سامانه‌ مجازی برای دفاع از پایان‌نامه دانشجویان در دانشگاه ارومیه راه‌اندازی می‌شود

دانشگاه ارومیه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: با توجه به اینکه امکان حضور فیزیکی دانشجویان در تمامی مقاطع در دانشگاه تا اطلاع ثانوی امکان پذیر نیست، برای دانشجویانی که آماده ارائه پروپوزال یا جلسه دفاع از پایان نامه خود هستند، سامانه‌ای مجازی راه اندازی خواهد شد.

به گزارش‌ خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه ارومیه در زمینه ارتباط با آموزش مجازی و شرایط ناشی از آن در ترم ۹۸۲ اطلاعیه‌ای صادر‌ کرد.

در ابتدای این اطلاعیه آمده است: همه ما نیک می­‌دانیم که کشور سرفرازمان مدتی است که درگیر مبارزه با ویروسی است که متأسفانه تا به حال خویشان و دوستانی را از ماگرفته و تعدادی را در بستر بیماری قرار­داده است؛ همگی اطمینان داریم که به حول و قوة الهی بزودی از این دوره تلخ نیز با سربلندی بیرون خواهیم آمد و آن گاه است که باید برای جبران مافات عزم آهنین، تعهد دینی و ملی را با تخصصِ فراگرفته شده در دوران تحصیل به خدمت بگیریم و برای آیندة روشن سرزمین عزیزمان از هیچ تلاشی کوتاه نیاییم.

در ادامه این اطلاعیه آمده است: دانشگاه ارومیه همراه با سیاست­‌های وزارت متبوع برای استمرار بخشیدن به جریان قطع ناشدنی علم­اندوزی، برای ایامی که حفظ تندرستی و جان ارزشمند شما عزیزان و اعضای محترم هیئت علمی، برنامه آموزش حضوری را تعطیل کرده، سامانه آموزش مجازی را به خدمت گرفته تا از راه دور همکاران هیئت علمی بتوانند توانمندی‌های آموزشی را طبق سرفصل‌­های مصوب به دانشجویان منتقل کنند. ضمن سپاس از همراهی شایسته ستایش اساتید محترم، از دانشجویان انتظار می­رود که با درک شرایط جاری کشور، با شرکت در کلاس­های آنلاین و آفلاین، اساتید خود را در انجام بهینه وظایفشان یاری کنید.

آموزش دانشگاه برای تسهیل امر آموزش دانشجویان مصوّبات فوق العاده‌ای در نظر گرفته شده که در‌ادامه این اطلاعیه به آن اشاره شده است: کلاس های درسی مقاطع ارشد و دکتری در صورت عدم تکمیل سرفصل، با درخواست استاد درس برای ترم 982 به صورت «ناتمام» ثبت خواهد شد تا با تکمیل سرفصل با برگزاری کلاس حضوری، حداکثر تا آخر ترم991 تبدیل به نمره شود. بنا به تشخیص شورای گروه آموزشی، برخی از دروس مقطع کاردانی و کارشناسی می­تواند به صورت خود خوان ارائه شود و دانشجویان بعد از فراگرفتن محتوای درس از طریق منبع یا منابع معرفی شده از سوی استاد درس و برگزاری جلسات آنلاین رفع اشکال از طریق سامانه آموزش مجازی، در آخر ترم موفق به شرکت در آزمون نهایی شوند.

در صورت درخواست حذف درس یا دروسی از واحدهای انتخاب شده ترم 982 توسط دانشجویان کارشناسی، استاد درس تنها می­تواند با درخواست20% از دانشجویان کلاس براساس اولویت های تعیین شده توسط شورای گروه موافقت کند. سامانه درخواست حذف درس بزودی راه اندازی خواهد شد و موعد حذف متعاقباً به اطلاع دانشجویان خواهد رسید.

تبصره: واحدهای ارائه شده در نیمسال982 قابل تکرار و ارائه در ترم991 نخواهد بود. بنابراین مسئولیت تبعاتِ حذف درس، از جمله محدودیت در انتخاب واحد ترم بعد به علت عدم رعایت پیش‌نیاز دروس، به عهده خود دانشجو خواهد بود.

در‌ موارد بعدی‌ مصوبات این اطلاعیه آمده است: با توجه به امکانات و تسهیلات فراهم شده جهت استمرار آموزش دانشجویان، درخواست حذف بدون احتساب در سنوات تحصیلی مگر در موارد حاد و با تشخیص کمیسیون بررسی موارد خاص قابل پذیرش نخواهد بود.

اگر بر اساس مصوبات شورای مقابله با ویروس کرونا و سیاست های ابلاغی از سوی وزارت متبوع، ناگزیر از ادامه نیمسال جاری به صورت مجازی باشیم، جهت فراهم آوردن فرصت بیشتر برای دانشجویان و اساتید برای تکمیل سرفصل و ارتقای کیفیت آموزش، ترم 982 می­تواند تا 15 مرداد ماه سال جاری ادامه یابد. امتحانات ترم در بازه زمانی 15 مرداد تا 5 شهریور برگزار خواهد شد. دانشجویان باید مطابق برنامه درسی خود، در ایام و ساعات تعیین شده به سامانه آموزش مجازی مراجعه کنند تا مطالب ارائه شده از طرف استاد درس را چه بصورت آنلاین یا آفلاین فراگیرند و بدین ترتیب حضور خود را در سامانه ثبت کنند.

در‌ مصوبات‌ دیگر این اطلاعیه آمده است: واحدهای عملی مقاطع کاردانی و کارشناسی، حسب تشخیص استاد و شورای گروه اگر قابل ارائه بصورت مجازی باشد قابل اجرا و ارائه خواهد بود و گرنه در ترم982 درسهای مذکور بصورت «ناتمام» ثبت خواهد شد تا در فرصت های بعد، پس از برگزاری حضوری کلاس­‌های مذکور، حداکثر تا آخر ترم 991 تبدیل به نمره شوند. واحدهای درسی گروه معارف اسلامی براساس اطلاعیه ­های صادر شده از سوی نهاد نمایندگی رهبری از طریق سامانة مخصوص و اعلام شده قابل دریافت و فراگیری است. با توجه به اینکه امکان حضور فیزیکی دانشجویان در تمامی مقاطع در دانشگاه تا اطلاع ثانوی امکان پذیر نیست، برای آن دسته از دانشجویان که آماده ارائه پروپوزال یا جلسه دفاع از پایان نامه یا رساله خود هستند، سامانه ای مجازی در این خصوص به زودی راه اندازی خواهد شد که در اطلاعیه‌های بعدی جزییات آن بیان می شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1065568

وب گردی

وب گردی