مرکز راهبردی تحقق سیاست‌های جهش تولید بسیج اساتید تهران تاسیس شد

رئیس بسیج اساتید تهران از تاسیس مرکز راهبردی تحقق سیاست‌های جهش تولید با حضور اساتید دانشگاه‌های تهران خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، جلیل دارا رئیس بسیج اساتید تهران در گفت‌وگویی از تاسیس مرکز راهبردی تحقق سیاست‌های جهش تولید با حضور اساتید دانشگاه‌های تهران خبر داد و گفت: این مرکز با هدف تجمیع و به کارگیری ایده‌ها و طرح های دانشگاهیان در راستای تحقق سیاست های جهش تولید در پرتو گام دوم انقلاب اسلامی ایجاد شده است.

دارا گفت: بر این اساس نخبگان علمی و دانشگاهی دانشگاه های تهران با هدف کمک علمی و نخبگانی به نهادهای اجرایی کشور در امر تولید، در قالب این مرکز فعالیت خواهند کرد.

وی بیان داشت: تمام اندیشکده‌های راهبردی و گروه‌های مساله محور بسیج اساتید دانشگاه‌های تهران در خدمت سیاست‌های تحقق جهش تولید و اقتصاد دانش بنیان به کار گرفته خواهند شد.

دارا افزود: کارگروه‌های علمی ذیل این مرکز طراحی شده است که اساتید دانشگاه های تهران با عضویت در آن راه کارهای تقویت نهادهای تولیدی کشور را بررسی می کنند.

وی گفت: تحقیق و بررسی موانع بر سر راه شکوفا شدن جریان تولید در کشور از جمله بررسی موانع حقوقی، سیاستی و ارائه راه حل های رفع آن نیز از جمله دیگر اقدامات این مرکز است.

دارا گفت: این مرکز با توجه به سند راهبردی اقتصاد مقاومتی که از مهمترین وجوه آن نیز اقتصاد بدون نفت و اقتصاد دانش بنیان و استفاده کامل از توان کامل ظرفیت های داخلی و بومیست را پیگیری خواهد کرد.

رییس بسیج اساتید تهران افزود: مرکز راهبردی تحقق سیاست های جهش تولید بسیج اساتید در صدد ارتباط گیری با مراکز سیاست گزاری و سیاست پژوهی دولتی برای امر تولید است تا پژوهش ها و بررسی های این مرکز را به عرصه اجرا وارد کند.

منبع: فارس

کد خبر: 1065595

وب گردی

وب گردی