حماس: درخواست نتانیاهو برای مبادله اسرا پروپاگاندای رسانه‌ای است

حماس درخواست نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای گفتگو درباره مبادله اسرا با غزه را پروپاگاندای رسانه‌ای توصیف کرد و گفت نهایت دغدغه نتانیاهو پس‌گیری اسرای صهیونیست است.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، مسئول پرونده اسرا در جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) درخواست نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای گفتگو بر سر مبادله اسرا را یک پروپاگاندای رسانه‌ای خواند و گفت نهایت دغدغه او پس گیری اسرای صهیونیست است.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی امروز به نقل از دفتر «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرده است که از طریق میانجی‌ها، گفت‌وگوی فوری برای مبادله اسرا با غزه به منظور بازپس‌گیری کشته‌ها و مفقودین خود در نوار غزه را خواستار شده است.

«موسی دودین» در واکنش به این خبر گفت: «فرصت‌ها همیشه تکرار نمی‌شوند و چه بسا نتانیاهو در شرایط بسیار دشوارتر از حال حاضر مجبور به مذاکره شود».

او افزود: «رژیم اشغالگر می‌داند چه از آن خواسته می‌شود، اما آن را در رسانه‌ها مطرح نمی‌کند.»

این مقام حماس گفت: «انعطاف مقاومت در موضوع اسرای صهیونیست به میزان برخورد درست رژیم صهیونیستی با این قضیه بستگی دارد.»

دودین با بیان اینکه رژیم صهیونیستی هنوز هیچ اقدام واقعی نداشته است، گفت: «سوال این است که آیا این رژیم فرصت‌ها را از دست خواهد داد یا جدی با این قضیه برخورد خواهد کرد؟».

«یحیی السنوار» رئیس دفتر سیاسی حماس در غزه پنجشنبه شب گفته بود تا پیش از آزادی اسرای فلسطینی که پس از قرارداد مبادله شالیت مجددا بازداشت شدند حاضر نیستند در خصوص موضوع مبادله اسرا با تل‌آویو مذاکره کنند.

در مهرماه ۱۳۹۰ رژیم صهیونیستی ۱۰۲۷ اسیر فلسطینی را در مقابل تحویل «گلعاد شالیت» نظامی اسیر صهیونیستی از زندان‌های خود آزاد کرد، اما ده‌ها نفر از این اسرای آزاد شده مجددا به اسارت گرفته شدند و حماس آزادی آن‌ها را پیش شرط ورود به مذاکره برای مبادله اسرایی جدید کرده است.

به گزارش رسانه‌های صهیونیستی، پیشنهاد کنونی السنوار آزادی ۸۰۰ اسیر بیمار، سالخورده، زن و کودک فلسطینی از زندان‌های رژیم صهیونیستی و کاهش محاصره غزه است و در مقابل اسرای صهیونیست یا اجساد نظامیان صهیونیست کشته شده در جریان جنگ ۲۰۱۴ به رژیم صهیونیستی بازگردانده شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1065478

وب گردی

وب گردی