خطر کرونا برای بی‌خانمان‌های آمریکایی

استادان دانشگاه‌های آمریکا در مورد خطر ویروس کرونا در بین نیم‌میلیون بی خانمان این کشور هشدار دادند.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، بیش از نیم میلیون نفر در ایالات متحده بی‌خانمانی را تجربه می‌کنند. هر یک از آنها در این همه‌گیری بیماری در معرض خطر قابل توجهی قرار دارند. آنها احتمالاً ویروس را می‌گیرند‌، عوارضی را تجربه می‌کنند و بر اثر آن می میرند. کارشناسان می گویند که نیاز فوری است به این افراد رسیدگی شود.

براساس گزارش اخیر ، با انتشار کووید-19 در سراسر این کشور، ۴۰درصد از جمعیت بی خانمان آمریکا می‌توانند به SARS-CoV-2 ، ویروس جدیدی که باعث کووید-19 می شود ، آلوده شوند. این درصد بیش از 20،000 نفر از این افراد را در بیمارستان ها می کشد و هزاران نفر در خیابان ها را از پای در می آورد.

این یافته ها مبتنی بر داده های محدود آژانس های دولتی فدرال و محلی است و پیش بینی می کند که افراد بی خانمان می توانند در وضعیت بسیار بدتری نسبت به عموم مردم قرار بگیرند ، به خصوص اگر اداره های محلی و فدرال برنامه ای برای رفع این مشکل ایجاد نکنند.

محققان می گویند که قرنطینه در خانه اولین قدم مهم است؛ زیرا این امر از تماس احتمالی با افرادی که ممکن است به ویروس آلوده شوند جلوگیری می کند. نویسندگان خاطرنشان می کنند که رسیدگی به این وضع فوری‌ است؛ زیرا این امر فشار قابل توجه روی بهداشت عمومی کشور را کاهش می دهد و برای افرادی که بی خانمانی را تجربه می‌کنند، تفاوت زیادی ایجاد می کند.

توماس بایرن ، استاد گروه سیاست رفاه اجتماعی در دانشگاه بوستون، گفت: «مردمی که بی خانمان را تجربه می کنند، جمعیت کاملاً آسیب‌پذیر هستند. از دیدگاه انسان دوستانه و اخلاقی، نیازی فوری و واقعی در اینجا وجود دارد. افراد بی خانمان نمی توانند از ابتلا به بیماری جلوگیری کنند این بدان معنی است که بیماری به سرعت در جوامع آنها گسترش می یابد. فراتر از آن، آنها به احتمال زیاد دیگر موارد بهداشت مزمن را تجربه می کنند که باعث می شود در برابر ویروس آسیب پذیر شوند.»

برای برطرف کردن این چالش ، باید حدود 400000 فضای داخلی سرپوشیده که بسیار بیشتر از پناهگاه‌های موجود در دسترس است تعبیه شود.

از آنجا که بی خانمانی در ایالت های مختلف و حتی محله های مختلف بسیار متفاوت به نظر می رسد (در بعضی مناطق به معنای زندگی در خیابان ها و در بعضی دیگر، افرادی که به طور انحصاری در پناهگاه ها زندگی می کنند) ، مقامات محلی برای افراد باید اولویت بندی کنند.

دنیس کالهان، استاد علوم اجتماعی دانشگاه بیزنس پنسیلوانیا گفت: «فکر می کنم فشار کافی از سطح فدرال وجود نداشته است و به جوامع گفته اند که آنها باید این کار را انجام دهند. کالهان و بایرن، به همراه سایر محققان دانشگاه پنسیلوانیا و UCLA ، این گزارش را در مهلت مشخص تهیه کردند تا زمینه را برای بحث درباره لایحه کمک‌های فدرال فراهم کنند که هفته گذشته توسط رئیس جمهور امضا شد.»

کالهان اظهار کرد که واقعاً هیچ اطلاعاتی درمورد تأثیر این امر بر بی‌خانمانی‌ها در دسترس نبوده است. این لایحه شامل 4 میلیارد دلار برای پرداختن به بی خانمانی بود که از طریق برنامه های موجود توزیع می شود. اگرچه مسائل لجستیکی بین سازمانی بسیار زیاد است؛ اما کووید-19 در حال حاضر به سرعت در میان این جوامع گسترش می‌یابد و نیاز فوری به رسیدگی دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1065173

وب گردی

وب گردی