مردم استطاعت انجام آزمایش 700 هزار تومانی ندارند

معاون کل وزارت بهداشت در واکنش به دریافت هزینه‌های ۷۰۰ هزار تومانی انجام تست کرونا در آزمایشگاه‌های خصوصی گفت: پرداخت این هزینه در استطاعت مردم نیست.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز،‌ ایرج حریرچی معاون کل وزارت بهداشت در برنامه تهران کلینیک رادیو تهران درمورد تناقضات آمار روند شیوع و فراگیری ویروس کرونا در اظهارات مسؤولان گفت: طی روزهای گذشته رقم ابتلا در کشور کمتر از 3 هزار مورد بوده است که خوشبختانه این موارد به ۲هزار ابتلا رسیده است که این یعنی کاهش تعداد مبتلایان، خصوصا در استان‌هایی که بیماری شیوع بیشتری داشت مانند قم و گیلان و... روند نزولی کاملا قابل مشاهده است.

وی گفت: این موضوع در حالیست که ورودی به بیمارستان‌ها باتوجه به اقدامات انجام شده و تشخیص بیماری در مرحله اولیه در استان‌های قرمز روند نزولی داشته است. اما برخی استان‌ها روند شیوع متوسط است و در مجموع روند کل کشور را نزولی بوده و این نزولی بودن به این معناست که ما هر روز حدود ۲هزار کیس جدید داریم پس ما موفقیت‌های قابل توجهی در زمینه مدیریت شیوع بیماری کسب کردیم اما این ها کافی نیست.

مردم استطاعت پرداخت هزینه تست کرونا در آزمایشگاه خصوصی را ندارند

حریرچی در واکنش به دریافت هزینه‌های ۷۰۰ هزار تومانی انجام تست کرونا در آزمایشگاه‌های خصوصی گفت: پرداخت این هزینه در استطاعت مردم نیست، ما در حال حاضر تولید کیت‌های داخلی داریم و اگر لازم باشد واردات کیت را انجام مى‌دهیم، این کار در آزمایشگاه‌های دولتی کاملا رایگان است و یا در بخش خصوصى با خرید خدمت با قیمت کاملا پایین انجام می‌شود.

معاون کل وزارت بهداشت با بیان اینکه فعلا وضعیت رایگان شدن انجام تست کرونا در آزمایشگاه خصوصی مطرح نیست گفت: تلاش می‌کنیم این قیمت در آزمایشگاه‌های خصوصی کاهش پیدا کند.

وی خبر اجباری شدن تست کرونا برای تمام مردم را تکذیب کرد و گفت: تست کرونا فقط برای کسانی که علائم بیماری دارند و پزشکان تایید مى‌کنند باید انجام شود، البته منفی بودن این تست ضمانت مبتلا نشدن به این بیماری نیست و سلامت فرد را فقط در همان روز و چند روز آینده را نشان خواهد داد.

درمان کرونا در بیمارستان‌های نظامی و خصوصی رایگان نیست

معاون کل وزیر بهداشت در ادامه درباره دریافت کردن وجه توسط بیمارستان‌های نظامی را تایید کرد و گفت: بنده با کمال افتخار این را عنوان مى‌کنم که همه ى خدمات در بیمارستان‌های دولتی به صورت رایگان و یا با کمترین هزینه انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه بیمارستان‌هاى نظامى جزو نهادهاى عمومی غیردولتى هستند و تعرفه مستقل دارند گفت: سطح برخی از این بیمارستان‌ها نزدیک به بیمارستان‌های خصوصی است. قاعدتا افرادى که به بیمارستان‌هاى خصوصى مراجعه مى‌کنند شامل خدمات رایگان دولتى نمى‌شوند، و برخی مردم ما که به خواست خود به بیمارستان هاى خصوصی مراجعه مى‌کنند و خدمات خصوصى از جمله اتاق تک تختخواب ، غذاى خاص و ... را دریافت مى‌کنند نباید توقع داشته باشند که خدمات کاملا به صورت رایگان باشد و قطعا دریافت هزینه انجام خواهد شد. ارائه خدمات مروبط به کرونا در بیمارستان‌های دولتی رایگان است و در شرایط اورژانسی نیز وزارت بهداشت پذیرای بیماران در بیمارستان‌های دولتی هستند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1065300

وب گردی

وب گردی