وجهه دولت بین مردم پایین آمده است

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه باهنر کرمان گفت: نمایندگان مجلس اگر پای شفافیت آرا بمانند مردم یقینا رضایت را به دست می آورند

محمدحسین پور محمدعلی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره انفعال دولت در مدیریت بحران کرونا گفت: این وضعیت از کابینه اجرایی در دیگر موقعیت‌های حساس کشور دیده‌شده و مردم نیز به چنین مسئله‌ای آگاه هستند.

وی با اشاره به ایجاد قرارگاه سلامت توسط نیروهای مسلح گفت: دستور تشکیل این قرارگاه از سوی رهبر معظم انقلاب صادر شد که این موضوع نشان از انفعال دولت در مدیریت کرونا دارد زیرا عملکرد شایسته‌ای در این عرصه نداشته و همین منجر به پایین آمدن وجهه دولت در بین مردم شده است.

پور محمدعلی با تأکید بر اینکه اگر از ابتدا با مسئله کرونا به‌درستی برخورد می‌شد شاهد چنین مشکلاتی نبودیم، گفت: ویروس کووید19 به‌سرعت شیوع پیدا نمی‌کرد و ذهن مردم نیز مشوش نمی‌شد درحالی‌که از ابتدا شاهد سهل‌انگاری‌هایی از سوی برخی مسئولان بودیم.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه باهنر کرمان با تأکید بر اینکه بین سخنان برخی از مسئولان شاهد ناهماهنگی‌هایی بودیم، اظهار کرد: چنین مسئله‌ای نشان می‌دهد ارتباط خوبی بین مسئولان برای مقابله با کرونا وجود ندارد که این موضوع باید بررسی شود.

پور محمدعلی با تأکید بر اینکه به عملکرد دولت در سال1398 انتقادات جدی وارد است، گفت: فعالیت نامناسب و حضور کمرنگ دولت، جای سؤال دارد و مردم از وضعیت موجود گله‌مند هستند. دکترها ، پرستارها و دیگر کارکنان زحمت‌کش در بیمارستان‌ها و همچنین جامعه طلاب و دانشجویان در قالب گروه‌های جهادی و تشکل‌ها وارد عرصه مقابله با کرونا شدند. چنین تشکل‌هایی حتی در مناطق سیل‌زده نیز وارد شده و به درد مردم دردمند رسیدگی کردند، اما دیده شد بازهم عده‌ای خاص پا به عرصه نگذاشتند.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه باهنر کرمان با تأکید بر اینکه مردم مطالباتی دارند، اظهار کرد: تشکل‌های دانشجویی عضو یک خانواده بوده و آن‌ها صدای اقشار مختلفی چون کارگران، مهندسان و زحمت کشان این کشور هستند.

وی با اشاره به انتقاد‌های وارده شده بر بودجه 1399 گفت: چنین نظر‌هایی از سوی کارشناسان بیان‌شده و بیشتر آن‌ها نیز تائید شده است. صدای مردم باید در این برنامه شنیده شود و مسئولان با عملکرد خود رضایت ملت را در سال1399 به دست آورند.

پور محمدعلی با تأکید بر اینکه مردم در انتخابات سال قبل از روی آگاهی نمایندگانی را راهی خانه ملت کردند، گفت: وکلای ملت اگر پای شفافیت آرا بمانند مردم یقیناً رضایت را به دست می‌آورند. یکی از کوچک‌ترین مطالبات تشکل‌های دانشجویی از نمایندگان مجلس این است که پای شفافیت به‌خصوص شفافیت آرای نمایندگان مردم بمانند و پا پس نکشند. جامعه‌ی مدنی آن‌وقت بیدار خواهد شد و با مطالبه گری به دنبال ساماندهی وضع موجود خواهند رفت و عملکرد این رکن از جمهوری اسلامی بر قوه مجریه تأثیر دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1065125

وب گردی

وب گردی