کلاس‌های آنلاین آمادگی کنکور از هفته آینده برگزار می‌شود

معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: براساس آخرین گزارش‌های دریافتی، حدود 60 مدرسه سما از پلتفرم و زیرساخت ارائه شده از سوی واحد الکترونیک برای آموزش مجازی استفاده کرده‌اند.

سید محمد بطحایی معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره فعالیت‌های آموزشی مدارس و دانشکده‌های سما در روزهای تعطیل اظهار کرد: کلاس‌های جبرانی و مجازی مدارس سما پس از شیوع کرونا و تعطیلی مدارس، به تبع سیاست‌های وزارت آموزش و پرورش از همان روزهای ابتدایی آغاز شد.

وی افزود: فراهم سازی زیرساخت‌های الکترونیکی برای آموزش مجازی و افزایش تعامل میان مدارس و دانش آموزان، اولین گامی بود که در راستای آموزش غیرحضوری برداشته شد؛ این اقدام به کمک واحد الکترونیک دانشگاه آزاد صورت گرفت و در روزهای آغازین، همراهی بسیار خوبی را با ما داشند.

بطحایی ادامه داد: براساس آخرین گزارش‌های دریافتی، حدود 60 مدرسه سما از پلتفرم و زیرساخت ارائه شده از سوی واحد الکترونیک برای آموزش مجازی استفاده کرده‌اند؛ البته بسیاری از مدارس به صورت سلیقه‌ای و با استفاده از دیگر ظرفیت‌هایی که در اختیار داشتند، نسبت به آموزش غیرحضوری و مجازی در روزهای پایانی سال گذشته اقدام کرده بودند.

معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: پلتفرم و زیرساختی که از سوی واحد الکترونیک طراحی شده است، برای آن دسته از مدارسی که از ظرفیت‌های مناسب برای آموزش غیرحضوری برخوردار نبودند، بسیار موثر و کارآمد بود. البته امیدواریم که از هفته آینده مدارس بیشتری از این زیرساخت جدید استفاده کنند.

وی اضافه کرد: برای حل مشکل مدارسی که در تهیه محتوای درسی با مشکل مواجه بودند و امکانات لازم را در اختیار نداشتند، با شرکت‌هایی که دارای محتوای درسیِ آماده برای دوره ابتدایی و متوسطه اول بودند مذاکراتی را انجام دادیم. پس از انجام مذاکرات یکی از این شرکت ها به مدارس معرفی شد تا واحدهایی که توانایی تولید محتوا نداشتند، بتوانند از محتوای آماده این شرکت ها برای آموزش غیرحضوری استفاده کنند.

بطحایی با بیان این که از هفته آینده تمامی فعالیت‌های آموزشی مدارس سما با مسئولیت مدیران مدرسه به صورت مجازی خواهد بود تاکید کرد: تمامی کلاس ها تا پایان سال تحصیلی اگر به صورت حضوری نشد، به صورت مجازی برگزار خواهد شد؛ امتحانات نیز براساس زمانبندی وزارت آموزش و پرورش برگزار می‌شود.

معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به نحوه برگزاری و احتمال تغییر در برنامه امتحانات گفت: مدارس سما در این زمینه تابع سیاست‌های وزارت آموزش و پرورش خواهند بود؛ اما پیش بینی می‌کنم که تمامی امتحانات در موعد مقرر برگزار شود و وزارت آموزش و پرورش در صورت نابودی ویروس کرونا، فرصت 1 ماهه‌ای را به دانش آموزان برای آمادگی امتحانات در نظر بگیرد. به همین دلیل برگزاری امتحانات به صورت مجازی و غیرحضوری را امری بعید می‌دانم.

وی با اشاره به تمهیدات اندیشیده شده برای دانش‌آموزان کنکوری بیان کرد: براساس تصمیم گیری‌های صورت گرفته، در نظر داریم از هفته آینده کلاس‌های رفع اشکال و جبرانی را به صورت مجازی برای دانش آموزان دوره متوسطه دوم و کنکوری برگزار کنیم. دانش آموزان و والدین در این باره نگران نباشند و قطعا با تصمیمات هیئت دولت، حق هیچ دانش آموزی در کنکور سراسری ضایع نخواهد شد.

بطحایی در پاسخ به سوالی مبنی بر چگونگی گذراندن واحدهای عملی در آموزشکده‌های فنی سما گفت: این موضوع در جلسه اخیر هیئت رئیسه دانشگاه آزاد مورد بررسی قرار گرفت؛ یکی از گزینه‌ها این است که در صورت حل معضل کرونا تا اواسط اردیبهشت، کلاس‌های عملی و آزمایشگاهی را به صورت فشرده از صبح تا بعد از ظهر برگزار کنیم تا دانشجویان با مشکل مواجه نشوند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1065055

وب گردی

وب گردی