرح زیر است:

60 کیلوگرم: 1- کنیچیرو فومیتا (ژاپن- 78 امتیاز) 2- سرگئی امیلین (روسیه- 40 امتیاز) 3- کرم کمال (ترکیه- 28 امتیاز) 4- اسلام جان بهرام اف (ازبکستان- 28 امتیاز) 5- علیرضا نجاتی (ایران- 25 امتیاز)

67 کیلوگرم: 1- اسماعیل بوررو مولینا (کوبا- 80 امتیاز) 2- آرتم سورکوف (روسیه- 40 امتیاز) 3- ماته نمس (صربستان- 39 امتیاز) 4- محمد ابراهیم السید (مصر- 38 امتیاز)

77 کیلوگرم: 1- تاماس لورینچ (مجارستان- 60 امتیاز) 2- الکس بیروبرگ کسیدیس (سوئد- 58 امتیاز) 3- کارپت چالیان (ارمنستان- 38 امتیاز) 4- زولتان لوای (مجارستان- 36 امتیاز) ... 7- محمدعلی گرایی (ایران- 25 امتیاز)

87 کیلوگرم: 1- ویکتور لورینچ (مجارستان- 74 امتیاز) 2- ژان بلینیوک (اوکراین- 60 امتیاز) 3- رستم آساکالوف (ازبکستان- 37 امتیاز) 4- کومار سونیل (هند- 32 امتیاز)

97 کیلوگرم: 1- موسی اولویف (روسیه- 60 امتیاز) 2- آرتور الکسانیان (ارمنستان- 60 امتیاز) 3- جنگ ایلدیم (ترکیه- 41 امتیاز) 4- محمدهادی ساروی (ایران- 36 امتیاز)

130 کیلوگرم: 1- رضا کایالپ (ترکیه- 72 امتیاز) 2- عبدالطیف احمد محمد (مصر- 50 امتیاز) 3- اوسکار پینو هیندس (کوبا- 40 امتیاز) 4- مویسس پرز هلبورگ (ونزوئلا – 28 امتیاز) ... 10- امیر قاسمی منجزی (ایران- 20 امتیاز)

کد خبر: 1064957

وب گردی

وب گردی