ساخت توالت هوشمند تشخیص‌دهنده بیماری

براساس مطالعه جدید، توالت تشخیص‌دهنده بیماری می تواند علائم متعدد بیمار را به طور خودکار از طریق ادرار و مدفوع تشخیص دهد.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، این توالت شامل فناوری است که می تواند طیف وسیعی از نشانگرهای بیماری را در مدفوع و ادرار تشخیص داده و برخی بیماری ها از جمله برخی از سرطان‌ها مانند سرطان روده بزرگ یا ارولوژیک را شناسایی کند.

این دستگاه می تواند برای افرادی که از نظر ژنتیکی مستعد ابتلا به برخی شرایط مانند سندرم روده تحریک پذیر، سرطان پروستات یا نارسایی کلیه هستند، مفید باشد.

«سنجیو گامبیر» استاد رادیولوژی در دانشگاه استنفورد اعلام کرد که این ایده در ابتدا خنده دار به نظر می رسید؛ اما با مطالعه مقدماتی روی 21 شرکت کننده این ایده درباره یک توالت هوشمند دقیق با محوریت سلامتی به واقعیت تبدیل شد.

توالت گامبییر یک توالت معمولی است که گجت هایی در داخل کاسه آن قرار داده شده است. این ابزارها، مجموعه ای از فناوری های مختلف است که از حس سنجش حرکت استفاده می کنند و ترکیبی از تست های سلامتی ادرار و مدفوع را به کار می برد. نمونه ادرار تحت تجزیه و تحلیل فیزیکی و مولکولی قرار می گیرد. ارزیابی مدفوع براساس خصوصیات بدنی است. توالت به طور خودکار داده های استخراج شده از هر نمونه را به سیستم ایمن و مبتنی بر ابر می فرستد.

گامبیر اعلام کرد که در آینده محققان می توانند به سیستم برای مشاهده سوابق پزشکی افراد مراجعه کنند. یکی از مهم‌ترین جنبه های توالت هوشمند این‌ست که دارای یک سیستم شناسایی داخلی است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1065422

وب گردی

وب گردی