هدایت تحصیلی دانش‌آموزان نقطه عطف زندگی آنهاست

مدیر کل امورتربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی، هدایت تحصیلی را نقطه عطف زندگی دانش آموزان عنوان کرد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از روابط عمومی معاونت فرهنگی و پرورشی وزارت آموزش و پرورش، مسعود شکوهی با اشاره به هدایت تحصیلی دانش‌آموزان گفت: هدایت تحصیلی یکی از موارد مهم و مورد پرسش خانواده ها در تمام ایام است زیرا با سرنوشت و آینده فرزندانشان گره خورده است. منظور از هدایت تحصیلی در دوره متوسطه، هدایت دانش آموزان به مناسب ترین و بهترین رشته تحصیلی است. که این رشته تحصیلی بر اساس استعداد و علاقه آنها متناسب با نیازها و امکانات کشور انتخاب می شود.

وی افزود: هدایت تحصیلی را شاید بتوانیم نقطه عطف زندگی هر فردی قلمداد کنیم اگر این امر به درستی و با دقت انجام نشود می توانیم این تصور را داشته باشیم که آینده شغلی و تحصیلی فرد به خطر می افتد.

شکوهی برخی از موارد دخیل در امر هدایت تحصیلی را برشمرد و افزود : بررسی نتایج نمرات دانش آموزان در تمامی دروس دوره اول متوسطه با ضرایب اختصاصی هر درس در رشته ها و گروه های مختلف به میزان 35 درصد، آزمون های استعداد، رغبت و ارزش های تحصیلی – شغلی از دانش آموزان به میزان 30 درصد، نظر دبیران، نظر دانش آموزان، نظر والدین و نظر مشاور از جمله عوامل دخیل در هدایت تحصیلی هستند.

مدیر کل امورتربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی خاطر نشان کرد: آیین نامه های هدایت تحصیلی می گوید: دانش اموزان در شاخه نظری به یکی از رشته های ریاضی و فیزیک، علوم تجربی، علوم انسانی و معارف اسلامی هدایت خواهند شد و یا در شاخه فنی و حرفه ای و کار و دانش، دانش آموزان در یکی از زمینه های صنعت، کشاورزی و خدمات هدایت شده و در هنرستان های موجود وارد می شوند.

شکوهی گفت: با توجه به شرایط تحصیلی امسال و تعطیلی طولانی مدارس بر اثر پیشگیری از شیوع کروناویروس لازم است این نکته برای خانواده های محترم دانش آموزان تبیین شود که جای هیچ گونه نگرانی نیست و در صورت ادامه تعطیلی ها، طی روزهای آینده تصمیمات مقتضی اتخاد می شود و به اطلاع جامعه فرهنگیان و دانش آموزان خواهد رسید.

انتهای پیام/

کد خبر: 1065393

وب گردی

وب گردی