تولید واکسن آزمایشی برای کرونا

دانشمندان آمریکایی واکسنی برای ویروس کرونا تولید کرده‌اند که با تولید آنتی بادی در بدن با بیماری کووید-19 مقابله می کند.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، براساس اولین مطالعه توسط محققان دانشکده پزشکی دانشگاه پیتسبورگ، واکسن جدید کروناویروس می تواند آنتی بادی­ هایی را تولید کند که قادر به مبارزه با کووید-19 باشند.

این واکسن که توسط محققان دانشکده پزشکی دانشگاه پیتسبورگ روی موش ها آزمایش شده، آنتی بادی ها را در مقادیری که گمان می رود برای خنثی کردن ویروس طی دو هفته بعد از تزریق لازم است تولید می­ کند.

دانشمندان اعلام کردند آزمایش های بالینی مرحله اول انسانی چند ماه آینده آغاز و نتایج به اداره غذا و داروی ایالات متحده برای تأیید ارسال خواهد شد.

«آندره گامبوتو» استادیار دانشکده پزشکی پیتسبورگ گفت: «ویروس هایی از این قبیل دارای پروتئین سنبله هستند که برای ایجاد ایمنی در برابر ویروس مهم است»

این واکسن نامزد که نویسندگان از آن با عنوان «PittCoVacc» نام می­برند، از قطعات آزمایشگاهی ساخته شده از پروتئین ویروسی برای ایجاد ایمنی در بدن به همان شیوه آنفولانزا استفاده می کند.

محققان همچنین برای افزایش قدرت از یک روش جدید تحویل دارویی استفاده کردند که شامل یک لک به اندازه انگشت کوچک (400 میکرونیدل) است که قطعات پروتئین سنبله را به پوست و جایی که واکنش ایمنی قوی تر است تزریق می کنند،. سوزن‌ها که کاملاً از قند و قطعات پروتئین ساخته شده اند به سادگی درون پوست حل می شوند.

نتایج هنوز در درازمدت بررسی نشده است، اما موش های کاندید که واکسن محققان پیتسبورگ را دریافت کردند، آنتی بادی‌های کافی برای خنثی سازی یکساله ویروس را دریافت کردند. به گفته محققان، سطح آنتی بادی برای جوندگان واکسینه شده در برابر کووید-19 نیز روند مشابه را دنبال می کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1065031

وب گردی

وب گردی