جدی ترین گزینه برای پیوستن به هیات مدیره پرسپولیس/ آخرین وضعیت پرونده استراماچونی/ محرومیت سنگین برای باشگاه لیگ برتری

با بسته خبری اخبار فوتبال ایران با ما همراه باشید.

ایسکانیوز - هادی شاه مرادی/ حجم اخبار سایر فوتبال کشورمان بسیار زیاد است و دنبال کردن آن ها عملا برای علاقه مندان به این اخبار نیز وقتگیر خواهد بود. در پروژه ورزشی ایسکانیوز، می کوشیم تا با گلچین کردن اخبار فوتبال ایران، به شما این فرصت را بدهیم تا در وقت خود صرفه جویی کنید.

سرمربی استقلال همچنان در امارات

فرهاد مجیدی از اوایل فروردین در امارات و نزد فرزندانش حضور دارد و تاریخ بازگشت او به تهران مشخص نیست. سرمربی آبی‌پوشان به صورت تلفنی پیگیر شرایط باشگاه است و درصدد است به صورت آنلاین تمرینات انفرادی بازیکنان را در خانه‌های‌شان تحت نظر بگیرد.

مجیدی صحبت‌هایی نیز با مدیرعامل جدید باشگاه برای کاهش مشکلات استقلال انجام داده است.

محرومیت سنگین باشگاه لیگ برتری رسمی شد

سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال با ارسال نامه‌ای به سازمان لیگ فوتبال از محرومیت باشگاه ماشین‌سازی تبریز از نقل و انتقالات خبر داد. در بخشی از این نامه آمده است، با توجه به مکاتبات متعدد صورت گرفته در رابطه با پرونده بازیکن اسبق باشگاه ماشین‌سازی تبریز لوسیانو پریرا مندس به پیوست نامه ۱۴ نوامبر ۲۰۱۹ کمیته تعیین وضعیت فیفا، در همین رابطه و پیرو بند ۷ رای صادره اتاق حل اختلاف فیفا به تاریخ ۱۷ جون ۲۰۱۹، مقتضی است تا محرومیت تیم ماشین سازی تبریز از ثبت قرارداد بازیکنان جدید (داخلی و بین المللی) از ابتدای شروع اولین پنجره نقل و انتقالات میان فصل ۹۹-۹۸ (زمستانی) به مدت ۳ پنجره نقل و انتقالات متوالی اعمال شود و نامه رسمی سازمان لیگ فوتبال در رابطه با تایید و اعمال محرومیت باشگاه ماشین سازی تبریز جهت انعکاس به فیفا به فدراسیون فوتبال ارسال شود.

پیش از این نیز باشگاه فوق به خاطر پرونده بازیکن اسبق خود فرناندو دِخسوس ریبیرو از نقل و انتقالات محروم شده بود.

چه کسی جانشین محمدنبی در هیئت مدیره پرسپولیس می‌شود؟

بعد از استعفای ایرج عرب و مهدی محمدنبی، حالا هیئت‌مدیره باشگاه پرسپولیس تنها ۳ عضو رسمی دارد؛ مهدی رسول‌پناه، علی رغبتی و مهرداد هاشمی. وزارت ورزش باید دو عضو دیگر به هیئت مدیره پرسپولیس اضافه کند و هواداران در انتظار معارفه فردی اقتصاددان و درآمدساز هستند، اما اعضای جدید، به کرسی مدیرعاملی باشگاه نمی‌رسد زیرا رسول‌پناه در این پست به کار خود ادامه می‌دهد و هر تغییری را در هیئت مدیره ببینیم، امکان کنار رفتن رسول پناه از پست ریاست هیئت مدیره و سرپرستی مدیرعاملی وجود ندارد.

در همین ارتباط شنیده می‌شود رضا درویش مدیرعامل سابق باشگاه سایپا شانس زیادی برای عضویت در هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس دارد. درویش دوست دیرین علی پروین اسطوره پرسپولیس است که در چند سال گذشته اخبار زیادی مبنی بر مدیرعاملی احتمالی او در تیم پرطرفدار تهرانی به گوش می‌رسید، اما هرگز به سرانجامی نرسید. حالا هم با توجه به جدایی محمدنبی ازپرسپولیس و رفتن او به فدراسیون فوتبال، رضا درویش شانس عضویت در هیئت مدیره این باشگاه است، اما برای مدیرعاملی هیچ شانسی برابر مهدی رسول‌پناه دوست صمیمی وزیر ورزش نخواهد داشت!

پرونده استراماچونی در مرحله طرح دعوا

وقتی استرا از استقلال رفت، کاملاً می‌شد حدس زد بابت طلبش از این باشگاه دچار مشکل خواهد شد. اتفاقی که هم‌اکنون در شرف وقوع است، اما ظاهراً قضیه هنوز به آن حد از خطر که استقلال را در لبه تیغ قرار بدهد، نرسیده است.

طبق خبر‌های رسیده، داستان مرد ایتالیایی فعلاً در مرحله طرح دعوا قرار دارد و هنوز پرونده در کمیته انضباطی فیفا مطرح نشده است. البته قطعاً کار دشواری را در این عرصه داریم، ولی همچنان زمان برای حل مشکل فوق باقی است، چون ابتدا باید کمیته انضباطی فیفا رأی بدهد و پس از آن (البته اگر مشکل به صورت توافقی حل نشده باشد) کار بالا می‌گیرد و چند میلیارد تومان از جیب استقلال می‌رود.

تاریخ پایان قرارداد کاپیتان پرسپولیس

تابستان سال گذشته و در حالی که سیدجلال حسینی تا پایان لیگ نوزدهم با پرسپولیس قرارداد داشت به خواست باشگاه بار دیگر پای میز مذاکره نشست و قراردادش را با این تیم تمدید کرد. در آن مقطع عنوان شد که سیدجلال تا پایان لیگ بیستم تمدید کرده است، اما اصل قرارداد تا انتهای لیگ بیست و یکم است. به عبارت بهتر کاپیتان پرسپولیس جدای از فصل جاری باید دو فصل دیگر هم در پرسپولیس بازی کند. در عین حال یکی، دو روزی است خبری مبنی بر خداحافظی احتمالی سیدجلال حسینی از پرسپولیس به گوش می‌رسد که شنیدیم شایعه‌ای بیش نیست.

در همین رابطه خود سیدجلال حسینی خیلی کوتاه می‌گوید: «به شایعات پوچ و دروغ توجهی نمی‌کنم و خودم تشخیص می‌دهم چه موقعی خداحافظی کنم. در حال حاضر فوتبال تعطیل شده و سوژه جدیدی نیست و متأسفانه فرصتی برای شایعه‌سازان و دروغ‌پردازان فراهم شده که اخبار بی‌اساس و پوچ منتشر کنند. فقط می‌توانم بگویم متأسفم!»

آخرین خبر از وضعیت مصدومان استقلال

شیخ دیاباته سرشناس ترین آسیب دیده استقلال بود که با کسب بهبودی کامل و تکمیل روند درمانی اجازه ترک ایران و سفر به فرانسه را دریافت کرد. مهاجم گلزن و اهل مالی این روزها در فرانسه تمرینات بدنی اختصاصی را در دستور کار دارد و با آغاز تمرینات می تواند بدون مشکل در کنار سایر آبی ها به کار با توپ بپردازد.

دیگر بازیکنی که استقلالی ها در انتظار شنیدن اخبار جدید از او هستند سیاوش یزدانی مدافع تازه خریداری شده آبی ها بود که از ناحیه همسترینگ مشکل داشت. بنا به اعلام کادر پزشکی مشکل همسترینگ سیاوش یزدانی هم با پیگیری روند درمانی کاملا بهبود پیدا کرده است.

داریوش شجاعیان هافبک تکنیکی استقلال هم بعد از ماه ها دوری از میادین دوران نقاهت عمل جراحی رباط صلیبی را پشت سر گذاشت و این روزها منتظر آغاز دور جدید تمرینات آماده سازی تیم است تا با مجوز کادر پزشکی کار با توپ در چمن را در دستور کار قرار دهد.

رسول‌پناه و هیئت‌مدیره به‌دنبال راه انتقال پول به پرسپولیس

با اینکه فیفا به پرسپولیسی‌ها اعلام کرده که زمان بیشتری برای پرداخت بدهی‌های این باشگاه به چوک و گابریل می‌دهد، اما سرپرست باشگاه و اعضای هیئت‌مدیره نگران این هستند که مبادا مشکلی گریبان این تیم را بگیرد. بر همین اساس آنها قرار است فردا دور هم جمع شوند و راه‌حلی برای انتقال پول این دو طلبکار پیدا کنند. البته با توجه به اینکه گابریل در اعلام شماره‌حساب به باشگاه تاخیر داشته، سرخ‌ها تا ۲۸ فروردین برای پرداخت این پول به این بازیکن فرصت دارند، اما در خصوص چوک شرایط متفاوت است و آنها باید در زمان مقرر مبلغ بدهی را پرداخت کنند.

یکی از مواردی که این روزها مدیران پرسپولیس با جدیت آن را پیگیری می‌کنند، موضوع اسپانسرینگ و ادامه همکاری با کارگزار برند پرسپولیس است. با توجه به اینکه سرخ‌ها به‌خوبی از سوی شرکت آتیه‌پرداز تغذیه مالی نمی‌شوند، مدیران باشگاه به‌دنبال راه‌حلی برای رفع مشکلات مالی هستند. در این خصوص شنیده می‌شود که پرسپولیسی‌ها بارها درخواست برگزاری جلسه با مدیرعامل آتیه‌پرداز را ارائه کرده‌اند، اما با توجه به اینکه این فرد در مسافرت خارج از کشور به سر می‌برد، این جلسه به بعد از تعطیلات نوروز موکول شده است.

نظر نهایی گل محمدی در مورد وضعیت استوکس

آنطور که از شواهد امر برمی‌آید، آنتونی استوکس قصد ندارد بار دیگر به ایران سفر کرده و پرسپولیس را در ادامه لیگ همراهی کند و البته شنیده می‌شود که سرخ‌ها هم دیگر تمایلی به ادامه این همکاری ندارند. اما اینکه چرا هنوز باشگاه درخصوص بی‌نظمی‌ها و بدقولی‌های این بازیکن اقدامی نکرده، به این خاطر است که مدیران باشگاه منتظر نظر نهایی یحیی هستند تا درصورت موافقت سرمربی، اقدامات حقوقی درخصوص این بازیکن انجام شود.

شنیده می‌شود گل‌محمدی این هفته قرار است به باشگاه برود و در جلسه‌ای با مدیران باشگاه شرکت کند تا علاوه‌ بر موضوع استوکس، برنامه‌های خود را برای ادامه فصل و همچنین فصل آینده اعلام کند.

عبداللهیان تکذیب کرد؛ سرفه‌های من به خاطر کرونا نبود

سرفه‌های پی‌در‌پی، افشین عبداللهیان در حین اجرای نوروز فوتبالی شایعه ابتلای او به ویروس کرونا را در پی داشت، اما عبداللهیان در گفتگو با خبرورزشی با رد این شایعه گفت: سرفه‌های من به دلیل حساسیت فصلی بود و اصلا جای نگرانی نیست.

همکاران این مجری هم تاکید کردند عبداللهیان در تمام این شب‌ها پر انرژی و قبراق بوده و در برنامه روز جمعه هم سرفه‌های او به دلیل گرده افشانی گل‌هایی بوده که در دکور برنامه مورد استفاده قرار گرفته و به نوعی آلرژی فصلی است.

فیفا خیال پرسپولیس را راحت کرد

فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) به تازگی قانونی وضع کرده است که به نظر می‌رسد کمی خیال باشگاه‌ها را راحت کرده است. این قانون می‌گوید: در صورتی که پنجره نقل‌وانتقالات یک تیم به دلیل عدم پرداخت بدهی از سوی آن باشگاه توسط فیفا بسته شود، هر زمان که آن بدهی پرداخت شد پنجره نقل‌وانتقالات باشگاه موردنظر باز می‌شود.

در این میان خیال باشگاه پرسپولیس راحت است که اگر نتوانستند بدهی‌ها را به طور کامل بپردازند و فیفا این باشگاه را از حضور در بازار نقل‌وانتقالات محروم کرد، این باشگاه می‌تواند تا قبل از فرا رسیدن پنجره نقل‌وانتقالات بعدی پول شاکی‌های خود را تهیه و پرداخت کند تا اجازه فعالیت در نقل‌وانتقالات را بگیرد.

نود محروم شد؟

به نظر می رسد رای فیفا درباره شکایت مانوئل فرناندز مونیز دروازه بان اسپانیایی است. فرناندز دروازه بان تیم ماشین سازی در فصل ۹۵/۹۶ بود اما بعد از انحلال ماشین سازی و شهرداری تبریز در سال ۹۷ و واگذاری امتیاز این تیم به نود ارومیه، به نظر می رسد که تمامی مسایل این باشگاه از جمله بدهی مربوط به مانوئل فرناندز نیز به نود ارومیه منتقل شده است.

حالا امروز خبر می رسد که رای فیفا باشگاه نود ارومیه به خاطر شکایت دروازه بان اسپانیایی اعلام شده و این باشگاه از یک پنجره نقل و انتقالاتی محروم شده است. فرناندز یکی از سرشناس ترین بازیکنان اروپایی است که به فوتبال ایران آمده و پیش از ماشین سازی در تیم های لاکرونیا و آلاوز از باشگاه های مطرح فوتبال اسپانیا عضویت داشت.

می‌توانستم از پرسپولیس شکایت کنم، اما نکردم

محسن سیدی، مربی سابق دروازه‌بان‌های پرسپولیس در گفتگویی درباره عدم پرداخت مطالبات کادر فنی قبلی خود از این باشگاه صحبت کرد. او در این خصوص گفت: من از ۲۱ دی‌ماه از پرسپولیس جدا شدم و بعد از کلی رفت و آمد بالاخره ۸ اسفند با آقای انصاری‌فرد به توافق رسیدم که تا آخر سال ۹۸ پولم را بگیرم، ولی همچنان خبری از باشگاه نیست. هیچ پولی به کادر فنی نداده اند. کالدرون مثل ما ایرانی‌ها نیست که شکایت نکند. من حاضر شدم ۶ ماه در باشگاه زندگی کنم و الان هم می‌توانستم شکایت کنم که نکردم، اما کالدرون و دستیارانش شکایت کرده‌اند و هر چه دیرتر پول‌شان پرداخت شود، روی قراردادش باید جریمه هم پرداخت کنند.

کد خبر: 1065100

وب گردی

وب گردی