تداوم فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه آزاد در ایام تعطیل/ از طراحی نرم افزارهای قرآنی تا برگزاری مسابقات مجازی

مدیرکل فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی فعالیت‌های فرهنگی این دانشگاه در روزهای تعطیل را تشریح کرد.

رضا نصیری مدیرکل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره برنامه‌های فرهنگی دانشگاه آزاد در زمان تعطیلی دانشگاه اظهار کرد: پس از انجام جلسات متعدد با مسئولان معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه ، از تمامی معاونان فرهنگی سراسر کشور تقاضا شد که این روزهای حساس با تمامی توان، در خدمت دانشجویان و دانشگاهیان باشند و امکانات فرهنگی و جهادی خود برای خدمت رسانی به کار بگیرند.

وی افزود: در همین راستا، بخش‌نامه‌ای از سوی معاونت فرهنگی و دانشجویی مبنی بر ابلاغ برنامه‌های فرهنگی در فضای مجازی صادر شد؛ در همین ارتباط، امکان دسترسی دانشجویان و به فایل‌های ‌الکترونیکی و Pdf کتاب‌های مفید به ویژه آثار و منابع مورد تاکید مقام معظم رهبری توسط معاونت های فرهنگی فراهم شد تا انگیزه های روحی و معنوی دانشجویان تقویت شود. کتاب‌های «دختر تبریز» و «آرزوهای دست‌ساز» از جمله کتاب‌هایی بودند که به صورت الکترونیکی در دسترس دانشجویان قرار گرفت.

نصیری ادامه داد: مسابقه کتاب خوانی رویش (1 ) با استفاده از محتوای این دو کتاب ارزشمند در ایام ولادت امام حسن مجتبی(ع) به صورت مجازی و الکترونیک برگزار خواهد شد؛ جوایز نفیسی برای برندگان این مسابقه در نظر گرفته شده که عمدتا معطوف به سفرهای زیارتی و سیاحتی است و پس از پاکسازی جامعه از ویروس کرونا، برگزار خواهد شد.

مدیر کل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: برای فعالان فرهنگی که در دوره‌های آموزشی برگزار شده از سوی معاونت فرهنگی دانشگاه در استان‌های مختلف شرکت کرده‌اند، برنامه هایی از جمله طرح کتابخوانی و مباحثه محتوای کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن در حال برگزاری است.

وی اضافه کرد: کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن مجموعه 28 جلسه سخنرانی مقام معظم رهبری در سال‌های قبل از انقلاب اسلامی است که دانشجویان فعال در کانون‌های فرهنگی از 10 اسفندماه سال گذشته به صورت روزانه جلسات آن را مورد مطالعه قرار می‌دهند و در گروه‌های مجازی، به بحث و تبادل نظر درباره آن می‌پردازند.

نصیری گفت: معاونان فرهنگی و دانشجویی سراسر کشور خوشبختانه براساس احساس وظیفه و تعهدی که دارند و با کمک بخش‌نامه‌های سازمان مرکزی، در حوزه های مختلف شروع به کار کرده‌اند؛ برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری شامل داستان نویسی، دل نوشته، نقاشی، کاریکاتور، طراحی پوستر و... بخشی از اقداماتی بوده که توسط معاونت‌های فرهنگی واحدهای سراسر کشور طی این مدت طراحی و در حال انجام است.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به فعالیت مراکز مشاور امین که زیر نظر معاونت های فرهنگی و دانشجویی در واحدهای دانشگاهی در دوره جدید تاسیس شده است، بیان کرد: مراکز مشاوره امین با دارا بودن ظرفیتی بالغ بر هزار مشاور متخصص، در ایام تعطیلات و قرنطینه در کنار دانشجویان بودند تا علاوه بر مشاوره‌ تحصیلی و اعتقادی، امنیت روانی آن‌ان و خانواده محترم دانشگاه را در این روزها تامین کنند.

وی درباره فعالیت قرآنی واحدهای دانشگاهی گفت: تدبر و توجه به قرآن باعث آرامش قلب و روح و روان انسان خواهد شد؛ به همین دلیل نرم افزارهای قرآنی در اختیار دانشجویان در برخی از واحدها مانند تبریز قرار گرفته است. دانشجویان می توانند در روزهای قرنطیه و با استفاده از این نرم افزارها، روخوانی و قرائت قرآن کریم را تمرین کنند.

نصیری در پایان خاطرنشان کرد: برگزاری مسابقات دلنوشته برای امام عصر(ع) در برخی واحدها تحت عنوان «ساحل نجات» از جمله فعالیت‌های فرهنگی خوبی است که طی این مدت انجام شده است؛ این مسابقات بر محور کسب معارف مرتبط با حوزه مهدویت و منجی عالم بشریت عج طراحی شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1065574

وب گردی

وب گردی