سازمان انرژی اتمی در یک‌سال گذشته ۱۲۲ دستاورد جدید داشته است

رئیس سازمان انرژی اتمی اعلام کرد: این سازمان در طول یکسال گذشته ۱۲۲ دستاورد جدید داشته است.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، علی‌اکبر صالحی معاون ٰرئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی در پیامی به مناسبت فرا رسیدن ۲۰ فروردین، روز ملی صنعت هسته‌ای با صدور پیامی ضمن ابراز همدردی با بازماندگانِ جانباختگان و آسیب دیدگان سوانح و حوادث اخیر، از فعالیت مستمر و در خور تحسینِ یکایک اعضای خانواده بزرگ و افتخارآفرین صنعت هسته‌ای کشور قدردانی کرد.

وی در پیام خود اعلام کرد: ۱۲۲ دستاوردِ جدیدِ این سازمان در طول یکسال گذشته که رهاورد کوشش‌های خستگی‌ناپذیرِ خیل عظیمی از پژوهشگران و محققانِ سازمان انرژی اتمی ایران است، نوید بخش آغاز فصلی جدید در توسعه همه جانبه فعالیت‌های غرورآفرینِ سازمان انرژی اتمی ایران است.

متن پیام رئیس سازمان انرژی اتمی به این شرح است:

در این ایّام پر مخاطره و به رغم مبارزه سلحشورانه شیرزنان و دلاورمردان حوزه سلامت جهت کاستن از درد و رنج بیماران و نیازمندان، اینجانب ضمن ابراز همدردی با بازماندگانِ جانباختگان و آسیب دیدگان سوانح و حوادث اخیر، بر خود فرض می دانم تا بدین‌وسیله فرا رسیدنِ بیستم فروردین ماه، روز ملّی فنّاوری هسته‌ای را که امسال با لیله‌القدرِ میلادِ فرخنده جانِ جهان و قطب عالمِ امکان، حضرت بقیه الله الاعظم (ارواحنا فداه) مقارن گشته است، گرامی بدارم و از تلاش مستمر و در خور تحسینِ یکایک اعضای خانواده بزرگ و افتخارآفرین صنعت هسته‌ای کشور قدردانی کنم.

اینجانب لازم می دانم تا با افتخار اعلام کنم که ۱۲۲ دستاوردِ جدیدِ این سازمان در طول یکسال گذشته که رهاورد کوشش‌های خستگی‌ناپذیرِ خیل عظیمی از پژوهشگران و محققانِ سازمان انرژی اتمی ایران است، نوید بخش آغاز فصلی جدید در توسعه همه جانبه فعالیت‌های غرورآفرینِ سازمان انرژی اتمی ایران است.

در این میان، به طور اجمالی به استحضار می رساند که گسترشِ بیش از پیش تولیدات و خدماتِ مربوط به بخش پزشکی هسته‌ای و تأمین نیازهای دارویی مراکز درمانی و بهداشتی کشور در حجم گسترده و فراگیر و با سرعتی قابل قبول در حال انجام است.

بدیهی است در شرایط خطیرِ کنونی که ایران اسلامی تحت تأثیرِ تحریم‌های ظالمانه استکبار جهانی قرار گرفته است، تأمین نیازهای جامعه پزشکی کشور به عنوان وظیفه‌ای ملّی و اخلاقی تلقّی شده و برای ما از اهمیّت ویژه‌ای برخوردار است.

همچنین پیشبردِ اهدافِ کلانِ تعیین شده در بخش چرخه سوخت هسته‌ای - از جمله گسترشِ فعالیت‌های مربوط به اکتشاف و استخراجِ مواد اولیه صنعت هسته ای، شتاب بخشیدن به فعالیت‌های بخش تحقیق و توسعه و غنی سازی اورانیوم - و نیز پیشرفتِ برنامه احداث واحدهای ۲ و ۳ نیروگاه‌ اتمی بوشهر و توسعه فنّاوری‌های نوین هسته‌ای با جدیّت و همّتِ مضاعف دنبال می‌شود.

افزون بر این، شایان ذکر است که نوسازی و تکمیل راکتور آب سنگین خنداب(اراک) براساس مفاد مندرج در برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) در حال انجام است. لازم به توضیح است که تلاشگران صنعت هسته‌ای با عطف توجّه به چشم‌اندازِ ترسیم شده از سوی رهبر فرزانه انقلاب اسلامی (مدظلّه العالی) و تدابیر ریاست محترم جمهوری، توسعه روزافزونِ دستاوردهای این صنعت راهبردی را با تمام توان و در حوزه های مختلف در دستور کار قرار داده‌اند.

همچنین شایان ذکر است که براساس برنامه ریزی انجام شده، اقدامات مقتضی جهت برگزاری مراسم با شکوه روز ملّی فنّاوریِ هسته‌ای همچون سال های گذشته با حضور جناب آقای دکتر روحانی، ریاست محترم جمهوری و سایر میهمانان داخلی و خارجی از جمله مقاماتِ کشوری و لشکریِ جمهوری اسلامی ایران صورت پذیرفت تا همزمان با افتتاح نمایشگاه دستاوردهای این سازمان، آیینِ رونمایی از گزیده‌ای از دستاوردهای جدید در محضر ریاست محترم جمهوری برگزار شود؛ امّا به واسطه شیوع ویروس کووید-۱۹ و به منظور ممانعت از بروز مخاطرات احتمالی و براساس تأکیدات و مقررّاتِ وضع شده از سوی ستاد ملّی مبارزه با کرونا، تقدیر با تدبیرِ ما همراه نشد و پس از کسبِ تکلیف از جناب آقای دکتر روحانی، مقرّر شد تا جشن این روز ملّی، در فرصت و فضایی مناسب برگزار شود.

امید است در پرتو الطاف خداوندی و در سایه عنایات و توجّهات خاصّه حضرت ولی عصر (عج) در کوتاهترین زمان ممکن، شرایط مناسب برای ارائه مستقیم دستاوردها و تشریح جزئیات آن به پیشگاه عموم مردم شریف کشورمان فراهم آید.

امّا در حال حاضر، این سازمان در نظر دارد تا از طریق همکاری و همراهی همدلانه رسانه‌ها و وسائط ارتباط جمعی کشور، نسبت به اطلاع‌رسانی در خصوص این دستاوردها اقدام نماید. اینجانب یقین دارم که در سایه اتحّاد، همیاری و همدلیِ آحاد ملّت بزرگ ایران و از رهگذر مدیریت هوشمندانۀ مسئولان نظام مقدّس اسلامی به ویژه مدیران ارشد حوزه سلامت و به برکتِ جانفشانی‌ها و ایثارگری‌های فراموش ناشدنیِ مدافعان حریم سلامت، این روزگارِ محنت و مرارت خواهد گذشت و ملّت بزرگ ایران با سربلندی و موفقیّت این آزمونِ دشوار را پشت سر نهاده و به ساحل صحّت و سعادتِ روزافزون قدم خواهد نهاد.

رسید مژده که ایّام غم نخواهد مانـــد چُنان نماند و چنین نیز هم نخواهد ماند
براین رواقِ زبرجد نوشته اند به زر که جز نکویی اهل کَرَم نخواهد مانــد

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته

علی اکبر صالحی

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران

کد خبر: 1065445

وب گردی

وب گردی