علی‌نژاد: هفته آینده درباره لیگ برتر فوتبال و اردوهای ورزشی تصمیم می‌گیریم

مهدی علی‌نژاد، معاون توسعه ورزش‌های قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان گفت که هفته آینده درباره مسابقات لیگ برتر فوتبال تصمیم‌گیری می‌شود.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری ایسکانیوز و به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، مهدی علی‌نژاد پس از پایان اولین نشست ستاد عالی بازی‌های المپیک و پارالمپیک در سال جدید گفت: کلیه رقابت‌ها و فعالیت‌های ورزشی حداقل تا 31 فروردین تعطیل است و درخصوص اردیبهشت ماه طی چند روز آینده تصمیم‌گیری خواهیم کرد.

وی افزود: برای ادامه یا تعطیلی اردوهای ورزشی، لیگ‌ها و لیگ برتر فوتبال در اردیبهشت، هفته آینده تصمیم می‌گیریم و تابع تصمیمات ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا هستیم.

معاون توسعه ورزش‌های قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان تصریح کرد: اولین جلسه ستاد عالی بازی‌های المپیک و پارالمپیک در سال جدید، با حضور تمامی اعضا و به ریاست سلطانی‌فر برگزار شد. چون لازم بود سیاست‌گذاری جدیدی با توجه به شرایط جدید و تعویق المپیک صورت بگیرد.

علی‌نژاد ادامه داد: تاکنون حدود 57 درصد سهمیه‌های المپیک باقی مانده است، اما ما با کسب 52 سهمیه، از پیش‌بینی که داشتیم، جلوتر هستیم. 70 تا 75 درصد سهمیه‌های ممکن کسب شده و جلوتر از برنامه زمان‌بندی هستیم.

وی درباره احتمال ادامه تعطیلی اردوها و لیگ‌ها خصوصاً لیگ برتر فوتبال خاطرنشان کرد: بدیهی است که اولویت ما، حفظ سلامت ورزشکاران است و نمی‌خواهیم به‌خاطر برگزاری اردو در زمان شیوع این بیماری، سلامت آنها به مخاطره بیفتد. درعین حال تا شروع مسابقات المپیک زمان داریم.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان درباره ادامه مسابقات کسب سهمیه المپیک گفت: منتظریم تا فدراسیون‌های جهانی، برنامه مسابقات کسب سهمیه در رشته‌های مختلف را اعلام کنند تا متناسب با آن برنامه ریزی کنیم.

علی‌نژاد درخصوص پرداخت کمک هزینه به ورزشکاران المپیکی و مربیان گفت: تعهدی که در گذشته و درخصوص پرداخت یک ساله داشتیم، همچنان برقرار است. در مورد این زمان باقیمانده هم که اضافه شد، با توجه به وضعیت بیماری کرونا در آینده و متناسب با شرایط جدید تمرینات تیم‌ها، در جلسات آینده ستاد تصمیم‌گیری خواهیم کرد.

کد خبر: 1065441

وب گردی

وب گردی