‌راه اندازی کارگاه تولید ماسک توسط بسیج دانشجویی واحد قم

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم از راه اندازی کارگاه تولید ماسک در آینده نزدیک خبرداد.

رضا لرستانی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره فعالیت‌های بسیج دانشجویی واحد قم در حوزه مبارزه با کرونا اظهار کرد: پس از تشکیل ستاد مبارزه با کرونا در دانشگاه آزاد قم، بسیج دانشجویی نیز به خوبی وارد عمل شد و چندین برنامه را طی این مدت عملیاتی کرده است.

وی افزود: ضدعفونی و بازدید از منازل افراد مبتلا به ویروس کرونا، اولین اقدامی بود که توسط بسیج دانشجویی واحد قم صورت گرفت؛ همچنین توزیع هزار و 500 بسته معیشتی در مناطق محروم قم و منازل افراد کرونایی از جمله اقدامات مهم بسیج دانشجویی واحد قم بود. این بسته ها شامل اقلام خوراکی ضروری بودند.

لرستانی ادامه داد: راه اندازی ایستگاه سلامت در مقابل درب ورودی دانشگاه، برای ضدعفونی کردن خودروهای عبوری و وسایل نقلیه، از دیگر اقدمات بسیج دانشجویی واحد قم در حوزه مبارزه با کرونا محسوب می‌شود.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم درباره برنامه‌های آینده بسیج دانشجویی در حوزه مبارزه با کرونا گفت: بسیج دانشجویی واحد قم برنامه‌های دیگری از جمله راه اندازی کارگاه تولید ماسک را در دستور کار داده است که در آینده‌ای نزدیک عملیاتی خواهد شد.

وی اضافه کرد: از دیگر اقدامات مهمی که با همکاری معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه توسط بسیج دانشجویی انجام شده، تولید مواد ضدعفونی کننده دست و سطوح است که در آزمایشگاه‌ دانشگاه انجام شده است. این مواد توسط دانشجویان بسیجی مستقر در کارگروه شیمی واحد قم ساخته شده است.

لرستانی افزود: روزانه حدود 500 تا هزار لیتر مواد ضدعفونی کننده توسط دانشجویان واحد قم تولید می‌شود که توانسته ایم بخش زیادی این مواد را تولید کنیم.

وی درباره منابع مالی فعالیت‌های بسیج دانشجویی واحد قم در حوزه مبارزه با کرونا خاطرنشان کرد: بخشی از این منابع توسط دانشگاه تامین شده و خوشبختانه مسئولان از فعالیت‌های بسیج دانشجویی حمایت کرده‌اند؛ همچنین بخش دیگری از منابع از سوی خیرین و کمک‌های دانشجویان تامین شده است که امیدواریم طی روزهای آینده بتوانیم با کمک مسئولان و خیرین، فعالیت‌های بهتری را در حوزه مبارزه با کرونا داشته باشیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1065538

وب گردی

وب گردی