استقبال 75 درصدی دانشجویان از کلاس‌های آموزش آنلاین استان البرز

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز گفت: آموزش‌های برخط نیز به کمک واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد اسلامی آغاز شده که شاهد استقبال 75 درصدی دانشجویان از این کلاس‌ها هستیم.

محمدحسن برهانی‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره اقدامات دانشگاه آزاد استان البرز در مقابله با شیوع ویروس کرونا اظهار کرد: به‌منظور ایجاد محیط کاری امن و بهداشتی، از همان نخستین روزهای شیوع این ویروس در کشور، تمامی فضاهای فیزیکی دانشگاه با محلول‌های استاندارد ضدعفونی شده و این مواد به میزان لازم در اختیار کارکنان حاضر در واحدهای دانشگاهی قرار گرفت.

وی افزود: گروه‌های علمی از دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج با تشکیل هسته‎‌های مطالعاتی، فرآیند تحقیقات بر روی راه‌کارهای درمان و مقابله با ویروس کرونا را کلید زده‌اند. همچنین گروهی از دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی و اعضای هیئت علمی دانشکده روانشناسی نسبت به راه‌اندازی وب‌سایت اینترنتی و ارائه مشاوره به افراد گرفتار به ویروس کرونا اقدام کرده‌اند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز بیان کرد: امکاناتی نظیر فضای فیزیکی، وسایل نقلیه و تجهیزات آزمایشگاهی در اختیار بسیج دانشجویی واحد کرج قرار گرفته و در تولید ماسک‌های بهداشتی توسط بسیج دانشجویی بکارگیری شده است. تعدادی از شرکت‌های دانش‌بنیان و واحدهای فناور استان البرز نیز پیش از شیوع ویروس کرونا تولیداتی در حوزه مواد ضدعفونی کننده داشتند که با بروز بحران بر روی تولید ضدعفونی کننده‌های دست و سطوح تمرکز کردند.

برهانی‌فر با اشاره به پیشتازی واحدهای دانشگاهی استان البرز در ارائه آموزش‌های غیرحضوری، عنوان کرد: 5 هزار مشخصه درسی از همان ابتدای تعطیلی کلاس‌های حضوری در سامانه آموزش از راه دور واحدهای دانشگاهی استان البرز تعریف شد. پیش از سال جدید اساتید از همان ابتدا متن و صوت آموزشی را در سامانه بارگذاری کرده و دانشجویان به‌صورت آفلاین از محتوای درسی بهره‌مند شده‌اند.

وی ادامه داد: آموزش‌های برخط نیز به کمک واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد اسلامی آغاز شده که شاهد استقبال 75 درصدی دانشجویان از این کلاس‌ها هستیم. کلاس‌های عملی و آزمایشگاهی دانشجویان به‌صورت فشرده در تابستان پیش رو برگزار خواهد شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز خاطرنشان کرد: واحدهای دانشگاهی هشتگرد و نظرآباد دارای سامانه اختصاصی آموزش برخط هستند که برگزاری کلاس‌های آنلاین را از پیش از سال جدید ایجاد کرده‌اند، ولی واحد کرج به‌دلیل حجم بالای دانشجویان، کلاس‌ها را با مشارکت واحد الکترونیک برگزار می‌کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1065076

وب گردی

وب گردی