کرونا سیاه‌پوستان آمریکایی را نشانه گرفته است

آمریکایی‌های سیاه‌پوست در برخی از ایالت‌های این کشور با نرخ هشدار‌دهنده عفونت ویروس کرونا روبرو هستند.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، کارشناسان می گویند، اطلاعات مربوط به کرونا بسیار محدود است تا نتیجه‌گیری‌های خوبی را به دست آورد؛ اما در بعضی از مناطق نتایج متفاوتی از بیماری و مرگ پدید آمده است.

براساس داده‌های منتشر شده توسط چندین ایالت و شهرهای بزرگ آمریکا این ویروس سیاه‌پوستان را در ایالات متحده آلوده کرده و آنها را می کشد. آنچه که محققان بهداشت عمومی می گویند نابرابری در منابع، بهداشت و دسترسی به مراقبت در این اتفاق برجسته است.

این آمار مقدماتی است و هنوز آمار دقیقی نیست؛ زیرا بیشتر شهرها و ایالت‌ها درست گزارش نمی دهند. با وجود این، نشانه های اولیه به اندازه‌ای نگران‌کننده هستند که سیاست گذاران می گویند باید بلافاصله برای مهار ویرانی های احتمالی در جوامع سیاه اقدام شود.

روند نگران کننده در سراسر کشور است در بین افرادی که در دهه های مختلف متولد شده و مشاغل متفاوتی دارند.

«لری لایت فوت» شهردار شیکاگو آمار شیوع در این شهر طی این هفته را اعلام کرد. آمریکایی های آفریقایی تبار بیش از نیمی از کسانی که آزمایش مثبت و 72 درصد تلفات ناشی از ویروس در شیکاگو هستند.

لایت فوت اولین زن سیاه پوست این شهر است که به عنوان شهردار انتخاب شده است؛ وی گفت: «این تعداد زیاد است و از جمله تکان‌دهنده ترین چیزهایی است که فکر می کنم به‌عنوان شهردار دیده‌ام.»

در ایلینوی، 43‌درصد افرادی که در اثر این بیماری جان خود را از دست داده اند و 28‌درصد کسانی که آزمایششان مثبت بوده، آمریکایی های آفریقایی تبار هستند، گروهی که 15‌درصد از جمعیت ایالت را تشکیل می دهند. آمریکایی های آفریقایی تبار، که یک سوم از تست های مثبت در میشیگان را به خود اختصاص داده اند، 40‌درصد از مرگ و میرها در آن ایالت را تشکیل می‌­دهند در لوئیزیانا، حدود 70‌درصد افرادی که جان خود را از دست داده اند سیاه پوست هستند.

افراد سیاه پوست در بین آلوده شدگان منطقه لاس وگاس و در بین افرادی که آزمایش ویروسشان مثبت است، بیش از حد نمایان شده اند. در مینه سوتا سیاه پوستان به میزان تقریباً متناسب با درصد آنها از جمعیت ایالتی به این بیماری آلوده شده‌اند.

ترامپ رئیس جمهوری آمریکا روز سه شنبه به نشانه های فزاینده نابرابری اذعان کرد و گفت که مقامات فدرال در تلاش‌اند تا آمارها را طی دو یا سه روز آینده ارائه دهند که به بررسی موضوع کمک کند. وی گفت چرا مرگ و میر در جامعه آفریقایی-آمریکایی چندین برابر بیشتر از همه است؟

برای بسیاری از کارشناسان بهداشت عمومی، توضیح دلایل نابرابری دشوار نیست و این نتیجه نابرابری های ساختاری طولانی مدت است. کارشناسان می گویند در زمانی که مقامات از ماندن در خانه به عنوان بهترین راه برای جلوگیری از ویروس حمایت کرده اند، آمریکایی های سیاهپوست به طور نامتناسب به بخشی از نیروی کاری تعلق دارند که نمی‌­توانند از خانه کار کنند.

لوی دستیار پزشکی شیکاگو که بیمار شده فکر می کند که مسافرت روزانه اتوبوس وی به محل کار می تواند منبع این اتفاق باشد. او 45 ساله و مبتلا به آسم و فشار خون بالا است.

نابرابری های دیرینه همچنین باعث می شود که آمریکایی های آفریقایی تبار کمتر بیمه باشند و در شرایط موجود با تعصب نژادی روبرو هستند که مانع از درمان صحیح آنها می شود.

محققان می گویند از آنجا که این بیماری می تواند به سرعت پیشرفت کند، نابرابری در آزمایش می تواند به نتایج قابل توجه بدتری منجر شود. پیام های گیج کننده که منجر به خلا اطلاعات در برخی از جوامع سیاه پوست شده، این امکان را فراهم می کند تا شایعات دروغین به وجود آید که سیاهپوستان از این بیماری مصون هستند.

«شارل باربر» استادیار تحقیقات اپیدمیولوژی و زیست آمار در دانشگاه درکسل گفت: «‌بسیاری از ساکنان سیاه پوست در محله های جداگانه زندگی می کنند که فاقد فرصت شغلی، مسکن پایدار، فروشگاه های مواد غذایی سالم و غیره هستند.»

براساس تجزیه و تحلیل رتبه بندی های بهداشتی توسط دانشگاه ویسکانسین، سطح بالای تفکیک در مناطق بزرگ شهری باعث کاهش امید به زندگی ساکنان آفریقایی آمریکایی می شود؛ اما تأثیر کمی در امید به زندگی ساکنان سفید پوست دارد. قبل از وقوع همه گیری مقامات محاسبه کرده بودند که ​​امید به زندگی شیکاگویی های سفیدپوست به طور متوسط 8.8 سال بیشتر از ساکنان سیاهپوست است.

باربر گفت: «این جوامع، از لحاظ ساختاری، زمینه هایی برای انتقال بیماری هستند و این بیولوژیکی نیست. این نابرابری های ساختاری موجود است که می توانند نابرابری های نژادی را در این همه گیری شکل دهند.»

« فیلیپ دی لوی» معاون تحقیقات در بخش پزشکی اورژانس دانشگاه ایالتی وین گفت: «مهم اینست که چه کسی در معرض عفونت است. این به شما ایده ای از شدت بیماری و تاثیر آن بر جامعه می دهد.»

«آرلین جرونیموس» استاد بهداشت عمومی در دانشگاه میشیگان اعلام کرد که یکی از عواملی که باعث می شود ویروس ویرانگر آفریقایی-آمریکایی ها را نشانه بگیرد، این است که آنها سطح بالایی از استرس را تجربه می کنند. استرس هایی مانند قرار گرفتن در معرض سموم، عدم خواب و تبعیض نژادی می توانند باعث نوعی تسریع در پیری شوند. بیماری کرونا ویروس در افراد بالای 65 سال کشنده است.

کارشناسان پزشکی ، فعالان جامعه و سیاست‌گذاران در تلاش‌اند تا شفافیت بیشتری در مورد داده های نژادی به وجود آورند.

مقاماتی که اطلاعات نژادی را گزارش می کنند این کار را فقط در مواردی انجام می دهند که نژاد بیمار شناخته شده است. برای درصد زیادی از کل موارد در بعضی از مناطق ( بعضی اوقات بیش از 40 درصد ) هیچ اطلاعات نژادی در دسترس نیست.

مقامات بسیاری از ایالت ها، از جمله آن هایی که به شدت در معرض بیماری همه گیر قرار گرفته اند (کالیفرنیا، نیوجرسی، نیویورک و ایالت واشنگتن) اطلاعاتی در مورد نژاد بیماران ارائه نداده اند. این امر عصبانیت ها را برانگیخته است. سناتورهای الیزابت وارن از ماساچوست، کمالا هریس از کالیفرنیا و کوری بوکر از نیوجرسی خواستار جمع آوری داده های نژاد و قومیت در مورد آزمایش و درمان ویروس کرونا هستند.

«مندی کوهن» دبیر دپارتمان بهداشت و خدمات انسانی کارولینای شمالی گفت: «بحران فعلی آنچه را که ما مدت هاست می شناسیم، نشان می دهد و این بدان معنی است که کدپستی شما اغلب تعیین کننده نتیجه سلامت شما است.»

انتهای پیام/

کد خبر: 1065519

وب گردی

وب گردی