تولید پنل PVC مقاوم در برابر پرتو فرابنفش

یک شرکت فناوری نانویی با استفاده از اکسیدگرافن و مواد پلیمری، پنل PVC مقاوم در برابر پرتو فرابنفش تولید و به بازار عرضه می‌کند.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز،یک شرکت فناور نانویی پنل PVC مقاوم در برابر اشعه‌ٔ UV را تولید و به بازار عرضه می‌کند. نتایج آزمون‌های انجام شده روی این محصول نشان می‌دهد پنل PVC پوشش داده شده با پوشش حاوی جزء نانومتری در مقایسه با نمونه‌های شاهد خاصیت مقاومت در برابر اشعه UV قابل ملاحظه‌ای دارد.

در این پنل‌ها از سوسپانسیون اکسید گرافن و پلی‌آنیلین سنتز شده در حضور اکسنده آمونیومی استفاده شده تا خاصیت ضدپرتو اشعه فرابنفش در آن ایجاد شود.

امروزه پنل‌های ساختمانی سبک در تولید و توسعه صنعتی ساختمان نقش ویژه‌ای به عهده گرفته‌اند. یکی از این پنل‌ها پلی‌وینیل کلراید یا همان پی‌وی‌سی (PVC) است. صفحات یا ورق‌های پی‌وی‌سی، نوعی پلاستیک پرکاربرد بوده و قابلیت رقابت با چوب و سفال را داشته و به‌صورت وسیعی در صنایع مبلمان، ساختمان و تبلیغات مورداستفاده قرار می‌گیرد. این صفحات براساس نیاز مصرف‌کننده، قابلیت حکاکی، برجسته‌سازی (Emboss)، چاپ، رنگ‌آمیزی و روکش کردن را دارد. این ورق‌ها به شدت در مقابل رطوبت و خوردگی مقاوم بوده و امکان استفاده در نمای خارجی ساختمان را دارند. در نمای خارجی ساختمان، تابش نور خورشید که حاوی اشعه‌هایی مانند ماورای بنفش است، می‌تواند منجر به گسستن پیوندهای داخلی مواد تشکیل دهنده PVC و کاهش کیفیت نما شود. لذا جهت بهبود خواص PVC، از مواد مختلفی همچون پرکننده‌ها مانند نانوذرات (برای افزایش استحکام و مقاومت پروفیل) و همچنین اعمال پوشش‌های نانومتری مقاوم در برابر رطوبت یا اشعه استفاده می‌شود.

این محصول مقاوم در برابر اشعه UV، ضدآب و رطوبت، قابل شستشو، ارزان، سبک و با قابلیت نصب آسان بوده و جایگزین مناسبی برای مواد سنتی ساختمانی مانند چوب، گچ، سیمان، بتن و سفال است. از دیگر ویژگی‌های این محصول می‌توان به ضدضربه بودن آن اشاره کرد.این شرکت نانویی علاوه بر این محصول، پنل PVC آنتی‌باکتریال نیز تولید و به بازار عرضه می‌کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1065254

وب گردی

وب گردی