نقطه ضعف کرونا کشف شد

موسسه غیرانتفاعی تحقیقات بیولوژیکی Scriptps Research اعلام کرد که یک ناحیه خاص از ویروس کرونا توسط واکسن‌ها قابل هدف قرار گرفتن است.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، ویروس کرونا (COVID-19)، که برای اولین بار در ووهان چین ظاهر شد، تاکنون حدود 1.5 میلیون نفر در سراسر جهان را مبتلا کرده است. تعداد افرادی که به دلیل بیماری همه‌گیر جان خود را از دست داده‌اند، بیش از 70 هزار نفر است.

دانشمندان از سراسر جهان در تلاش‌اند تا درمان یا واکسنی برای جلوگیری از شیوع بیماری بیابند. یکی از مؤسساتی که در این زمان مشغول به کار هستند موسسه غیر انتفاعی تحقیقات بیو پزشکی Scriptps Research است.

براساس خبر منتشر شده در نیویورک پست، دانشمندان موسسه Scriptps Research ممکن است نقطه ضعف ویروس کرونا را شناسایی کرده باشند؛ زیرا بیانیه منتشر شده توسط این موسسه بسیار امیدوارکننده است.

دانشمندان با نگاشتن تعامل آنتی بادی انسانی با COVID-19، متوجه شده‌اند که یک ناحیه خاص از ویروس توسط واکسن‌ها قابل هدف قرار گرفتن است.

منگ یوان به نمایندگی از طرف تیم تحقیقاتی گفت: "ما کشف کردیم که این ناحیه در ویروس پنهان است. این ناحیه زمانی قابل رویت است که ساختار ناحیه تغییر کند."

به گفته دکتر ویلسون از اعضای دیگر تیم تحقیقاتی کشف این ناحیه به ساخت واکسن مقابه با ویروس کووید_19 کمک کند.

ویلسون با بیان اینکه منطقه مورد نظر ممکن است "پاشنه آشیل" ویروس کرونا باشد، گفت: «این کشف می‌تواند از ما در مقابل گونه‌های جدید ویروس کرونا که ممکن است در آینده ظاهر شوند، محافظت کند.‌»

انتهای پیام/

کد خبر: 1065520

وب گردی

وب گردی