خبر خوب برای بارسلونا درباره خرید شاه‌ماهی/ تصمیم فیفا برای ادامه فصل و حل بحران قراردادها/ پیام امیدبخش یوفا برای لیورپولی‌ها

با بسته خبری اخبار فوتبال اروپا با ما همراه باشید.

ایسکانیوز - هادی شاه مرادی/ حجم اخبار فوتبال خارجی بسیار زیاد است و دنبال کردن آن ها عملا برای علاقه مندان به این اخبار نیز وقتگیر خواهد بود. در پروژه ورزشی ایسکانیوز، می کوشیم تا با گلچین کردن اخبار فوتبال اروپا، به شما این فرصت را بدهیم تا در وقت خود صرفه جویی کنید.

پیام امیدوار کننده رئیس یوفا برای هواداران لیورپول

با وجود شایعات زیادی که درباره احتمال لغو کامل فصل جاری لیگ برتر انگلیس و نتایج آن وجود دارد اما رئیس یوفا یعنی الکساندر سفرین پیام امیدوار کننده ای برای هواداران لیورپول داشته است. الکساندر سفرین در این باره گفت: " من نمی توانم قهرمان نشدن لیورپول را در فصل جاری رقابت‌های لیگ برتر تصور کنم. در عین حال اطمینان دارم در صورتی که مسابقات ادامه پیدا کند، لیورپول قهرمان خواهد شد."

سفرین در ادامه گفت: " می‌دانم در صورت برگزاری ادامه رقابت پشت درهای بسته، هواداران لیورپول از این نوع قهرمانی ناراحت خواهند شد. با این وجود اعتقاد دارم که این تیم هر طور که شده قهرمان خواهد شد. حتی در صورتی که بازی‌ها ادامه پیدا نکند نیز این اتفاق به شکلی رخ خواهد داد و روشی برای مشخص شدن نتایج فصل پیدا خواهیم کرد."

موضع یوونتوس در رابطه با فروش مدافع هلندی

بعد از درخشش فوق العاده ماتیاس دی لیخت در ترکیب آژاکس چشم باشگاه های بزرگ اروپایی به جذب این بازیکن دوخته شد. در حالی که گمان می‌شود مدافع هلندی راهی یکی از دو تیم پاریسن ژرمن یا بارسلونا شود اما او در یک چرخش جالب توجه، یوونتوس را به عنوان چالش جدید خود انتخاب کرد.

وضعیت نه چندان خوب دی‌لیخت در ترکیب بیانکونری باعث شده که شایعات زیادی درباره احتمال جدایی او در تابستان پیش رو به گوش برسد اما با این حال کالچو مرکاتو گزارش داده که باشگاه تورینی هیچ برنامه‌ای برای فروش مدافع هلندی خود ندارد و به طور قطع این بازیکن را حفظ خواهد.

با این حال همین منبع مدعی شده که داگلاس کاستا ، گونزالو ایگواین ، میرالم پیانیچ و آدرین ربیوت گزینه های یوونتوس برای خروج در تابستان هستند.

دو هافبک رئال بهترین های لالیگا در سال 2020

آخرین تحقیقات "CIES" انستیتو آمار و تحقیقات فوتبال نشان می دهد که کاسیمیرو و تونی کروس بهترین های لالیگا تا به اینجای سال 2020 هستند.

در فهرست ارائه شده بازیکنان فوتبال اروپا نام کاسیمیرو در رتبه 40 و با امتیاز 84.9 دیده می شود. پس از او تونی کروس با 84.7 امتیاز و در رده 43 قرار دارد. کروس و فرناندینیو ستاره برزیلی سیتی و نیز دیبالا از یوونتوس در این رده مشترک هستند. بالاتر از کاسمیرو و تونی کروس، هیچ بازیکن دیگر شاغل در لالیگا دیده نمی شود.

از میان بازیکنان رئال هم تنها سرخیو راموس و دنی کارواخال با 82 و 81.5 امتیاز در جمع 100 بازیکن برتر دیده می شوند. راموس رتبه 70 و کارواخال رتبه 81 را در اختیار دارد.

تصمیم فیفا برای ادامه فصل و حل بحران قراردادها

فیفا به زودی تایید خواهد کرد که فصل 20-2019 به مدت نامحدود تمدید خواهد شد تا به این ترتیب کشورها بتوانند لیگ های خود را بدون مشکل و در زمان مقتضی به اتمام برسانند. رقابت هایی که به دلیل شیوع کرونا تعطیل شده اند و از سرگیری آنها بستگی به وضعیت گسترش بیماری خواهد داشت. همچنین قرار است فیفا قراردادهایی که 30 ژوئن به اتمام می رسید را نیز تا زمانی که فصل به اتمام برسد، معتبر تلقی کند؛ به این ترتیب این دسته از بازیکنان می توانند تیم های شان را بدون مشکل همراهی کنند.

این اقدام فیفا کمک بسیار موثری برای لیگ برتر انگلیس و دیگر لیگ های معتبر اروپایی خواهد بود تا هر طور که شده ادامه پیدا کنند و تکلیف تیم قهرمان، سهمیه ها و تیم های سقوط کننده در زمین مشخص شود. به این ترتیب احتمال نیمه تمام ماندن فصل، بسیار بسیار کاهش خواهد یافت.

مقصد بعدی الکسیس سانچس مشخص شد

درحالیکه الکسیس سانچس، ستاره شیلیایی منچستریونایتد در حال حاضر با یک قرارداد قرضی در اینترمیلان به سر می‌برد، منچستریونایتد در صدد است برای او یک مشتری دائمی پیدا کند. به گزارش دیلی‌میل باشگاه وستهام تمایل خود برای انتقال دائمی او را اعلام کرده و در این مورد با مدیر برنامه‌های او مذاکره کرده است.

دیلی‌میل می‌گوید علت اصلی عدم تمایل اینتر به خرید سانچس از یونایتد، دستمزد بالای 400هزار پوند در هفته او بوده است. با توجه به اینکه منچستریونایتد هم خواهان استفاده از این ستاره شیلیایی نیست، مدیران این باشگاه از قصد خود برای فروش دائمی او خبر داده‌اند.

اما وستهام اخیرا با مدیر برنامه‌های سانچس تماس گرفته و تمایل خود را به مذاکره برای خرید این ستاره شیلیایی اعلام کرده است.

ستاره اینتر، گزینه تاتنهام برای تقویت خط دفاعی

دیگو گودین بعد از گذراندن ۹ فصل فوق العاده در اتلتیکو مادرید نهایتاً در تابستان ۲۰۱۹ از این تیم جدا شد و به اینتر پیوست. این مدافع اروگوئه ای اما نتوانسته روزهای فوق العاده گذشته را در نراتزوری نیز تکرار کند؛ موضوعی که باعث شد شایعات زیادی درباره جدایی احتمالی او از تیم ایتالیایی به گوش برسد.

از طرف دیگر تیم انگلیسی تاتنهام در این فصل از نظر دفاعی بسیار ضعیف عمل کرده و گفته می‌شود که سرمربی پرتغالی این تیم یعنی ژوزه مورینیو بیشتر تمرکز خود را در تابستان پیش رو برای تقویت خط دفاعی تیمش خواهد گذاشت.

موضوعی که باعث می شود ژوزه مورینیو به جذب یک مدافع خوب بیشتر نیازمند باشد، پایان یافتن قرارداد ستاره بلژیکی این تیم است. یان فرتونگن در تابستان بازیکن آزاد خواهد بود و به به نظر نمی‌رسد که هیچ قصدی هم برای تمدید قرارداد با باشگاه لندنی داشته باشد.

در همین رابطه حالا کالچو مرکاتو گزارش داده که باشگاه تاتنهام قصد دارد در تابستان پیش رو برای جذب مدافع اروگوئه ای اینتر یعنی دیگو گودین اقدام کند تا به نوعی او را جانشین یان فرتونگن کرده باشد.

خبر خوب برای بارسلونا درباره لائوتارو مارتینز

با توجه به بالا رفتن سن مهاجم اروگوئه ای بارسلونا یعنی لوئیس سوارز و مصدومیت های متوالی او، باشگاه بارسلونا به طور جدی قصد دارد که در تابستان پیش رو جانشینی برای این بازیکن جذب کند. همچنین از ستاره آرژانتینی اینتر یعنی لائوتارو مارتینز به عنوان جدی‌ترین گزینه سران بلوگرانا برای جذب در تابستان پیش رو یاد می شود.

با وجود علاقه زیاد باشگاه کاتالانی به جذب لائوتارو مارتینز اما باید به این نکته هم توجه داشت که به طور قطع اینتر به این راحتی ها حاضر به فروش یکی از بهترین بازیکنان خود نخواهد شد. نشریه اسپورت اسپانیا امروز در گزارشی مدعی شد که ستاره ۲۲ ساله اینتر پیشنهاد تمدید قرارداد این باشگاه ایتالیایی را رد کرده است.

از طرف دیگر گفته می‌شود که پیشنهاد نراتزوری به لائوتارو مارتینز برای تمدید قرارداد دریافت دستمزد سالیانه چهار میلیون یورو بوده است. این در حالی است که به نظر می رسد باشگاه بارسلونا پیشنهاد حقوق سالیانه ۱۰ میلیون یورویی را به ستاره آرژانتینی ارائه داده است؛ موضوعی که به طور قطع در رد پیشنهاد تمدید قرارداد اینتر توسط لائوتارو تاثیر مستقیم داشته است.

رسمی؛ کاهش حقوق بازیکنان حاضر در سری آ

شیوع ویروس کرونا باعث شده که مسابقات فوتبال در سرتاسر اروپا به حالت تعلیق در بیاید؛ موضوعی که سبب شد حتی باشگاه های بزرگ اروپایی هم از به وجود آمدن مشکلات اقتصادی بزرگ به خاطر وقفه ایجاد شده در مسابقات هراس داشته باشند.

حالا و در همین رابطه مسئولان سری آ نیز دست به کار شده اند و طبق آنچه اعلام شد در صورتی که رقابت‌ها از سر گرفته شود ۱۵ درصد و و در صورت نیمه کاره ماندن لیگ ۳۰ درصد از حقوق بازیکنان کسر خواهد شد.
به این ترتیب سری آن نیز موضع خود را در رابطه با کاهش حقوق بازیکنان تعیین کرد تا مشخص شود که ویروس کرونا به شکل جدی اقتصاد باشگاه‌ها را نیز مورد هدف قرار داده است.

ستاره منچستر علیه لیورپول: فصل باید باطل شود

لوک شاو ستاره یونایتد بر این اعتقاد است که فصل 20-2019 باید باطل اعلام شود. یونایتد در حال حاضر تیم ششم جدول است و در لیگ اروپا نیز در یک هشتم نهایی باید به مصاف لاسک برود. شیاطین سرخ تا پیش از تعطیلی بازی ها در تلاش برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان بودند.

شاو به دیلی میل گفت:« فصل باید باطل شده و کار از نو شروع شود. اگر نتوانیم بازی ها را با حضور هواداران از سر بگیریم، همه چیز باید از صفر شروع شود. فوتبال با تماشاگر لذتبخش است. هواداران در فوتبال اهمیت بالایی دارند. حالا این را می توان بیشتر از همیشه درک کرد. فوتبال و در مجموع ورزش برای آنهاست. می دانید که از چه چیز صحبت می کنم؟ اگر قرار باشد بازی بدون تماشاگر باشد و در ورزشگاه خالی از تماشاگر بازی کنیم، حس واقعی فوتبال منتقل نخواهد شد. به خصوص در روز بازی، هواداران نقش بسیار مهمی در موفقیت تیم محبوب شان ایفا می کنند. در یونایتد هواداران چه در بازی های خانگی و چه بیرون خانه، همواره حامی ما بوده اند. هواداران همیشه با ما هستند و فوتبال بدون آنها بی معناست.»

دلیل مخالفت کاپیتان‌های لیگ برتر با کاهش حقوق چیست؟

نشریه «میرر» گزارش داد که بازیکنان و کاپیتان‌های لیگ برتر انگلیس با طرح کاهش ۳۰ درصدی دستمزد خود مخالفت کرده‌ند.

ظاهراً کاپیتان‌های لیگ برتری به سرگروهی جردن هندرسون کاپیتان لیورپول، در یک گروه واتس‌اپ گردهم آمده‌ و درباره وضعیت فعلی به مشورت با یکدیگر پرداخته‌اند. یکی از کاپیتان‌ها طرح کاهش دستمزد را نفرت‌انگیز قلمداد کرد و مدعی شد این طرح فقط به سود مالکان پولدار باشگاه‌ها است. در نهایت کاپیتان‌های تیم به این توافق رسیده‌اند که یک سازمان خیریه واحد توسط اتحادیه بازیکنان اداره شود و تمام کمک‌های بازیکنان برای مقابله با کرونا از طریق همان سازمان اهدا شود.

کد خبر: 1065333

وب گردی

وب گردی