رسانه فلسطینی: نظامیان صهیونیست به خبرنگاران حمله می‌کنند

یک خبرگزاری فلسطینی در گزارشی از تشدید حملات رژیم صهیونیستی علیه خبرنگاران خبر داده است.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، خبرگزاری فلسطینی «وفا» در گزارشی تاکید کرد نظامیان رژیم اشغالگر همچنان به حملات خود علیه خبرنگاران و تعقیب آن‌ها در چارچوب سیاست دور نگاه داشتن جنایات روزمره خود علیه شهروندان فلسطینی بی گناه از چشم رسانه‌ها ادامه می‌دهند.

در گزارش ماهانه خبرگزاری وفا از حملات رژیم اشغالگر آمده است: «تعداد حملات علیه خبرنگاران طی ماه مارس به ۹ مورد رسیده است. در چهار مورد خبرنگاران هدف شلیک گلوله‌های مشقی و گاز اشک آور یا ضرب و شتم توسط نظامیان صهیونیست قرار گرفتند. در چهار مورد دیگر هم خبرنگاران توسط نظامیان صهیونیست بازداشت شده و کارت شناسایی از آن‌ها گرفته شده یا به سمتشان تیراندازی شده، اما مجروح نشدند. در یک مورد هم تجهیزات خبرنگاری آن‌ها در حین پوشش تجاوزات اسرائیل مورد حمله قرار گرفته است».

در این گزارش آمده است: «دادگاه نظامی رژیم صهیونیستی بازداشت «مجاهد مفلح» خبرنگار پایگاه خبری «الترا فلسطین» را تا چهارم همان ماه به اتهام «تحریک از طریق فیس بوک» تمدید کرد. در همان روز «موسی القواسمی» یک تصویربردار خبرگزاری رویترز هم به دلیل تصویر برداری از حمله نظامیان اشغالگر به منطقه‌ای در جنوب الخلیل بازداشت شد و نظامیان اشغالگر کلید خودرو و کارت شناسایی و دوربین‌هایش را از او گرفتند».

بر اساس این گزارش «محمد السایح» تصویربردار شبکه ماهواره‌ای النجاح در دوم مارس به ضرب گلوله مشقی نظامیان اشغالگر در حال پوشش درگیری‌های نظامیان اشغالگر با فلسطینیان در منطقه جبل العرمه در شهرک بیتا در جنوب نابلس مجروح شد.

در یازدهم مارس نظامیان اشغالگر «بکر عبدالحق» خبرنگار تلویزیون فلسطین را به ضرب گلوله مشقی زخمی کردند. او در حال پوشش حمله شهرک نشینان صهیونیست به روستای بیتا در نزدیکی شهر نابلس در شمال کرانه باختری بود.

در سیزدهم مارس «جعفر اشتیه» تصویربردار خبرگزاری فرانسه به ضرب گلوله مشقی نظامیان اشغالگر در حال پوشش راهپیمایی هفتگی علیه شهرک سازی در شهرک کفر قدوم استان قلقیلیه مجروح شد.

در نیمه‌های مارس هم نظامیان اشغالگر «کریم خمایسه» را در حین پوشش حمله نظامیان صهیونیست به محله ام الشرایط در رام الله مورد ضرب و شتم قرار دادند.

در ۲۷ مارس هم «احمد انور ابوقرع» در حین پوشش درگیری نظامیان اشغالگر بافلسطینی‌ها در روستای المزرعه در شمال غرب رام الله بازداشت شد.

در ۲۹ مارس نظامیان اشغالگر بازداشت اداری بشری الطویل خبرنگار اسیر فلسطینی را برای مدت ۴ ماه دیگر تمدید کردند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1065350

وب گردی

وب گردی