یک ببر در آمریکا به ویروس کرونا مبتلا شد

در حالی یک ببر در آمریکا به ویروس کرونا مبتلا شد که احتمال سرایت این بیماری از انسان احتمال بحران در امنیت غذایی را بیشتر کرده است.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز و به نقل از آسوشیتدپرس، بنا به اعلام مقامات رسمی فدرال و باغ وحش برونکافسین، تست کرونای یک ببر در باغ وحش برونکسزو مثبت شده است.

وزارت کشاورزی آمریکا اعلام کرد، منشاء سرایت ویروس به ببر مالایان چهار ساله و همچنین چهار ببر و شیر دیگر که به این بیماری دچار شدند، کارگران این بخش بوده‌اند.

نخستین حیوان علائم در 27 مارس خود را نشان داد و به نظر می‌رسد که وضعیت حیوانات رو به بهبود است.

دکتر پائول کال رئیس بخش دامپزشکی باغ وحش اعلام کرد: ما تمام گربه‌های این باغ وحش را نیز آزمایش کردیم تا از عاری بودن این بیماری مطمئن شویم.

وزارت کشاورزی آمریکا اعلام کرده است که هیچ نوع ویروس کرونا در بخش حیوانات خانگی و دامی این کشور وجود ندارد، اما این یافته‌های جدید این سوالات را که آیا انتقال ویروس به حیوان وجود دارد را به ذهن‌ها متبادر کرده است.

وزارت کشاورزی آمریکا اعلام کرده بسیار مهم است که صاحبان حیوانات خانگی و دام‌ها مراقبت‌های بهداشتی را کاملاً رعایت کنند تا باعث انتقال ویروس نشود.

کارشناسان می‌گویند که شیوع ویروس در جهان از طریق انسان به انسان انجام می‌شود و انتقال انسان به دام تأیید نشده است، اما وجود این بیماری در ببرها نگرانی جدیدی ایجاد کرده است.

گفتنی است مسئولان دامپزشکی کشور می‌گویند که ویروس کرونا از انسان به حیوان منتقل نمی‌شود، بنابراین ابتلای این حیوانات به ویروس کرونا در آمریکا باید محققان کشور ما را بیشتر به تحقیق و پژوهش وادارد. ایران حدود 2.5 میلیون تن مرغ و یک میلیون تن تخم‌مرغ و 850 هزار تن گوشت تولید می‌کند که برای کشور بسیار حیاتی است.

فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1065316

وب گردی

وب گردی