رونمایی از سامانه توسعه مشارکت‌های خیرین تا پایان اردیبهشت ماه

معاون وزیر آموزش و پرورش از رونمایی از سامانه توسعه مشارکت‌های خیرین تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری خبر داد.

مهرالله رخشانی مهر در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با اشاره به آخرین وضعیت سامانه توسعه مشارکت‌های خیرین اظهار کرد: انشالله از سامانه توسعه مشارکت‌های خیرین تا اواخر اردیبهشت ماه سال جاری رونمایی خواهد شد. در حال حاضر اقدامات لازم در زمینه طراحی این سامانه صورت گرفته است.

وی ادامه داد: سامانه توسعه مشارکت‌های خیرین یک بار در‌ شورای معاونان وزارت آموزش و پرورش ارائه شد. اعضای این شورا نقطه نظرات خود را درباره این سامانه مطرح کرده و این نقطه نظرات را در سامانه اعمال کردیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه سامانه توسعه مشارکت‌های خیرین از لحاظ فنی و برنامه‌ریزی تکمیل شده است خاطرنشان کرد: در حال حاضر سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارش کشور اطلاعات مربوط به استان‌ها را در این سامانه وارد می‌کند. استان خوزستان و سیستان و بلوچستان به عنوان پایلوت در نظر گرفته شده و اطلاعات خود را در این سامانه وارد می‌کنند.

وی اضافه کرد: خیرین فعال در این استان‌ها موضوعات خود را وارد این سامانه می‌کنند. در صورتی که در حوزه جمع آوری داده‌ها و اطلاعات پورتال ویژه خیرین تکمیل شود و مشکلی در این زمینه وجود نداشته باشد، انشاالله به زودی از سامانه توسعه مشارکت‌های خیرین رونمایی خواهیم کرد.

رئیس سازمان نوسازی توسعه و تجهیز مدارس کشور خاطرنشان کرد: سامانه توسعه مشارکت‌های خیرین پس از رونمایی در اختیار خیرین قرار خواهد گرفت تا بتوانند با کمک این سامانه پروژه‌های خود را در استان های مختلف را رصد کنند.

وی افزود: خیرینی که برای اولین بار می خواهند در بحث مدرسه سازی مشارکت داشته باشند می‌توانند از سامانه توسعه مشارکت‌های خیرین به عنوان ابزار قابل دسترس استفاده کنند.

رخشانی مهر در پاسخ به سوال خبرنگار ایسکانیوز در زمینه میزان آورده سامانه توسعه مشارکت‌های خیرین تصریح کرد: این سامانه به تنهایی تامینی در میزان آورده اعتبارات ایجاد نخواهد کرد. در واقع سامانه یک ابزار در زمینه مشارکت بیشتر مردم تلقی می‌شود.

وی بیان کرد: در پس سامانه توسعه مشارکت‌های خیرین کارهایی در حوزه فرهنگ‌سازی اطلاع رسانی و مواردی از این دست اشده است، به در همین راستا رسانه‌ها، فضای مجازی، رسانه ملی باید همگی دست به دست یکدیگر دهند تا بتوانیم این فضای مناسب را فراهم کنیم تا بر اساس فرهنگ سازی شکل گرفته ناشی از این سامانه مردم به میدان بیایند و در بحث مدرسه سازی مشارکت داشته باشند.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس بیان کرد: هر زمان که افراد تصمیم به مشارکت در زمینه مدرسه سازی داشته باشند، این سامانه ابزار مناسب و قابل دسترسی برای آنها خواهد بود. به همین منظور بسته تحولی توسط سازمان نوسازی توسعه و تجهیز مدارس آماده شده است، لازم به ذکر است این بسته از مطالبات وزیر و شورای عالی آموزش و پرورش بوده است.

وی در پایان با اشاره به تاثیر مستقیم بسته تحولی در افزایش مشارکت‌های مدرسه‌سازی خاطرنشان کرد: این بسته تحولی به تصویب شورای عالی آموزش و پرورش رسیده است و در حال حاضر مشغول اقدامات اجرایی این بسته هستیم. امیدواریم با کمک این بسته تحولی شاهد مشارکت دادن تعداد بیشتری از مردم در زمینه مدرسه سازی باشیم. سامانه توسعه مشارکت‌های خیرین نیز بخشی از بسته تحولی است که انشالله در اواسط اردیبهشت از آن رونمایی خواهد شد.
انتهای پیام/

کد خبر: 1065490

وب گردی

وب گردی