سیاست‌های آموزش وپرورش استثنایی تبیین شد

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: همکاران در وضعیت بحران کرونا، با استفاده از بستر فضای مجازی مدرسه را به خانه دانش آموزان بردند و وقفه ای در آموزش دانش آموزان با نیاز ویژه ایجاد نشد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از روابط عمومی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور، سید جواد حسینی در جلسه شورای برنامه ریزی سازمان آموزش و پرورش استثنایی تاکید کرد: باید فرصتی را که ایجاد شده ادامه دهیم، آموزشهای مجازی باید به عنوان آموزش های مکمل ادامه یابد.

رئیس سازمان آموزش وپرورش استثنایی کشور گفت: نظام برنامه ریزی باید منتج به اجرای برنامه وبهبود عملکرد شود، به عبارتی طرح برنامه مطلوب، اجرای مطلوب وارزیابی مطلوب، زمینه ساز بهبود عملکرد و رویه‌ها می‌شود.

وی گفت: سه بسته تحولی در سازمان تدوین شده است که مشتمل بر مدرسه انطباقی، مداخلات بهنگام طلایی ونظام برنامه ریزی مشارکت محور است.

حسینی افزود: ۲ مورد ازبرنامه های تحولی در شورای معاونین وزارتخانه مصوب و برنامه نظام مشارکت محور نیز به زودی ارائه خواهد شد.

وی گفت: برنامه های سازمان تا 20 فروردین نهایی می‌شود و با استقرار نظام جامع برنامه ریزی، به استانها ومدارس تسری خواهد یافت.

رئیس سازمان آموزش وپرورش استثنایی کشوراظهار کرد: در راستای نظام برنامه ریزی ده کاربرگ، 4 برنامه و 18 فعالیت تعریف شده است که باید با پایش و ارزیابی مستمر این برنامه‌ها اجرایی شوند.

وی با تاکید بر سیاست های 12گانه سازمان گفت: در برنامه‌های تحولی نوآوری، نیاز سازمان وآموزش وپرورش دانش‌آموزان با نیاز ویژه مدنظر قرار گرفته شده است.

حسینی، توسعه وتثبت وتعمیق عدالت آموزشی، توسعه رویکردهای فراگیر سازی آموزش وپرورش دانش آموزان با نیازهای ویژه، مناسب سازی آموزش وپرورش دانش آموزان با نیاز ویژه، توسعه مشارکت وارتباطات در ابعاد درون وبرون سازمانی در سطوح منطقه ای، ملی و بین‌المللی، جامعه پذیری واجتماعی شدن سازمان آموزش وپرورش استثنایی، روانسازی خدمات و فعالیت ها بااستفاده از فناوری نوین واطلاعاتی به منظور تحقق حقوق شهروندی وتکریم ارباب رجوع، ارتقاءکمی وکیفی خدمات ارائه شده توسط سازمان در ابعاد آموزش وپرورش، ارتقای کیفیت منابع انسانی در حوزه های جذب، نگهداشت،‌ سازماندهی، سنجش وارتقای کیفیت منابع انسانی، استفاده از فناوری های نوین اطلاعاتی ودیجیتالی درتحقق اهداف سازمانی، کاهش تمرکز سازمانی وتفویض اختیار در سطوح استانی، منطقه‌ای به ویژه مدرسه محور، نگاه دانش بینان و پژوهش محور به برنامه ریزی ها درنظام تصمیم گیری وتوسعه آموزش های فنی وحرفه ای را راهبرد‌های 12گانه سازمان برشمرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1065212

وب گردی

وب گردی