پیام دوستی رهبر استقلال‌طلبان کالیفرنیا به مردم ایران

ٰرهبر استقلال‌طلبان کالیفرنیا در پیامی خطاب به مردم ایران گفته که در صورت استقلال این ایالت از آمریکا «جمهوری کالیفرنیا» سیاست خارجی مستقلی از واشنگتن در پیش خواهد گرفت.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، «مارکوس روئیز اوانز»، رهبر گروه موسوم به «Yes California»، از جنبش‌های استقلال‌طلبی ایالت کالیفرنیا پیامی ویدئو خطاب به مردم ایران منتشر کرده است.

او درابتدای این فایل ویدئویی که دوشنبه منتشر شده می‌گوید: «این پیامی از سوی جمهوری استقلال‌یافته آینده کالیفرنیا به مردم جمهوری اسلامی ایران است.»

اوانز در ادامه تأکید می‌کند: «امروز نه به عنوان یک آمریکایی بلکه به عنوان یک کالیفرنیایی با شما صحبت می‌کنم. من همانند بسیاری دیگر از ملی‌گرایان کالیفرنیا خودم را یک آمریکایی در معنای سنتی آن نمی‌دانم.»

او با بیان اینکه کالیفرنیا جامعه‌ای کاملاً مجزا از آمریکا است گفته که این ایالت صاحب تاریخی است که قدمت آن از تاریخ آمریکا بیشتر است.

رهبر جنبش استقلال‌طلبان کالیفرنیا در ادامه می‌گوید: «بنابراین، نیازی به ذکر این نیست که وقتی کالیفرنیا به یک کشور مستقل تبدیل شود، جمهوری کالیفرنیا سیاست خارجی‌اش را خودش، مستقل از خواست واشنگتن تنظیم خواهد کرد.»

وی تصریح می‌کند: «کالیفرنیایی‌ها مردمی صلح‌دوست هستند و با سیاست‌های نظامی و امپریالیستی واشنگتن مخالفند.»

او با تأکید بر اینکه بعضی از تظاهرات‌های بزرگ علیه حمله آمریکا به عراق در ایالت کالیفرنیا سازمان‌دهی شده‌اند می‌گوید: «ما به ساختن پل اعتقاد داریم نه دیوار.»

اوانز در بخش دیگری از پیام خود تصریح می‌کند: «کالیفرنیا میزبان بزرگترین جمعیت ایرانی‌هایی است که در خارج از این کشور زندگی می‌کنند و این مایه افتخار ماست. ایرانی‌های کالیفرنیا بخش مهمی از فرهنگ و هویت ما هستند.»

وی گفت: «کالیفرنیای استقلال‌یافته قادر خواهد بود سیاست‌های خودش را در مسائلی که برای مردم ایران اهمیت دارند تنظیم کند. مسائلی مانند کشور اسرائیل، جنگ داخلی در سوریه، به رسمیت شناخت فلسطین، غنی‌سازی اورانیوم و توسعه انرژی هسته‌ای توسط ایران و حضور نیروهای غربی از آن جمله‌اند.»

او تأکید می‌کند: «مردم زیادی در بسیاری از کشورها ایالات متحده و به طور خاص دولت این کشور را به دلیل سیاست خارجی تهاجمی، نظامی و امپریالیستی آن دوست ندارند. ما کالیفرنیایی‌ها دیگر نمی‌خواهیم با این سیاست‌ها شناخته شویم.»

کد خبر: 1065356

وب گردی

وب گردی