کاهش 66 درصدی هزینه اینترنت برای سامانه‌های آموزش مجازی دانشگاه الزهرا

هزینه استفاده از اینترنت برای سامانه‌های آموزش مجازی دانشگاه الزهرا (س)، به‌منظور تسهیل دسترسی دانشجویان، کاهش یافت.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از دانشگاه الزهرا (س)، پس از شیوع ویروس کرونا و الزام به تعلیق کلاس‌های حضوری به‌دلیل رعایت الزامات بهداشتی، دانشگاه از هفته دوم اسفندماه اقدام به راه‌اندازی آموزش غیرحضوری کرد، در همین راستا دانشگاه ۷۸۶ استاد و هشت هزار و ۵۵۵ دانشجوی این دانشگاه را ملزم به حضور در سامانه آموزش الکترونیک (lms) و کلاس‌های آموزش همزمان کرده است. همچنین دو هزار و ۲۴۹ درس در این سامانه تعریف شد.

بر همین اساس حدود ۳۵ درصد از استادان، شیوه آموزش آنلاین همزمان را انتخاب کردند و ۶۵ درصد دیگر نیز از سامانه lms برای این منظور استفاده می‌کنند.

در این طرح که با استقبال گسترده استادان و دانشجویان روبرو شده است، استادان، کلاس‌های خود را مانند قبل با انسجام و بر اساس روال آموزشی دنبال کرده‌اند.

با توجه به اقدامات صورت گرفته تاکنون، این دانشگاه همواره سعی در به‌کارگیری تدابیر بیشتر برای بهبود و تسهیل فرایند آموزش مجازی برای دانشجویان و استادان دارد.

با پیگیری‌های مدیریت فناوری اطلاعات و ارتباطات دانشگاه الزهرا (س) و مذاکرات انجام شده با شرکت ایرانسل، هزینه استفاده از اینترنت برای سامانه‌های آموزش مجازی دانشگاه و همچنین اپلیکیشن طوبی‌تل، از این پس برای تمام کاربران شامل استادان و دانشجویان به یک‌سوم تخفیف یافته است.

در همین راستا هزینه استفاده از اینترنت برای سامانه‌های آموزش مجازی دانشگاه الزهرا (س)، به‌منظور تسهیل دسترسی دانشجویان، ۶۶درصد کاهش یافت.

این تخفیف به شکل خودکار و با اتصال به ip دانشگاه صورت می‌گیرد و نیازمند اقدام خاصی از سوی استادان و دانشجویان نیست.

انتهای پیام/

کد خبر: 1064988

وب گردی

وب گردی