از تیم دوم لالیگا پیشنهاد دارم/ هر زمان بخواهند به تیم ملی کمک می‌کنم/ رئالی و سپاهانی هستم

لژیونر ملی پوش هندبال ایران در گفتگو با خبرنگار ما ضمن گلایه از شرایط موجود هندبال کشور، از ارتباط خوبش با فدراسیون سخن گفت و درباره ادامه حضورش در لالیگا نیز صحبت به میان آورد.

هادی شاه مرادی/ به گزارش ایسکانیوز، یکی از لژیونرهای موفق هندبال کشورمان سعید برخورداری است که هم اکنون در لالیگا بازی می‌کند. دروازه بان تیم ملی هندبال ایران پس از سپری کردن یک دوره حضور در لیگ عراق، از خردادماه 98 با عقد قراردادی سه ساله به تیم گوادالاخارا پیوست تا ادامه دوران حرفه‌ای خود را در بالاترین سطح باشگاهی اسپانیا دنبال کند.

گفتنی است در کارنامه این بازیکن افتخارات ملی زیادی دیده می‌شود که از مهمترین آنها می‌توان به این موارد اشاره کرد؛ فتح جام ملت‌های 2006 آسیا به همراه تیم زیر20 سال ایران، مدال نقره سال 2008 با تیم زیر 21 سال،نایب قهرمانی با تیم ملی بزرگسالان در بازی‌های آسیایی 2010 و همچنین مدال برنز آسیا در سال 2013.

سعید برخورداری در گفتگویی تفصیلی با خبرنگار ایسکانیوز صحبت های جالبی انجام داد که در ادامه می‌خوانید؛

در شرایط قرنطینه برنامه تمرینی داریم و هر روز چک می‌شویم

لژیونر هندبال ایران در خصوص شرایط کنونی خود گفت: در حال حاضر 21 روز از اعلام قرنطینه عمومی در اسپانیا می‌گذرد. شرایط قرنطینه در اسپانیا بسیار سخت است و به هیچ عنوان با شرایطی که در کشورمان می بینیم نیست. در اسپانیا فقط برای خرید کردن اجازه خروج از منزل داده می‌شد و در صورت تخلف با برخورد شدید پلیس و جریمه هایی که در نظر گرفته شده بود مواجه می‌شوید.

وی ادامه داد: چند روزی است که با هماهنگی مسئولان باشگاهم به ایران برگشته‌ام و باید ببینیم چه زمانی برای از سرگیری مجدد تمرینات در نظر گرفته خواهد شد و تا آن زمان من در ایران خواهم ماند. البته از همان روز اول قرنطینه یک برنامه تمرینی توسط مربیان تیم برای تمام بازیکنان ارسال شده که همه موظف به انجام آن هستیم. بصورت هفتگی نیز روی یکی از پلنفرم‌ها با مربیان تیم در تماس هستیم که این برنامه ها و جلسات به صورت منظم در حال برگزاری است و از این طریق وضعیت همه بازیکنان مشخص است.

حضورم در لیگ عراق برای همه عجیب بود

برخورداری با اشاره به نخستین روزهای حضورش در اسپانیا و تجربه ای که قبل از آن در لیگ عراق به دست آورده بود، اظهار داشت: اولین نکته ای که درباره من برای نشریات اسپانیایی به ویژه مارکا جالب جلوه کرد بحث حضورم در لیگ عراق بود که آن هم به صحبت های پیرامون جنگ و برخی ناامنی ها مربوط می‌شد. بیشتر دوست داشتند بدانند شرایط هندبال در کشوری با آن شرایط به چه صورت بوده است. راستش را بخواهید هر چند مدت حضورم در لیگ عراق زیاد نبود اما حقیقت ماجرا این بود که شرایط زندگی و برگزاری مسابقات در عراق نرمال بود.

بازی در عراق سکوی پرتابم شد

سعید برخورداری با تاکید به اینکه بازی در عراق برایش مفیده بوده، گفت: مقطعی که در لیگ عراق بودم به زمان حضورمان در جام باشگاه های آسیا مربوط می‌شد و با توجه به پخش تلویزیونی این مسابقات و اینکه مقابل تیم های قدرتمند قطری و عربستانی که بازیکنان باکیفیت خارجی زیادی به در اختیار دارند، به میدان رفتیم همه این‌ها باعث شد تا بهتر دیده شوم و بحث انتقالم به اروپا راحت‌تر صورت گیرد.

او در ادامه افزود: دومین سال حضور در لیگ های خارجی را تجربه می‌کنم که اولین فصل حضورم در لیگ اسپانیا است. قراردادم با تیم گوادالاخارا سه ساله است و تیم گوادالاخارا جزو تیم های مادریدی محسوب می‌شود. با توجه به سطح بالایی که لالیگا دارد این پیشنهاد را پذیرفتم و تصمیم گرفتم ادامه ورزش حرفه ای من در این کشور باشد.

پیشنهاد داشتم اما نمی‌توانستم لژیونر شوم

گلر ایرانی تیم گوادالاخارا در خصوص پیشنهاداتی که تا به حال داشته، اینگونه توضیح داد: حدود سه چهار سال پیش به خاطر مشکل خدمت سربازی که داشتم نمی‌توانستم زودتر لژیونر شوم و حتی قرارداد بلندمدت با باشگاه های کشورهای مختلف ببندم و مجبور بودم به خاطر این شرایط با قراردادهای کوتاه مدت برای تیم های خارجی بازی کنم. در طول خدمت سربازی برای تیم نیروی زمینی تهران بازی کردم و بلافاصله بعد از اتمام خدمت با توجه به پیشنهاداتی که دریافت کرده بودم تصمیم گرفتم هندبالم را در خارج ایران ادامه دهم.

برخورداری همچنین با اشاره به نقش تیم ملی در انتقالش تصریح کرد: من نزدیک به 10 سال برای تیم ملی ایران بازی کرده ام و در تمام افتخارات و مقام هایی که تیم ملی در تورنمنت های مختلف به دست آورده حضور داشته ام و این باعث افتخار من است چرا که اگر این موفقیت‌ها نبود شاید من هیچوقت به یکی از بهترین لیگ های هندبال دنیا ترانسفر نمی‌شدم.

یک انتقاد جدی به فدراسیون هندبال وارد است

دروازه بان تیم ملی هندبال کشورمان در خصوص تصمیم موقتی خود برای عدم حضور در تیم ملی گفت: متاسفانه در چند سال اخیر فدراسیون هندبال کشورمان شرایط خوبی نداشته و این موضوع اثر منفی روی تیم ملی گذاشته و من همیشه در مصاحبه‌هایم گفته ام که این ایراد به فدراسیون وارد است. متاسفانه مشکلات اقتصادی سال های اخیر روی هندبال کشور تاثیرگذار بوده و این باعث شده اسپانسرهای مناسب وارد این ورزش نشوند و این اساسی ترین دلیلی است که باعث بروز مشکلات در مباحث سخت افزاری و برگزاری اردوها شده است. نوع امکانات و میزان توجهی که در سایر کشورها به ورزش هندبال می‌شود کاملا متفاوت از شرایطی است که ورزشکاران این رشته تجربه می‌کنند. بدون شک تمام این موارد در تصمیم گیری یک ورزشکار برای ادامه فعالیتش در ایران تاثیرگذار است و من هم از این قاعده مستثنی نبودم.

وی همچنین گفت: با توجه مواردی که به آن اشاره کردم در مقطعی که آن صحبت را کردم شرایطم به گونه ای نبود که بتوان به تیم ملی کمک کنم. تصمیم گرفتم در تایم های کوتاهی که برای استراحت دارم به تمرینات بپردازم تا با حفظ شرایط خوب بدنی که داشتم بتوانم در تیم باشگاهی خودم بدون مشکل بازی کنم.

با فدراسیون مشکلی ندارم و در خدمت تیم ملی هستم

لژیونر هندبال کشورمان در خصوص رابطه‌اش با فدراسیون تصریح کرد: همیشه سعی کردم تا جایی که در توانم هست به فدراسیون کمک کنم. لازم است تاکید کنم که مشکلات مالی تنها مشکل رئیس فدراسیون نیست و تمام مجموعه هندبال کشور را تحت تاثیر قرار داده است. امیدوارم علاوه بر افزایش توجه رسانه ها به این موضوع، فدراسیون هم بتواند با تمهیداتی که در نظر خواهد گرفت مشکل اسپانسر را برطرف کند.

برخورداری همچنین اظهار داشت: در شرایط فعلی بخاطر کرونا بازی های ملی و باشگاهی تعطیل شده اما در مجموع باید این را بگویم که من نه تنها مشکلی با فدراسیون ندارم بلکه با رئیس فدراسیون و همینطور دبیر فدراسیون صحبت کردم و این را اعلام کردم که خودم و تمام هندبالیست های لژیونر در هر زمان که فدراسیون صلاح بداند حاضریم به تیم ملی کمک کنیم. بدون شک سربلندی تیم ملی سربلندی کشورمان است.

وی سپس افزود: به شخصه افتخار می‌کنم که تیم ملی هندبال ایران در جام جهانی حضور داشت و امیدوارم این موفقیت ها ادامه داشته باشد و باز هم در عرصه های بین المللی شاهد درخشش تیم ملی باشیم و این اتفاقا برای من و هر ورزشکاری مایه سربلندی است.

از تیم دوم لالیگا پیشنهاد دارم

گلر ملی پوش ایرانی در خصوص پیشنهادات جدید خود با بیان اینکه " هنوز یک فصل دیگر با تیم گوادالاخارا قرارداد دارد" گفت: در حال حاضر دو پیشنهاد جدی دارم که یکی از آنها تیم لوگرونیولالیوخا است که در حال حاضر در رده دوم جدول مسابقات قرار دارد. مذاکرات بین دو باشگاه برای این انتقال ادامه دارد. با توجه به رقم بالایی که برای رضایتنامه من در نظر گرفته شده باشگاه لالیوخا در حال رایزنی برای کاهش این رقم هست و باید دید در نهایت چه توافقی بر سر این موضوع انجام خواهد شد.

او ادامه داد: از شرایط فعلی خودم و حضور در تیم گوادالاخارا کاملا راضی هستم و دوست دارم در شرایطی از این تیم جدا شوم که باعث پیشرفتم شود.

امیدوارم روزی در بارسلونا بازی کنم

سعید برخورداری که بعد از درخشش در عراق حالا در باشگاه گوادالاخارا هم توانسته جای خود را پیدا کند، در خصوص تصمیمش برای ادامه فعالیت حرفه‌ای تصریح کرد: اولین هدف و یکی از بزرگترین آرزوهای من بازی در لیگ اسپانیا، به عنوان یکی از بهترین لیگ های دنیا، بوده و حالا دوست دارم در یکی از بهترین تیم های اروپایی بازی کنم و تفاوتی ندارد که آن تیم در همین لالیگا باشد یا بوندسلیگا یا لیگ های فرانسه. همیشه در ورزش اولویتم پیشرفت کردن بوده و بعد مباحث مالی. شاید اگر قرار بود مسائل مالی برایم خیلی مهم باشد باید پیشنهاداتی که از برخی کشورهای دیگر داشتم را قبول می‌کردم اما واقعا سطح هندبال اسپانیا با سایر کشورهایی که با رقم های بالاتری خواهان جذب من بودند قابل قیاس نیست و بسیار بالاتر است.

از برخورداری درباره بزرگترین آرزویش در دنیای هندبال هم سوال کردیم که اینگونه پاسخ داد: انسان بدون هدف پیشرفت هم نخواهد کرد و من هم امیدوارم روزی برای تیم های بزرگ اروپایی مثل بارسلونا بازی کنم.

برای صعود به لیگ قهرمانان اروپا برنامه‌ریزی کرده‌ایم

سعید برخورداری با ارائه توضیحاتی درباره شرایط فعلی باشگاهش، از هدف گذاری این تیم اسپانیایی صحبت به میان آورد و خاطرنشان کرد: مربی تیم ما به تازگی تغییر کرده و باشگاه نیز با تغییر برخی بازیکنان در یک دوره گذار قرار دارد و مسئولان گوادالاخارا یک پروژه بلندمدت برای موفقیت در اروپا برنامه ریزی کرده‌اند. طبق این هدف گذاری و با توجه به آپشن هایی که در قرارداد بازیکنان تیم قرار گرفته، برای امسال بحث حضور در بین 8 تیم بالای جدول در دستور کار قرار دارد. برای سال بعد هم حضور در بین 4 تیم بالای جدول و رسیدن به رقابت های اروپایی مدنظر باشگاه است که این هدف هرچند سخت است اما دست نیافتنی نیست.

او ادامه داد: رقابت تیم ها در لیگ اسپانیا بسیار نزدیک است. همین باعث شده که تلاش هر تیمی مضاعف شود. ما الان در رده هفتم جدول 16 تیمی قرار داریم، 2 تیم انتهای جدول سقوط می‌کنند و 2 تیم بالای جدول راهی لیگ قهرمانان می‌شوند و تیم های سوم و چهارم جدول جواز حضور در یوفاکاپ دریافت می‌کنند.

وی همچنین اظهار داشت: 10 هفته از مسابقات باقی مانده و تیم ما فعلا در رده هفتم جدول قرار دارد. نزدیکی امتیازات به حدی است که ما هم شانس حضور در رده های اول تا چهارم جدول داریم و هم احتمال سقوط.

سه گزینه برای ادامه مسابقات در حال بررسی است

برخورداری درباره وضعیت ادامه مسابقات هندبال لالیگا گفت: برای بررسی برگزاری ادامه مسابقات جلسات زیادی بین مدیران باشگاه و ریاست لالیگا در حال انجام است. طبق آخرین گفتگویی که با مدیر باشگاه گوادالاخارا داشته‌ام فعلا از هرگونه تصمیم گیری در این خصوص امتناع شده و سه حالت مختلف کنسل کردن لیگ، برگزاری بازی‌ها از دو هفته آینده و بدون حضور تماشاگران و دیگری از سرگیری مسابقات در ماه های ژوئن و جولای که وقت استراحت تیم ها است، در حال بررسی می‌باشد.

تفریح من تماشای فوتبال است/ رئالی هستم

جالب است بدانید لژیونر هندبال ایران علاقه زیادی به تماشای فوتبال دارد. خودش در این خصوص اینگونه توضیح داد: در اسپانیا یکی از اصلی ترین تفریحات من استادیوم رفتن برای تماشای فوتبال است. با توجه به اینکه از شهر محل باشگاه گوادالاخارا تا مادرید حدود 20 دقیقه فاصله است همیشه سعی می‌کنم اگر وقت خالی داشته باشم برای تماشای بازی های اتلتیکومادرید یا رئال مادرید به ورزشگاه بروم. خودم طرفدار رئال مادرید هستم و جالب است بدانید که در اسپانیا و در شهر مادرید تیم رئال طرفدار زیادی ندارد و مردم مادرید اکثرا هوادار اتلتیکو هستند و این تیم مردمی‌تر محسوب می‌شود.

او با تاکید به علاقه‌اش در تماشای فوتبال، گفت: استادیوم رفتنم در اسپانیا فقط منحصر به مادرید نیست و برای تماشای فوتبال لالیگا در اکثر استادیوم های اسپانیا حاضر شده ام. تماشای فوتبال یکی از اصلی ترین سرگرمی های من هست و اوقات فراغتم با فوتبال دیدن پر می‌شود.

وی ادامه داد: یکی از خاطراتم به دربی مادرید مربوط می‌شود که استادیوم بودم. جو عجیبی روی سکوها حاکم بود و درگیری‌های سیمئونه با بازیکنان حریف به جنجال های بازی افزوده بود. در آن بازی آنقدر هیجان بالا بود که برای همیشه در خاطرم ماند.

امیدوارم سپاهان قهرمان لیگ نوزدهم شود

ملی پوش هندبال کشورمان که ظاهرا یک هوادار جدی فوتبال هم هست، درباره علاقه باشگاهی خود در فوتبال ایران اینگونه گفت: فوتبال ایران را کم و بیش دنبال می‌کنم. همیشه طرفدار سپاهان بوده ام و هنوز هم هستم. امیدوارم اگر قرار باشد لیگ ایران ادامه پیدا کند سپاهان بتواند اختلاف امتیازش با پرسپولیس را جبران کند و قهرمان شود. خود با تیم هندبال سپاهان 5 عنوان قهرمانی کسب کرده ام و با برخی بازیکنان فوتبال این باشگاه هم دوست صمیمی هستیم و آرزو می‌کنم عنوان قهرمانی این فصل فوتبال ایران به تیم سپاهان برسد.

امیدوارم شرایط هندبال ایران تغییر کند

لژیونر هندبال ایران در پایان با تاکید به لزوم نگاه ویژه به این رشته ورزشی در داخل کشور، گفت: اینجا لازم است بابت توجه ویژه ای که نسبت به رشته هندبال دارید از شما تشکر می‌کنم. هندبال از آن دسته ورزش هایی است که پتانسیل زیادی در کشورمان دارد اما متاسفانه نه تنها از طرف رسانه که از طرف اسپانسرها و عموم جامعه نیز توجه لازم به آن نشده است. امیدوارم این شرایط تغییر کند و جامعه هندبال هم بتواند پویاتر و فعالتر از همیشه به ورزش ایران خدمت کند.

کد خبر: 1065657

وب گردی

وب گردی