ورود دانش‌آموزان نخبه به فرایند تألیف کتاب‌های درسی

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزى آموزشى وزارت آموزش و پرورش بر بهره بردن و استفاده از دانش‌آموزان نخبه براى ساماندهى و تألیف کتاب‌هاى درسى تآکید کرد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از روابط عمومی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، حجت الاسلام و المسلمین علی ذوعلم با تأکید بر اینکه کمک دانش‌آموزان در جهت جامع تر و کارآمدتر شدنِ محتوای کتابهای درسی انجام مى شود، اظهار کرد: در سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی جلسات هیئت اندیشه ورزی مخصوص دانش آموزان، به عنوان مخاطبان اصلی و بهره بردار نهایی کتاب های درسی برگزار می شود؛ در همین راستا بایستی دانش آموزان را در سازماندهی محتوا و اولویت ها دخیل کرده و از آن ها استفاده کنیم؛ به خصوص دانش آموزان نخبه و فعال در تشکل های دانش آموزی مثل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان، بسیج دانش آموزی یا سازمان دانش آموزی که از تأمل عمیق تری برخوردارند.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزى آموزشى وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: ما باید به کارآمد تر کردن فرآیندها، پژوهش ها، تالیف کتاب های درسی و تولید بسته های یادگیری بپردازیم. بازآرایی ساختاری سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، استقرار کامل 11 حوزه تربیت و یادگیری، شکل دهی به شورای راهبردی حوزه های تربیت و یادگیری، برخی از اقداماتی است که کمک می کند فرآیندها کاملترشود؛ راهکار دیگر در این زمینه فعال کردن و حضور این دانش آموزان نخبه در سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی است تا بتوانند مطالبات خودشان را مطرح کنند، نقایص برطرف گردد و در نهایت خروجی این سازمان تاثیرگذار، عمیق تر، با کیفیت تر و متقن تر شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1065198

وب گردی

وب گردی