تکلیف واحدهای ‌عملی دانشجویان دانشگاه آزاد چه می‌شود؟

معاون علوم، مهندسی و کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: گذراندن دروس عملی به وضعیت شیوع کرونا در کشور بستگی دارد؛ اگر ماجرای کرونا به زودی تمام شود، دروس عملی به صورت فشرده برگزار خواهد شد.

جواد علمایی معاون علوم، مهندسی و کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره وضعیت گذراندن دروس عملی در زمان تعطیلی واحدهای دانشگاهی گفت: گذراندن دروس عملی به وضعیت شیوع کرونا در کشور بستگی دارد؛ اگر ماجرای کرونا به زودی تمام شود، دروس عملی به صورت فشرده برگزار خواهد شد. در غیر این صورت تمامی این دروس باید در 3 ماه تابستان گذارنده شود.

وی افزود: اگر همچنان فضای کشور برای تشکیل کلاس‌های حضوری فراهم نباشد، در اولین فرصت و به صورت فشرده، سعی خواهیم کرد که کلاس‌های عملی و آزمایشگاهی را برگزار کنیم.

واحدهای دانشگاه آزاد حق حذف ترم ندارند

علمایی ادامه داد: واحدها تحت هیچ شرایطی حق حذف ترم نخواهند داشت؛ برای حل مشکلات زیرساختی آموزش مجازی در برخی استان‌ها نیز مذاکراتی را با وزارت ارتباطات انجام داده‌ایم تا مشکلات اینترنتی به حداقل برسد.

معاون علوم، مهندسی و کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد: تمامی فایل‌های آموزشی باید در سایت ذخیره شود تا دانشجویانی که به هردلیلی امکان حضور در کلاس مجازی و یا امکانات سخت افزاری را نداشتند، بتوانند در اولین فرصت فیلم‌های آموزشی ذخیره شده را ببینند. البته دانشجویان از طریق تلفن همراه نیز می‌توانند از کلاس‌های مجازی استفاده کنند.

وی با اشاره به موضوع پایان نامه‌های دانشجویان تحصیلات تکمیلی گفت: در بخش‌نامه سازمان مرکزی آمده است موضوع پایان نامه ها تا پایان فروردین ماه تعیین تکلیف می‌شود؛ البته همچنان در این راستا منتظر تصمیمات هیئت دولت هستیم.

علمایی خاطرنشان کرد: البته پیش بینی کرده‌ایم که اگر امکان تشکیل جلسه دفاع به صورت حضوری نباشد، این فرآیند را به صورت ترکیبی از مجازی و حضوری برگزار کنیم. به طوری که دانشجو در یکی از واحد دانشگاهی خود به همراه نماینده پژوهشی حاضر شود و با برقراری ارتباط تصویری با داوران به صورت ویدیو کنفرانس، از پایان نامه خود دفاع کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1065248

وب گردی

وب گردی