تولید روزانه 5 هزار پکیج محلول و ژل ضدعفونی کننده

یک شرکت دانش بنیان داخلی با اخذ تسهیلات سرمایه در گردش صندوق نوآوری و شکوفایی موفق به تولید روزانه 5 هزار پکیج محلول و ژل ضدعفونی کننده شده است.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، مهدی شنبدی مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان در مورد ویژگی‌های محلول و ژل ضدعفونی کننده تولیدی این شرکت بر پایه نانو فناوری گفت: با توجه به اینکه استفاده مداوم از الکل خام یا اتانول باعث خشکی و آسیب به پوست می‌شود، شرکت ما دو نرم کننده مجاز و لایه بردار را برای حفظ رطوبت پوست به محلول و ژل ضدعفونی کننده اضافه کرده است.

وی ادامه داد: با وجود اینکه شرکت ما طی سال‌های 2012 تا 2015 در مورد خاصیت آنتی باکتریال نانوذرات با قطر کمتر از 20 نانومتر تحقیقات زیادی انجام داده است، بر این اساس توانستیم محلول‌ها و ژل ضد عفونی کننده خود را با استفاده از فناوری نانو تهیه کنیم. طبق مطالعات ما، الکترون آزاد شده در این مقیاس در ساختار غشای پلاسمایی قارچ و ویروس ورود و باعث تخریب آن می‌شود.

شنبدی در مورد تسهیلات کرونایی دریافت شده از صندوق نوآوری و شکوفایی خاطرنشان کرد: یک میلیارد تومان از صندوق نوآوری تسهیلات دریافت کردیم که با کمک آن توانستیم بخش اعظمی از خرید مواد اولیه و کسری پرداخت‌های خود را انجام دهیم و به عبارت دیگر این تسهیلات، سرمایه در گردش شرکت را تامین کرده است.

مدیر عامل این شرکت دانش بنیان در مورد پتانسیل تولیدی این شرکت نیز خاطرنشان کرد: در حال حاضر ما پتانسیل تولید 5 هزار عدد پکیج در سه اندازه 120 میلی لیتری، 250 میلی لیتری و 500 میلی لیتری در روز را داریم که 75 درصد تولیدات 120 سی سی، 20 درصد تولیدات 250 سی سی و 5 درصد تولیدات 500 سی سی است که به بازار عرضه می‌شود و در داروخانه‌ها و سوپرمارکت‌های بزرگ قابل دسترسی است.

شبندی گفت: حوزه فعالیت شرکت ما سنتز نانو ذرات گرافنی است اما در شرایطی که بیماری کووید19 در کشور وجود دارد بیشترین ظرفیت شرکت ما به تولید ژل و محلول آنتی باکتریال اختصاص یافته است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1065161

وب گردی

وب گردی