اعلام آمادگی بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان برا‌ی حضور در کلاس درس دانش‌آموزان عشایر

بسیج دانشجویی پردیس فاطمه الزهرا(س) دانشگاه فرهنگیان یزد در نامه‌ای خطاب به وزیر آموزش و پرورش برای حضور در کلاس‌های درس دانش‌آموزان عشایر و روستائیان اعلام آمادگی کردند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، بسیج دانشجویی پردیس فاطمه الزهرا(س) دانشگاه فرهنگیان یزد در نامه‌ای خطاب به محسن حاجی میرزائی وزیر آموزش و پرورش برای حضور در کلاس‌های درس و کمک به دانش‌آموزان عشایر اعلام آمادگی کرد.

در بخش ابتدایی این نامه آمده است: وزارت آموزش و پرورش برای پر کردن خلأ آموزشی که به حقیقت امری سخت و دشوار است و پیرو انتشار دستورالعمل اخیر تداوم آموزش در مناطق روستایی و عشایری فاقد دسترسی به تلویزیون، اینترنت و دستگاه‌های الکترونیکی، بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان آمادگی خود را برای حضور در کلاس‌های درس اعلام می‌کند.

دانشجو معلمان در نامه به وزیر آموزش و پرورش اعلام کردند: راهکار اصلی این دستورالعمل، تفکیک دانش آموزان به دو دسته فاقد دسترسی به پوشش اینترنتی و فاقد دسترسی به سخت افزار ها و پوشش اینترنتی است. سوالی که مطرحه تفکیک مذکور، چگونه و با کدام معیار و توسط کدام نیرو اجرایی صورت خواهد پذیرفت؟

در بخش دیگری از این نامه با اشاره به استفاده از ظرفیت شبکه صدا وسیما استان بیان شده است: مسئله اینجاست که تا چه حد آموزش به این نوع و بازپخش محتوا در تلویزیون ملی، کارآیی خواهد داشت؟ ارزشیابی اثرگذاری آموزش تلوزیونی در این مدت، انجام شده است؟

دانشجو معلمان درباره بسته آموزشی مکتوب و فیلم‌ها در قالب بسته نرم افزاری ساده عنوان کردند: محتواهای آموزشی در چه بازه زمانی و چگونه آماده و توزیع خواهد شد؟ همانطور که می‌دانید تولید محتوا و نرم افزار مناسب، زمان زیادی را می‌طلبد.

دانشجویان دانشگاه فرهنگیان یزد با اعلام اعزام راهبران آموزشی و تربیتی و معلمان داوطلب، برای حضور در منازل دانش آموزان بیان کردند: حضور راهبران آموزشی در منازل تا چه حد امکان پذیر و مورد قبول والدین خواهد بود؟ و خاصه اینکه آیا این روش خلاف مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا پیرامون فاصله گذاری اجتماعی نیست؟

در بخش پایانی این نامه آمده است: با رفع نقدها و سوالات و با توجه به زمان موجود، دستورالعمل اجرایی مناسب و عملیاتی، نگارش شود و قشر مستضعف به عنوان ولی نعمتان، از نعمت آموزش محروم نکنند. همچنین پس از مساعد شدن فضای عمومی و بازگشایی مدارس، گروه‌های جهادی بسیج دانشجویی با همتی مضاعف آمادگی دارند تا برای یاری نظام تعلیم و تربیت، جهت جبران عقب ماندگی‌ها، حضور پیدا کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1065307

وب گردی

وب گردی