برگزاری اولین رویداد مجازی ایده‌های خلاق با محوریت شکست کرونا/ انعقاد قراردادهای تحقیقاتی با صنعت را در دستور کار داریم

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل از برگزاری اولین رویداد مجازی ایده‌های خلاق با محوریت شکست کرونا خبر داد.

اسحاق رسولی در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره سهم استان اردبیل از پژوهش گفت: یک سری اولویت هایی در استان تعریف شده و بر اساس آن پژوهش های ما باید نیاز محور باشد. یکی از موضوعاتی که روی آن کار می‌کنیم بحث مدیریت انرژی آب و انرژی‌های دامنه سبلان است.

او ادامه داد: مراکز تحقیقاتی استان اردبیل نیز فعالیت های زیادی در حوزه پژوهش آغاز کرده اند؛ در حال حاضر مرکز تحقیقات انرژی، آب و گیاهان دارویی فعالیت های خود را برای افزایش سهم پژوهشی دانشگاه کلید زده اند. همچنین دو گروه تحقیقاتی فناوری های اطلاعات و ارتباطات و سلامت و محیط زیست نیز فعالیت و اقدامات زیادی در این زمینه انجام داده اند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل گفت: حداکثر توان خود را روی پژوهش های کاربردی برون دانشگاهی گذاشته ایم. به عبارتی به دنبال انعقاد قراردادهای تحقیقاتی با صنعت هستیم.

او در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که برگزاری اولین رویداد ایده های خلاق با محوریت شکست کرونا را در دستور کار داریم توضیح داد: مقدمات برگزاری این رویداد فراهم شده است؛ به شکل مجازی سایت معرفی شده و با همکاری دانشکده علوم پزشکی، مرکز رشد، باشگاه پژوهشگران جوان و گروه مهندسی پزشکی، اولین رویداد مجازی ایده های خلاق برگزار خواهد شد.

رسولی در بخش دیگری از سخنان خود درباره آموزش مجازی دانشجویان گفت: بیش از ۸۰ درصد کلاسهای دانشگاه آزاد اسلامی در سطح واحدها و مراکز استان اردبیل به صورت مجازی در حال فعالیت است. البته با توجه به این که آموزش مجازی یک طرح نو و تازه است با برخی مشکلات نیز رو به رو هستیم.

او با بیان این که ۲ هزار و ۷۰۰ شناسه درسی در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل به سامانه واحد الکترونیکی انتقال داده شده است، اضافه کرد: تقریبا از همان زمانی که سازمان مرکزی دستورالعمل های لازم برای آموزش مجازی دانشجویان را اعلام کرد، در استان اردبیل فعالیت های خود را در این خصوص آغاز کردیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل با بیان این که تیم های پشتیبان فنی نیز مشخص شده است: این تیم ها به استادان و دانشجویان راهنمایی های لازم را انجام داده و مشاوره های لازم را نیز ارائه می‌دهند. در هفته جاری نیز تمام درس‌ها فعال شده و درسی را نخواهیم داشت که آموزش مجازی خود را آغاز نکرده باشد.

او همچنین گفت: نقاهتگاه یکصد تختخوابی در دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل نیز با همکاری مدیریت اورژانس اردبیل برای بیماران کرونایی راه‌اندازی شده است. در جوار این بیمارستان در یکی از سالن های دانشگاه آزاد اسلامی، صد تخت بیمارستانی مستقر شده تا در صورت نیاز مورد استفاده قرار گیرد. البته تاکنون از این تخت ها استفاده نشده اما پیش بینی های لازم را در این خصوص انجام دادیم تا در صورت نیاز با مشکل مواجه نشویم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1065190

وب گردی

وب گردی