اختصاص ۵۷ تخت به بیماران کرونایی در بیمارستان فرهیختگان

مسئول بخش آی سی یو بیمارستان فرهیختگان دانشگاه آزاد اسلامی از اختصاص ۵۷ تخت به بیماران کرونایی خبر داد.

نادر حسین زاده در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره فعالیت های بیمارستان فرهیختگان برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا گفت: از بیست و سوم اسفند بخش آی سی یو به بخش کرونایی تبدیل و تمام بیماران کرونایی را پذیرش کردیم. این بیماران توسط داروهایی که توسط وزارت بهداشت تایید شده بود تحت درمان قرار گرفته و تجهیزات لازم از جمله دستگاه های تنفسی برای آنان فراهم شد.

او ادامه داد: نوع درمان بستگی به وضعیت وخامت بیماران و سن آن ها دارد. در حال حاضر بخش جدید ICU بیمارستان فرهیختگان دانشگاه آزاد اسلامی در راستای گسترش خدمات درمانی به بیماران مبتلا به ویروس کرونا، راه‌اندازی شده است و همه امکانات این بیمارستان در خدمت درمان بیماران مبتلا به ویروس کرونا قرار گرفته است.

حسین زاده اضافه کرد: از جمله این امکانات می‌توان به بخش‌های تخصصی تشخیصی در آزمایشگاه، تصویربرداری، بخش‌های فوق تخصصی مراقبت‌های ویژه (ICU) و بخش‌های بستری عادی و اورژانس اشاره کرد.

به گفته او ۳۲ تخت در بخش داخلی ، ۱۲ تخت در بخش آی سی یو و ۱۳ تخت در اورژانس به بیماران کرونایی اختصاص یافته است.

مسئول بخش آی سی یو کرونا بیمارستان فرهیختگان با بیان این که تمام خانواده آزاد اسلامی و دیگر بیماران را تحت پوشش قرار خواهیم داد تصریح کرد: به هر کدام از بیماران که تحت پوشش بیمه های طرف قرارداد بیمارستان فرهیختگان باشند خدمات لازم ارائه خواهد شد. البته از مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی انتظار میرود تمام تجهیزات لازم برای بیمارستان های دانشگاه را فراهم کنند.

او با بیان این که بیمارستان فرهیختگان در حال حاضر از نظر تامین تجهیزات در شرایط خوبی است گفت: البته باید تجهیزات دپو نیز در شرایط مناسبی قرار گرفته تا در آینده با مشکلی مواجه نشویم تا در زمان نیاز بلافاصله بتوانیم از این امکانات استفاده کنیم.

حسین زاده تاکید کرد: بیمارستان فرهیختگان در حال حاضر به‌عنوان یکی از مراکز اصلی تشخیص و درمان بیماران مبتلا به کروناویروس از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تعیین شده است. او در ادامه با بیان این که شغل پزشکی ایجاب می کند تا تمام بیماران را به یک چشم نگاه کنیم اظهار کرد: در موقعیت کنونی و در شرایطی که کشور در وضعیت اضطرار قرار گرفته است، باید با تمام قوا وارد عمل شده تا بیماران هر چه سریعتر بهبود یابند.

او با بیان این که بسیار خوشحالم که در این رشته تحصیل کرده ام بیان کرد: به شغل پزشکی بسیار علاقمند هستم چون اگر یک انسان نجات پیدا کند مانند این است که به تمام زمین حیات بخشیده شده است. آیت الله طباطبایی می‌فرمایند: " من حاضرم ۷۰ سال عبادت خود را با یک شب پرستار عوض کنم." این جمله نشان دهنده جایگاه پرستاری و پزشکی است.

حسین زاده اضافه کرد: میلیون ها سلول نورون یک پرستار در طول شبانه روز که مراقب بیماران است از بین میرود که قابل ترمیم نیستند. در واقع تمام سلول های بدن قابل ترمیم هستند به جز سلول های نورون. با این وجود از شغل خود راضی هستم و خدمت به بیماران را وظیفه خود میدانم.

مسئول بخش آی سی یو بیماران کرونایی بیمارستان فرهیختگان در پاسخ به این سوال که مبتلایان به کرونا بیشتر در چه رده سنی هستند گفت: بیماران کرونایی که تاکنون در این بیمارستان بستری شده اند بالای ۴۰ سال بوده اند. یک بیمار ۲۷ ساله نیز در اثر مصرف مواد ضد عفونی کننده به صورت خوراکی بستری شد.

حسین زاده تاکید کرد: در این مدت بسیاری از بیماران بهبود پیدا کرده و مرخص شدند و امیدوارم به‌زودی شاهد ریشه‌کن شدن این ویروس منحوس در کشور باشیم.

به گفته او بیمارستان فرهیختگان دانشگاه آزاد اسلامی برای کمک به بیماران مبتلا به ویروس کرونا، امکانات تشخیصی پیشرفته و دقیقی را در آزمایشگاه و بخش تصویربرداری ایجاد کرده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1065158

وب گردی

وب گردی