جنبش‌های دانشجویی به تبیین دقیقِ جهاد علمی مجاهدان سلامت بپردازند

مدیرکل تشکل‌های اسلامی و سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: جنبش دانشجویی و استادی، به تبیین دقیق جهاد علمی مجاهدان سلامت بپردازند.

محمد قربانی مدیرکل تشکل‌های اسلامی و سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره ساماندهی فعالیت‌ تشکل‌های دانشگاه آزاد در حوزه مبارزه با کرونا اظهارکرد: تشکل‌های دانشجویی و استادی، با تمام توان و با اخلاص تمام طی این روزها در وسط گود و میدان خدمت رسانی به آحاد مردم بودند؛ حضور این عزیزان در چنین مواقع و برهه‌هایی، اساسا محتاج و نیازمند اشاره ای از جایی نیست. خودشان قبل از همه میدان داری می‌کنند.

وی افزود: فعالیت های گوناگونی توسط تشکل‌های دانشگاهی انجام شده، که بخشی به حوزه عملیات و بخشی نیز به حوزه نظریه پردازی معطوف است؛ حضور در مراکز درمانی برای کمک به کادر درمان در جهت ضدعفونی کردن، رسیدگی به بیماران و تهیه اغذیه مناسب براساس پروتکل درمانی وحضور فعال دانشجویان و اساتید رشته‌های مرتبط با علوم پزشکی و پیراپزشکی به عنوان کادر درمانی، از جمله مهم ترین اقداماتی بود از سوی تشکل‌های دانشجویی طی این مدت انجام شد.

قربانی ادامه داد: تهیه، تولید و توزیع ماسک، مواد ضدعفونی کننده، آب میوه و ... براساس پروتکل های ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا، ضدعفونی محیط دانشگاهی(خوابگاه‌ها، رستوران‌ها کلاس‌ها، کریدورها و ...)، معابر عمومی و محیط شهری به ویژه مکان هایی که ضریب آلودگی بالاتری دارند نیز توسط برخی تشکل‌های دانشجویی صورت گرفت. توسعه و گسترش فعالیت‌های خیریه و امداد اجتماعی با توجه به وضعیت پیش آمده برای برخی مشاغل و کسب و کارها و همچنین انجام فعالیت‌های جهادی در مناطق سیل زده همزمان با شرایط کرونایی، از دیگر اقدامات قابل توجه است.

مدیرکل تشکل‌های اسلامی و سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره فعالیت‌های تئوریک و نظریه پردازی تشکل‌های دانشجویی گفت: در بخش تئوریک، نظریه پردازی، تبیین و توجیه، اقدامات فاخری شده است؛تبیین، ترویج، تبلیغ و توسعه گفتمانی توصیه‌های بهداشتی و پیشگیری ستاد ملی مقابله با کرونا،فعالیت گسترده و بیش از پیش در فضای مجازی، جهت پاسخگویی به سوالات و شبهات،تشویق دانشجویان و آحاد مردم جهت استفاده از فضای پیش آمده برای تداوم فعالیت علمی، فرهنگی، آموزشی و پژوهشی، از جمله مهم ترین اقداماتی بود که در این حوزه انجام شده است.

قربانی اضافه کرد: برگزاری جلسات گفتگو، بحث و بررسی در فضای مجازی، ایجاد گروه‌های متنوع و متعدد در شبکه‌های اجتماعی برای تقویت ارتباطات و تعاملات فرهنگی، تهیه، تولید و توزیع محتواهای فرهنگی متناسب، استفاده حداکثری از فرصت پیش آمده جهت نقد و بررسی کتاب، مقالات، فیلم های سینمایی و مستند و همچنین ارائه تحلیل، تبیین در مورد حوادث پیش آمده در عرصه داخلی و خارجی، بخش دیگر این اقدامات محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران علی رغم تحریم‌های ظالمانه و شانتاژ بنگاه‌های خبرپراکنی عبری، عربی و غربی دهها مرتبه بهتر و کارآمدتر از اروپا و آمریکا با مساله کرونا، مقابله کرده است. دزدی‌هاو راهزنی‌های آن‌ها در پیشگاه افکار عمومی ملتها، آبروی نداشته شان را بر باد داده است. ولیکن تلاش می کنند که ناکارآمدی خودشان را به ایران نسبت بدهند و جمهوری اسلامی ایران را ناکارآمد جلوه دهند. در این زمینه لازم است که جنبش دانشجویی و استادی، به تبیین دقیق جهاد علمی مجاهدان سلامت بپردازند.

مسئول تشکل های اسلامی و سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: راهبرد دوم، ارتقا نشاط اجتماعی است که با توجه به فاصله گزاری اجتماعی ناشی از کرونا، ضرورت پیدا می کند؛ این موضوع باید هم در دوره کرونا و هم پساکرونا، مورد توجه قرار گیرد و جامعه از وضعیت شاداب و پویاتری برخوردار باشد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1065577

وب گردی

وب گردی