تکلیف لیگ ملت‌های والیبال مشخص می‌شود/آخرین وضعیت احسان حدادی و پدرش/  آرای منفی لهستانی‌ها به والیبالیست ایرانی

با بسته خبری اخبار سایر رشته های ورزشی ایران و جهان با ما همراه باشید.

ایسکانیوز - هادی شاه مرادی/ حجم اخبار سایر ورزش های ایرن و جهان بسیار زیاد است و دنبال کردن آن ها عملا برای علاقه مندان به این اخبار نیز وقتگیر خواهد بود. در پروژه ورزشی ایسکانیوز، می کوشیم تا با گلچین کردن اخبار منهای فوتبال، به شما این فرصت را بدهیم تا در وقت خود صرفه جویی کنید.

تکلیف لیگ ملت‌های والیبال مشخص می‌شود

با تصمیم کمیته بین‌المللی المپیک مبنی بر تعویق بازی‌های توکیو 2020 به مدت یک سال، سرنوشت لیگ ملت‌های والیبال 2020 نیز در پرده ابهام قرار گرفت. این رقابت‌ها برای فدراسیون جهانی جنبه تجاری دارد و با این وجود FIVB هنوز نتوانسته همه کشورها را برای حضور در این دوره از مسابقات راضی کند.

برخی از رسانه‌های والیبال خبر از لغو احتمالی رقابت‌های 2020 می‌دهند، اما فدراسیون جهانی قرار است نظر نهایی اش را روز یازدهم اردیبهشت ماه اعلام کند. مسئولان فدراسیون جهانی اعتقاد دارند که تا آن زمان شرایط کرونا هم مشخص می‌شود. این اتفاقات در حالی رخ داده که در روزهای گذشته ایتالیایی‌ها رسماً کناره گیری خود را از حضور در لیگ ملت های 2020 اعلام کردند.

بسکتبال و اعلام برنده‌ها در فضای مجازی
با اینکه قرار بود تیرماه سال گذشته مراسم معرفی برترین های لیگ برتر بسکتبال برگزار شود، فدراسیون خبر از تعویق این مراسم به دلیل ورود کاپ قهرمانی جام جهانی به تهران و اعزام ملی پوشان به اردوی برون مرزی خبر داد. رییس فدراسیون بسکتبال با این حال در گفت و گو با رسانه ها وعده داد قبل از اعزام تیم ملی به جام جهانی دومین فستیوال سبد طلایی برگزار شود تا کار معرفی برترین های لیگ برتر به بعد از جام جهانی نکشد. این اتفاق هم رخ نداد و بعد از بازگشت از جام جهانی هم گویا برخی اتفاقات حاشیه ای مانع برگزاری این مراسم شد.
در شرایطی که لیگ برتر در دوره جدید هم از پاییز 98 آغاز شد، تا اواخر سال قبل این امیدواری بود که مراسم مربوط به لیگ قبلی برگزار شود، اما این اتفاق نیفتاد تا اینکه دبیر فستیوال تصمیم گرفت معرفی برترین ها را در فضای مجازی و در صفحه اینستاگرام خود انجام دهد. این اتفاق که قرار بود در دومین فستیوال سبد طلایی رخ دهد، بعد از نظرسنجی از مردم، کارشناسان، مربیان و خبرنگاران انجام شده است.

البته فدراسیون هم واکنشی به این اتفاق نداشت و حتی معرفی برترین ها را روی سایت و صفحه اینستاگرام خود پوشش نداد تا مراسم معرفی برترین های لیگ برتر بسکتبال بعد از یک سال برگزاری، دیگر سرنوشت مشخصی نداشته باشد.

ممنوعیت حضور وزنه‌برداران تایلند و مالزی در المپیک

کشورهای تایلند و مالزی به دلیل دوپینگ از حضور در رقابتهای وزنه برداری المپیک توکیو رسما محروم شدند. همچنین فدراسیون وزنه برداری تایلند به مدت سه سال و مالزی یک سال تعلیق شده اند.

تایلند پیش از این به دلیل مثبت شدن تست دوپینگ 9 وزنه بردار خود در مسابقات جهانی 2018 به صورت داوطلبانه از حضور در رقابتهای بین المللی از جمله المپیک کناره گیری کرده بود.

عباس شجاعی، داور بین‌المللی کشتی درگذشت

عباس شجاعی، داور بین‌المللی و پیشکسوت کشتی با جهان هستی خداحافظی کرد. شجاعی که در سال ۱۳۳۴ خورشیدی در شهرستان کازرون متولد شد، امروز (شانزدهم فروردین ماه ۹۹) پس از مدت‌ها دست و پنجه نرم کردن با بیماری سرطان در شیراز به جای بوسه بر تشک کشتی، بوسه بر خاک زد تا ورزش فارس یکی دیگر از پیشکسوتان و معلمان ورزش خود را از دست بدهد.

او از ۱۴ سالگی به پیروی از پدرش که کشتی‌گیر بود به این رشته روی آورد و در مدت فعالیتش ، ۹ سال قهرمان کشتی فرنگی و آزاد استان، ستاره رقابت‌های کشتی، کسب عنوان بهترین ورزشکار سال، کسب مدال نقره جام گندم طلایی، نایب قهرمانی آموزشگاه‌های کشور و حضور با تیم ملی کشتی در رقابت‌های جام تفلیس گرجستان از جمله افتخارات زنده یاد شجاعی در زمانی که کشتی می‌گرفت، به شمار می‌آید.

لیگ NBA؛ یوتا تعدادی از کارکنان خود را اخراج کرد

دیدارهای NBA از روز 21 اسفند به دلیل مثبت اعلام شدن تست کرونای «رودی گوبرت» بازیکن فرانسوی یوتا جز حالت تعلیق در آمد و ابتلای چند بازیکن دیگر لیگ از جمله کوین دورانت هم سبب شد تا شروعی برای لیگ در حال حاضر، متصور نباشد. اخراج کارکنان باشگاه یوتا در حالی اتفاق افتاد که دیگر تیم‌های NBA به دنبال راهی برای تامین دستمزد کارمندان خود هستند. مسئولان لیگ، کاهش 25 تا 50 درصدی دستمزد بازیکنان را پیشنهاد داده‌اند که هنوز مورد تایید قرار نگرفته است.

ابتکار فدراسیون ‌ووشو؛ برگزاری مسابقات بصورت آنلاین!

به دلیل جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس‌کرونا و حفظ سلامتی ورزشکاران، فدراسیون‌ووشوی ایران قصد دارد رقابت‌های قهرمانی کشور تای‌چی را به صورت آنلاین برگزار کند تا شرکت‌کنندگان این مسابقات، از خانه‌های خود به صورت آنلاین، با رقبا به رقابت بپردازند. شرکت در این مسابقات رایگان خواهد بود و نحوه ثبت نام و شرکت در این رویداد در آیین نامه فنی مسابقات مشخص شده است.

این مسابقات در رده‌های سنی مختلف برگزار خواهد شد و به نفرات برتر حکم و مدال الکترونیکی قهرمانی اعطا می‌شود.

فیاضی، بدترین خرید لیگ والیبال لهستان شد

دانتقال پوریا فیاضی، ملی پوش والیبال ایران به تیم بدزین یکی از خریدهای پر سر وصدای ضعیف‌ترین تیم لیگ والیبال لهستان در فصل گذشته پلاس لیگا بود. فیاضی 26 ساله با قراردادی یک ساله به تیم بدزین پیوست تا با کیفیتی که داشت، وضعیت تیم جدیدش را در جدول پلاس لیگا بهتر کند، اما هیچ وقت این اتفاق نیفتاد.

با شیوع ویروس کرونا و به پایان رسیدن رقابت‌های لیگ لهستان یک سایت ورزشی در این کشور با راه اندازی یک نظرسنجی از هواداران والیبال خواست تا بدترین نقل و انتقال این فصل پلاس لیگا را انتخاب کنند. پوریا فیاضی، دریافت کننده والیبال ایران با کسب بیشترین آرا این عنوان را به خود اختصاص داد.

آخرین وضعیت احسان حدادی و پدرش در قرنطینه

در شرایطی که احسان حدادی از حدود 10 روز قبل به دلیل ابتلا به ویروس کرونا در قرنطینه به سر می برد، دیروز اخباری مبنی بر ابتلای پدر این قهرمان پرتاب دیسک به این ویروس هم منتشر شد. دکتر سید اشکان اردیبهشت مسئول کمیته پزشکی و ضد دوپینگ فدراسیون دو و میدانی در خصوص انتشار خبر ابتلای پدر احسان حدادی به بیماری کرونا گفت: پیش از ابتلای احسان حدادی به ویروس کرونا پدر ایشان به این بیماری مبتلا شده بود و مراحل درمان وی نیز جریان داشت. به همین منظور هر دوی این عزیزان در حال حاضر در قرنطینه خانگی و تحت مراقبت هستند.

وی درباره آخرین وضعیت سلامتی حدادی و پدرش عنوان کرد: خوشبختانه مراحل درمان به گونه ای بوده که وضعیت سلامتی کنونی آنها رو به بهبودی است و امیدوارم طی روزهای آتی هر دوی این عزیزان سلامتی کامل را به دست بیاورند.

کولاکوویچ نرفته؛ ولاسکو هم نمی آید!

حدود 10 روز قبل بود که امیر خوش خبر سرپرست تیم ملی و محمدرضا داورزنی رییس فدراسیون از مذاکره با کولاکوویچ برای فسخ قرارداد خبر دادند. از سوی دیگر ایگور کولاکوویچ هم این موضوع را در گفت و گو با "ورزش سه" تایید کرد تا مشخص شود مذاکرات برای پایان همکاری مربی مونته نگرویی و فدراسیون ایران آغاز شده است.

جالب اینکه فدراسیون والیبال هیچ خبر رسمی روی سایت خود منتشر نکرد و طی روزهای اخیر هم داورزنی و خوش خبر سیاست سکوت را در پیش گرفتند. مشخص نیست فسخ قرارداد کولاکوویچ در چه مرحله ای قرار دارد؛ در حالی که خوش خبر در صحبت های خود از برخورد منطقی این مربی با خواسته فدراسیون خبر داده بود. از سوی دیگر گمانه زنی ها پیرامون آینده نیمکت تیم ملی هم زیاد است. با اینکه خوش خبر رسما در گفت و گو با "ورزش سه" تاکید کرد که یک مربی خارجی سطح بالا جانشین کولاکوویچ برای المپیک می شود، برخی کارشناسان اعتقاد دارند مربیان ایرانی هم می توانند هدایت تیم ملی را برعهده بگیرند.

همچنین تعداد زیادی از طرفداران والیبال که هنوز هم دوران درخشان خولیو ولاسکو را به یاد دارند، خواستار بازگشت این مربی آرژانتینی هستند. البته این اتفاق تقریبا بعید به نظر می رسد چون ولاسکو چند سالی است از مربیگری خداحافظی کرده و در تیم های پایه والیبال ایتالیا به عنوان مدیرفنی فعالیت می کند.

کد خبر: 1065118

وب گردی

وب گردی