جودو هنوز در حسرت داشتن مجموعه اختصاصی است// مسئولین با تعلیق بجنگند یا کمبود امکانات؟!

داشتن مجموعه اختصاصی حداقل امکاناتی است که بصورت معمول در تمام کشورهای دنیا در اختیار فدراسیون ورزشی قرار می گیرد ولی متاسفانه بسیاری از رشته های ورزشی همچون جودو در کشورمان از این موضوع محروم هستند.

به گزارش سرویس ورزشی ایسکانیوز، در تمام کشورهای دنیا به دلیل جایگاه جودو در میان ورزش های المپیکی اهمیت بالایی برای این رشته قائل هستند اما ظاهرا در کشور ما رویکرد مسئولین لااقل در چند سال اخیر در این مورد به نوع دیگری بوده. حمایت های صورت گرفته نه تنها برای توسعه و پیشرفت این ورزش کافی نبوده بلکه جواب نیاز روزمره علاقه مندان به این رشته را نیز نداده است.

جودوکاران حتی در پایتخت که به اعتقاد بسیاری تمرکز امکانات در آن بالا است از داشتن یک سالن اختصاصی و یا آکادمی زیر نظر فدراسیون محروم بودند و بعد از گرفتن سالن افراسیابی حتی بسیاری از مربیان کارکشته و قهرمان پرور خانه نشین شدند و برای فعالیت مجدد منتظر جایگزینی سالن جدید هستند. انتظاری که دو سال به طول انجامیده و هنوز هم خبری از محقق شدن آن نیست.

در کنار موضوع کلاس های آموزشی که نقش مهمی برای پشتوانه سازی رشته های ورزشی دارد جودو حتی برای برگزاری کلاس های استعدادیابی وتمرینات تیم های ملی اش نیز با مشکل روبرو است. در حال حاضر تنها سالن کبکانیان در اختیار تیم های ملی است که با توجه به ظرفیت محدودی که دارد به هیچ وجه پاسخگوی برنامه های این بخش نیست و مسئولان فدراسیون قطعا بعد از پایان بحث بیماری کرونا برای ادامه فعالیت ها در رده های مختلف با مشکلات فراوانی روبرو خواهند بود.

در بخش مسابقات و لیگ ها نیز که معمولا بصورت متمرکز در تهران برگزار می شود، هیچ فضایی وجود ندارد و در سال پیش رو نیز مسئولین این بخش ها نیز باید ابتدا به دنبال اجاره سالنی مناسب بوده و سپس اقدام به پهن کردن تاتامی مسابقات کنند. موضوعی که در این سطح از ورزش کشور جای تاسف و افسوس دارد.

رشته ای که قدیمی ترین لیگ را در میان رشته های رزمی کشور دارد در سال های اخیر با بی مهری های صورت گرفته حالا برای برگزاری این رقابت ها با مشکلات فراوانی روبرو است که مهمترین آن نداشتن سالنی اختصاصی است. نکته جالب اینجاست که مسئولین فدراسیون در شرایطی با این مشکلات روبرو هستند که با تعلیق ظالمانه نیز روبرو شدند و قاعدتا در این روزها باید انتظار حمایت های بیشتر را داشته باشند.

همینکه در روزهای تعلیق جودویی ها در فکر تبدیل تهدید به فرصت هستند و بیشتر تمرکزشان بر روی استعدادیابی و پشتوانه سازی است باید به آنها دستمریزاد گفت و توقع داشت تا مسئولان مربوطه بیشتر از گذشته هوای جودوکاران را داشته باشند.

نباید فراموش کرد که امروز جودو به خاطر دفاع از آرمان های کشور عزیزمان در تعلیق به سر میبرد و نباید در این میان جامعه بزرگ این رشته با بی مهری و کم توجهی روبرو شود. جوانان شایسته ایران بارها و بارها با مدال آوری در مسابقات بین المللی ثابت کردند که پتانسیل این رشته در کشورمان بسیار بالا است و در صورت حمایت توانایی کسب عناوین آسیایی و جهانی را دارند.

امروز نیز خانواده جودو منتظر حمایت هر چه بیشتری وزارت ورزش و جوانان هستند تا با داشتن حداقل امکانات که یکی از آنها داشتن مجموعه اختصاصی در پایتخت است بتوانند به آینده این رشته با امیدواری بیشتری نگاه کنند. به هر صورت امیدواریم این مشکل هر چه سریعتر حل شده تا لااقل مسئولان زحمت کش فدراسیون با دلگرمی بیشتری به فعالیت شان ادامه دهند.

کد خبر: 1065661

وب گردی

وب گردی