مسئولان  اقتدار لازم برای کنترل وضع تهران در مقابله با کرونا ندارند

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: مسئولان به دلیل ترس از پیامدهای اقتصادی و ایجاد نافرمانی های مدنی اقتدار لازم برای وضع قوانین و مقررات سختگیرانه با هدف مقابله با کرونا را در تهران ندارند.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، محسن هاشمی رئیس شورای اسلامی شهر تهران در ابتدای جلسه امروز شورای شهر تهران گفت: در آستانه ولادت امام زمان(عج) قرار داریم که امیدواریم با ظهور حضرت گشایشی برای همه حاصل شود.

وی افزود: مسئله این روزهای شهر تهران ازدحام و ترافیک تردد شهروندان در مکان های عمومی است که به نظر نسبت به سایر شهرها بیشتر باشد و این موضوع نتیجه فعالیت شرکت ها و دستگاه‌ها است و این ازدحام مضاعف شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: این ازدحام در سیستم حمل و نقل عمومی و میادین میوه و تره بار نشان می دهد که وضعیت کلانشهر تهران با 10 میلیون جمعیت قابل مقایسه با سایر شهرها نیست.

مقصر دانستن مردم دردی را دوا نمی کند بلکه مدیران و مسئولان باید با ابزار اطلاع رسانی و تشدید مقررات و وضع قوانین سختگیرانه رفت و آمد مردم را هدایت و نظم بخشی کنیم

محسن هاشمی ادامه داد: اگر قرار است پاندمی کرونا را شکست بدهیم باید شرایط متفاوتی را از تنظیم قوانین و مقررات برای شهر تهران وضع کنیم و این درست نیست که بخواهیم همه مشکلات را هم به گردن مردم بیاندازیم.

وی افزود: مقصر دانستن مردم دردی را دوا نمی کند بلکه مدیران و مسئولان باید با ابزار اطلاع رسانی و تشدید مقررات و وضع قوانین سختگیرانه رفت و آمد مردم را هدایت و نظم بخشی کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: این مشکل متاسفانه تاکنون رفع نشده است و این در حالی است که در اعمال محدودیت‌ها هم به دلیل نگرانی از پیامدهای اقتصادی و نگرانی از هرج و مرج و ایجاد نافرمانی های مدنی آن به درستی عمل نمی کنیم و اقتدار لازم را نداریم.

محسن هاشمی ادامه داد: در هر صورت اگر با جدیت بیشتری در تهران گام بر نداریم وضعیت ما حادتر شده و شیوع این بیماری گسترده تر از حد تصور ما خواهد شد.

وی گفت: نکته دیگر مسئله حمایت دولت از مدیریت شهری است که بنده نامه ای به ریاست جمهوری نوشتم. در این بحران بسیاری از مشکلات اقتصادی برای مدیریت شهری ایجاد می شود و ما در این نامه این شرایط را برای دولت تشریح کردیم.

ما از دولت توقع داریم تا شرایط ویژه‌ای برای مدیریت شهری تهران در نظر گرفته و از محل ویژه ای منابع خاصی را برای مدیریت شهری در نظر بگیرند تا مقابله با کرونا دچار مشکل نشود

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: ما از دولت توقع داریم تا شرایط ویژه‌ای برای مدیریت شهری تهران در نظر گرفته و از محل ویژه ای منابع خاصی را برای مدیریت شهری در نظر بگیرند تا مقابله با کرونا دچار مشکل نشود.

فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1065377

وب گردی

وب گردی