دولت باید به ظرفیت داخلی توجه داشته باشد

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: کابینه اجرایی کشور باید به سمت تحقق شعار سال برود و با تلاش خود نگذارد این اصل مهم در حد حرف بماند.

محمدهادی اسماعیلی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوزبا اشاره به سخنان رهبرمعظم انقلاب درباره جهش تولید گفت: اثرات رونق تولید وارد زندگی مردم نشد و مهم ترین گام در این عرصه مهم کمک مسئولان به ملت است که چنین اقدامی باید خودش را در اقتصاد کشور نشان دهد.

وی با تاکید بر اینکه باید مقدمات جهش تولید فراهم شود، اظهار کرد: کارشناسان اقتصادی پیشنهادات مفیدی دادند از جمله ارائه تسهیلات، حمایت از تولیدی‌ها و قطع واردات برخی از کالاها که با این وجود بر سر موضوعات مختلف بحث‌های زیادی وجود دارد اما رویکرد کلی تعیین کننده است و دولت باید نگاه به داخل داشته باشد. کابینه اجرایی کشور باید به سمت تحقق شعار سال برود و با تلاش خود نگذارد این اصل مهم در حد حرف بماند.

اسماعیلی در ادامه با در نظر داشتن اوضاع کشور گفت: کرونا از نظر اقتصادی به کشور و تمام دنیا لطمه هایی وارد کرده است و نقاط مختلف اقتصاد ایران نیز شاید دچار خساراتی شده باشد. دولت نیز این جهت اصرار دارد تا معیشت مردم ضربه نخورد.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در ادامه تصریح کرد: آمارهای سازمان جهانی بهداشت یا وزیر بهداشت بر این موضوع تاکید دارد که در کوتاه مدت شاید تحت فشار اقتصادی قرار بگیریم اما برداشتن قرنطینه منجر به آسیب اقتصاد در بلند مدت می‌شود. از این رو نگاه کوتاه مدت نباید داشته باشیم بلکه باید به آینده نگاه کرد تا این بیماری را شکست دهیم و عقب ماندگی‌ها را در اقتصاد جبران کنیم.

وی با تکید بر سخنان وزیر بهداشت درباره ویروس کرونا گفت: کشور هنوز در مرحله کنترل بیماری کرونا قرار نگرفته است بنابر این اگر چنین مشکلی به صورت فراگیر گسترده شود ممکن است همه چیز برعکس شده و شرایط وخیم شود.

اسماعیلی با تاکید بر اینکه نباید به آمارهای موجود دل بست، گفت: وقتی تعداد بیماران و فوت شدگان کرونا به صفر رسید باید خوش حال شد تا قبل از این برای جلوگیری از فاجعه بار شدن بیماری کوید 19 تمهیدات جدی اندیشیده شود.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با تاکید بر اینکه کار تشکل‌های دانشجویی در مقابله با کرونا جای تقویت و فعالیت بیشتری دارد، اظهار کرد: فعالان دانشجویی، حضور پر رنگی در عرصه ضدعفونی کردن مناطق و کارهای جهادی داشتند و با نهادهای انقلابی هم همکاری‌های خوبی صورت گرفته است همچنین از تشکل‌های دانشجویی افرادی در سامانه4030 مشغول خدمت رسانی هستند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1065200

وب گردی

وب گردی