حقوق کادر درمانی حاضر در خط مقدم مقابله با کرونا، ۲برابر محاسبه و پرداخت می‌شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران گفت: حقوق کادر درمانی که در روزهای مقابله با بحران ویروس کرونا در محل خدمتی خود حاضر بودند دوبرابر محاسبه می‌شود.

سیدعلی ابطحی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره لغو محدودیت‌های فاصله‌گذاری در روزهای آتی، اظهار کرد: تصور ما این است که طرح فاصله‌گذاری در روزهای آینده قطع نمی‌شود و فعلاً ادامه خواهد داشت تا موارد مراجعه به بیمارستان نیز کنترل شود.

وی با اشاره به لزوم تداوم اقدامات مراقبتی از سوی مردم، افزود: فاصله‌گذاری اجتماعی به این زودی لغو نمی‌شود و این انگاره که ویروس کرونا صرفاً برای سالمندان خطرناک است، تلقی اشتباه و سهل‌انگارنه‌ای است. اگر فاصله‌گذاری و مراقبت‌ها پیوسته نباشد ویروس دامن جوانان را نیز می‌گیرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران بیان کرد: بازگشت مسافران از مقصد‌های سفر یکی از دلایل افزایش مراجعه به بیمارستان‌ها در روزهای اخیر پیش‌بینی می‌شود. اکنون با یک برداشت میدانی می‌بینیم افراد حاضر در خیابان‌ها بعضاً هدف و کار خاصی نیز ندارند که این بی‌توجهی به توصیه‌ها مشکلات را افزایش می‌دهد.

ابطحی درخصوص خدمات‌دهی مراکز بیمارستانی دانشگاه آزاد اسلامی در شهر تهران نیز تشریح کرد: پیش از آغاز سال جدید 30 بیمار کرونایی در سه بیمارستان فرهیختگان، بوعلی و امیرالمونین بستری بودند. این تعداد بستری در فروردین سال جاری چند برابر شده است. از بیماران و مراجعان سایر بخش‌های بیمارستانی که حال عمومی قابل قبولی داشتند، خواسته شد تا حد امکان در خانه بمانند و خود را فعلاً قزنطینه کنند.

وی ادامه داد: در اسفندماه سال گذشته تست کرونای 4 نفر از بین نیروهای زحمت‌کش کادر درمان مثبت گزارش شد ولی در ماه جاری تمهیدات بیشتری اندیشیده و ابتلای کادر بیمارستانی کنترل شد. طبق دستورالعمل صادر شده از سوی رئیس دانشگاه آزاد استان تهران از کادر درمان درگیر کرونا قدردانی شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران خاطرنشان کرد: براساس این دستورالعمل حقوق کادردرمانی که در روزهای مقابله با بحران ویروس کرونا در محل خدمتی خود حاضر بودند دو برابر محاسبه می‌شود. از خود گذشتگی‌های کادر درمانی و پزشکی دانشگاه آزاد موجب شده در این ایام هیچ کمبود نیرویی در عرصه خدمات‌دهی نداشته باشیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1065410

وب گردی

وب گردی