تولید 15 هزار ماسک و 650 دست گان در سرای نوآوری نساجی واحد اراک

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی گفت: سرای نوآوری تکنولوژی نساجی تاکنون با تولید 15 هزار ماسک و 650 دست لباس ویژه بیمارستانی (گان) ظرفیت‌های خود را برای مقابله با کرونا فعال کرده است.

حسین کلانتری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره اقدامات دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی در راستای مبارزه با شیوع کرونا، اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی از اوایل شیوع این ویروس و به‌خصوص از نیمه اسفند ماه تلاش‌های بسیاری در راستای مقابله با این ویروس انجام‌ داده که همه دانشگاهیان در آن مشارکت داشته‌اند.

وی افزود: جهت معرفی محصولات فناورانه در ارتباط با بیماری کووید-19، به کلیه هسته‌ها و واحدهای فناور مستقر در مراکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی( اراک، خمین، ساوه، نراق و مرکز رشد اقماری تفرش ) و دانشکده‌ها، پژوهشکده‌ها و اعضای هیئت علمی جهت ارائه طرح های تحقیقاتی و فناورانه اطلاع رسانی شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی بیان کرد: در نتیجه این اقدامات تعداد 13 طرح تحقیقاتی و فناوری به دبیرخانه شورای مدیریت فعالیت‌های دانش بنیان واصل شد که در جلسات متعدد مورد بررسی قرار گرفت و ۷ طرح به پارک علم و‌فناوری سازمان ارسال شد.

کلانتری در تشریح محصولات فناورانه و طرح‌های مصوب دانشگاه برای مبارزه با ویروس کرونا تشریح کرد: دو طرح فناورانه در خصوص تولید ویال‌های کنترل کیفی بیولوژیک اتوکلاوها و تولید کیت تشخیص کووید-19 در جلسات پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی به تصویب رسید. طرح تولید محلول آنتی سپتیک جهت ضدعفونی پوست نیز مورد حمایت قرار گرفت و مقرر شده تا 4 طرح پژوهشی دیگر به پژوهشگاه سازمان مرکزی دانشگاه ارسال شود.

وی ادامه داد: سرای نوآوری تکنولوژی نساجی دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی از ابتدای شروع بیماری کووید-19 در زمینه تولید ماسک و گان‌های بیمارستانی فعالیت خود را به این بخش متمرکز کرد و توانسته برای سازمان فرودگاه‌های کشور، راه آهن جمهوری اسلامی و توزیع در سطح شهر (به صورت رایگان) بیش از ۱۵ هزار ماسک تولید کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک خاطرنشان کرد: باهمت جهادگران و دانشگاهیان تاکنون بیش ۶۵۰ گان و لباس‌ مخصوص بیمارستانی برای بیمارستان آیت الله خوانساری اراک و سایر پزشکان و پرستاران تولید شده است. همچنین تولید محصولات ضدعفونی کننده دست و سطوح نیز توسط واحدهای فناور مرکز رشد ساوه و خمین نیز از جمله اقدامات صورت گرفته در خصوص تولید محصولات در راستای پیشگیری از بیماری کووید-19 بوده است.

کلانتری تصریح کرد: لیست کلیه فضاهای خوابگاهی و ورزشی قابل استفاده ستاد کل نیروهای مسلح به بازرسی و نظارت سازمان مرکزی اعلام شده که در صورت نیاز برای دوره نقاهت بیماران قابل استفاده باشد و تاکنون فضاهای واحد تفرش و اراک از سوی فرمانداری‌های مربوطه بازدید شده است.

وی اظهار کرد: اعضای بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اراک نیز در گروه‌های جهادی مختلف نسبت به توزیع ماسک، ‌ایجاد ایستگاه‌های خدمات رسانی، تب سنجی و ضد عفونی مراکز و بیمارستان‌ها و فضاهای عمومی نیز اقدام کرده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1065493

وب گردی

وب گردی