اثرات اقتصادی کووید-19 چقدر ادامه دارد؟

 بر اساس مطالعات جدید دانشمندان علم اقتصاد دانشگاه کالیفرنیا‌، ممکن است برای ده‌ها سال در جهان متحمل اثرات اقتصادی همه‌گیری ویروس کرونا باشیم.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، دانشمندان در تحقیقی جدید به بررسی اثرات مالی همه‌گیری‌های مربوط به قرن چهاردهم پرداختند و بر اساس آن­ها اثرات همه‌گیری کرونا را تخمین زدند.

محققان اعلام کردند که مسیر اقتصادی جهان متفاوت از آنچه انتظار می رفت، خواهد بود.

«اسکار جوردا» و همکارانش در گروه اقتصاد دانشگاه کالیفرنیا، اعلام کردند که این بیماری همه گیر احتمالاً نرخ واقعی بازده را کاهش می‌دهد و منجر به افزایش ناچیز دستمزدهای واقعی و وزن سرمایه گذاری می شود. نرخ بازده واقعی درصد سالانه سود حاصل از یک سرمایه گذاری است که به دلیل تورم تعدیل می شود.

محققان با استفاده از داده های جمع آوری شده در طول سال ها توسط مورخان اقتصادی واکنش های کلان اقتصادی را در مورد وقایع همه گیر تاریخی مورد مطالعه قرار دادند و عملکرد اقتصادی را در فرکانس سالانه در شهرها، مناطق و کشورها از قرن 14 تا به امروز اندازه گیری کردند.

آنها 12 بیماری اصلی را که در آن بیش از صدهزار نفر جان باختند و همچنین درگیری های مسلحانه ای که منجر به کشته شدن تعداد مشابهی شد را بررسی کردند.

دانشمندان اعلام کردند که اثرات چشمگیر اقتصادی این بیماری تا حدود 40 سال ادامه دارد و در مقابل، می فهمیم که جنگ­ها چنین تأثیری ندارند. به دلیل تمایل به پس انداز توسط مردم برای جایگزینی ثروت از دست رفته فرصت‌های سرمایه گذاری از دست می­‌روند.

محققان می گویند پس از همه گیری، نرخ بهره طبیعی برای دهه‌ها کاهش می یابد و حدود 20 سال بعد به پایین ترین نقطه خود می رسد.

حدود چهار دهه بعد، در صورت عدم وجود همه گیری، نرخ طبیعی به سطح مورد انتظار بازخواهد گشت. نرخ بهره طبیعی با ثابت نگهداشتن تورم از اقتصاد حمایت می‌­کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1065003

وب گردی

وب گردی