تحویل 3 قلاده  توله روباه به محیط زیست

سه قلاده توله روباه سرگردان در شهرستان بهارستان ازسوی آتش نشانی به محیط زیست تحویل داده شد و در فیروزکوه هم یک پرستوی دریایی به دامن طبیعت بازگشت.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، شیدا اکار رئیس اداره محیط زیست شهرستان بهارستان گفت: روز گذشته مأموران آتش نشانی گلستان پس از زنده گیری و نجات سه قلاده توله روباه سرگردان، این حیوانات را به این اداره تحویل دادند.

وی افزود: با توجه به کوچک و ضعیف بودن این توله‌ها و عدم قابلیت محافظت از خود، امکان رهاسازی آنها در طبیعت میسر نبوده و این گونه‌ها جهت انجام اقدامات کنترلی و نگهداری به کلینیک حیات وحش پارک پردیسان منتقل شدند.

بر اساس این گزارش فرشاد فیروزنیا رئیس اداره محیط زیست فیروزکوه نیز در خصوص رهاسازی یک پرنده در حوزه این شهرستان به روابط عمومی محیط زیست استان تهران گفت: در پی بارش‌های روزهای گذشته و کاهش دمای هوا، یک قطعه پرستوی دریایی در حاشیه شهرستان که قادر به پرواز نبوده توسط شهروند دوستدار محیط زیست زنده گیری و به این اداره تحویل داده شد.

وی ضمن قدردانی از اقدام شایسته این شهروند فیروزکوهی، افزود: پس از بررسی وضعیت جسمی این پرنده و اطمینان از سلامت کامل آن، پرنده مذکور در زیستگاه‌های طبیعی شهرستان و در اطراف سد نمرود رها سازی شد.

به گفته فیروزنیا، این پرنده تقریباً همیشه در دریا به سر برده و به صورت گروه‌های بزرگ در سواحل شنی، ماسه‌ای و جزایر سنگی و گاهی نیز در ساحل آب‌های داخلی آشیانه می‌سازد.

بر اساس این گزارش و اعلام یگان حفاظت محیط زیست شهر تهران نیز در چند روز گذشته و در حوزه استحفاظی شهر تهران یک سنجاب، دو عدد لاک پشت، یک پرنده خروس کولی دشتی در معرض خطر انقراض و دو قطعه حواصیل آسیب دیده بر اساس شلیک اسلحه، بر اساس گزارشات مردمی در مکان‌های مختلف زنده گیری یا کشف شده و برای تیمار و نگهداری به کلینیک حیات وحش پارک پردیسان انتقال یافتند.

محیط زیست استان تهران از شهروندان خواست در صورت مشاهده حیوانات سرگردان و یا آسیب دیده بلافاصله موضوع را به اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مربوطه و یا سامانه ١٥٤٠ محیط زیست اطلاع دهند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1065651

وب گردی

وب گردی