۸۰ درصد سرفصل‌های مدارس تدریس شده است

رئیس کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی با بیان این که ۸۰ درصد سرفصل‌های آموزشی در مدارس تدریس شده گفت: وزارت آموزش و پرورش باید اعلام کند که مسائل آموزشی اش تمام شده تا خیال همه راحت شود.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، محمد مهدی زاهدی در جلسه علنی صبح امروز سه شنبه مجلس گفت : ۸۰ درصد سرفصل های درسی آموزش و پرورش تدریس شده و در مورد کلاس‌های آخر دبیرستان گاهی صد در صد سرفصل‌ها گفته شده است. ما همچنین پیشنهاد دادیم که آزمونها بر اساس ۸۰ درصد تدریس شده گرفته شود. در واقع مسائل آموزشی آموزش و پرورش تمام است و باید این را اعلام کنم تا خیال همه راحت شود.

نماینده مردم کرمان در مجلس با اشاره به ارائه پیشنهادی برای برگزاری آزمونهای آنلاین برای کنکور یادآور شد: موسسات غیر انتفاعی وابسته به وزارت علوم و دانشگاه آزاد دچار خسارت سنگین اقتصادی شده‌اند و باید به آنها تسهیلاتی داده شود. مثلا دانشجو می خواهد ترمش را حذف کند ولی دانشگاه نمی تواند پولش را پس بدهد لذا باید یارانه خاص به آنها تعلق بگیرد.

زاهدی با اشاره به جلسات خود با مسئولان وزارت علوم و آموزش و پرورش گفت: اصل مطلب حفظ سلامتی دانشجویان، دانش آموزان، فرهنگیان، اساتید و پرسنل است و سلامتی بالاتر از این است که کلاس تشکیل بدهیم و بچه‌ها مبتلا یا ناقل بیماری شوند. مهم این است که پروتکل های وزارت بهداشت ملاک عمل قرار گیرد.

وی همچنین پسا کرونا را یک تهدید اجتماعی، امنیتی، سیاسی و اقتصادی عنوان و خاطر نشان کرد: متاسفانه پسا کرونا نادیده گرفته شده است؛ الان همه توجهات به کرونا است و غفلت از پسا کرونا برای کشور تبعات سنگینی دارد. مجلس باید برای این موضوع وقت بگذارد؛ چرا که درغیر این صورت آیندگان ما را نمی بخشند.

رئیس کمیسیون آموزش مجلس با قدردانی از وزارت بهداشت، پزشکان و پرستاران و کادر بیمارستانها اضافه کرد: آنها به عنوان سربازان، سرداران و افسران حوزه سلامت خوش درخشیدند.

وی با بیان این که وزارتخانه‌های بهداشت، علوم و معاونت علم و فناوری اقدامات بزرگی در این مدت انجام دادند گفت: شرکت های دانش بنیان، پژوهشکده‌ها، پارک‌های علم و فناوری پای کار آمدند و کارهای بزرگی مثل ساخت کیت‌های تشخیص کرونا، دستگاه‌های تنفس مصنوعی، استریل و ضد عفونی انجام دادند که جای قدردانی وجود دارد.

وی همچنین با تبریک اعیاد شعبانیه نسبت به از بین رفتن ویروس کرونا در آستانه میلاد امام زمان (عج) ابراز امیدواری کرد و با اشاره به مناسبت ۲۰ فروردین روز فناوری هسته ای یاد و خاطره شهدای هسته ای و شهید قاسم سلیمانی را گرامی داشت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1065448

وب گردی

وب گردی