افزایش مراکز نوآوری تخصصی در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان قزوین با تشریح برنامه‌های این واحد در سال 99 گفت: مدارس مهارتی و مراکز نوآوری تخصصی در رشته‌های مختلف در سال جاری توسعه می‌یابد.

مرتضی موسی‌خانی در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره برنامه های دانشگاه آزاد اسلامی استان قزوین در سال جدید گفت: توسعه مدارس مهارتی و مراکز نوآوری تخصصی در رشته های مختلف در دانشگاه را در دستور کار داریم. همچنین توسعه فعالیت های حوزه بین الملل را نیز دنبال خواهیم کرد.

او با بیان این که جذب دانشجویان خارجی مورد تاکید قرار گرفته است توضیح داد: در سال جدید به دنبال افزایش دانشجویان غیر ایرانی هستیم و ان شاءالله بتوانیم اقدامات خوبی در این زمینه انجام دهیم. همچنین جذب اعضای هیئت علمی جدید و توسعه رشته های جدید فنی و مهندسی و علوم انسانی را در دستور کار داشته و امیدواریم وزارت علوم در این خصوص مساعدت های لازم را انجام دهد.

موسی خانی تاکید کرد: افزایش رشته‌های جدید، بین رشته‌ای‌ و رشته‌هایی در حوزه گروه رشته‌های پزشکی و دانشکده پزشکی را نیز پیگیری خواهیم کرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان قزوین گفت: در جهت تحقق سیاست های دانشگاه آزاد، صرفه جویی های مالی نیز در دستور کار جدی قرار گرفته است و به دنبال مصارف بهینه و کنترل هزینه ها هستیم. ارتقای مهارت و دوره های توانمند سازی استادان نیز از جمله اقداماتی است که در سال ۹۹ پیگیری خواهیم کرد.

موسی خانی در بخش دیگری از سخنان خود درباره اقدامات این دانشگاه در سال گذشته نیز گفت: در سال ۹۸ مجموعه شهرکتاب با پیگیری ریاست دانشگاه آزاد اسلامی و معاونت اداری و مالی دانشگاه به بهره برداری رسید و کار خود را آغاز کرد. شهر کتاب یک مجموعه فرهنگی است که خدمات مختلف در حوزه نشر را به دانشجویان ارائه می‌دهد.

او در ادامه افزود: مجموعه فاز دو مرکز فناوری و نوآوری نیز راه‌اندازی شد. کار بسیار سختی بود که در عرض کمتر از ۶ ماه به اتمام رسیده و مورد بهره برداری قرار بگیرد؛ اما با همکاری مسئولان دانشگاه این کار انجام شد.

موسی خانی با بیان این که تلاش های بسیار خوبی در حوزه فرهنگی نیز انجام شد اظهار کرد: دستاوردهای خوبی در حوزه های مختلف و ارزیابی های عفاف و حجاب داشتیم. همچنین اقداماتی نیز در حوزه حقوق شهروندی در سطح استان انجام شد که به عنوان دستگاه برتر استان شناسایی شدیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان قزوین در ادامه با بیان این که در جشنواره ایثار دو مقام کسب کردیم گفت: در جشنواره فرهیختگان با ۶ رتبه و تدوام برتری در حوزه رباتیک توانستیم جزو برترین های جشنواره انتخاب شویم. در حوزه فعالیت‌های تحقیقاتی و پژوهشی پویایی خوبی داشتیم. ربات‌هایی که در آزمایشگاه مکاترونیک ساخته شده بودند را ارتقا دادیم تا جایی که دانشجویان این واحد دانشگاهی موفق شدند در مسابقات استرالیا که در زمینه ربات‌ها برگزار شده بود، هشت مقام کسب کنند.

او تصریح کرد: توسعه تجهیزات آزمایشگاهی نیز در دستور کار قرار گرفت و آزمایشگاه های تخصصی افزایش پیدا کرد. انعقاد قراردادهای برون دانشگاهی را نیز دنبال کردیم و با وزارتخانه ها و دستگاه های کشور قراردادهایی منعقد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1065510

وب گردی

وب گردی